|

اقامت در کیش، هتل یا اقامتگاه بومگردی؟

اقامت در کیش، هتل یا اقامتگاه بومگردی؟ اگر قصد سفر به جزیره زیبای ایران و بازدید از مکان های دیدنی کیش را داشته باشید، شاید بین انتخاب…

لینک کوتاه کپی شد

اگر قصد سفر به جزیره زیبای ایران و بازدید از مکان های دیدنی کیش را داشته باشید، شاید بین انتخاب بهترین هتل‌های کیش و یا اقامتگاه‌های بوم گردی تردید داشته باشید. هر کدام از این اقامتگاه‌ها ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که بهتر است قبل از انتخاب با آن‌ها آشنا شوید. اگر زمان سفر شما طولانی است، می‌توانید بعد از بازدید از کیش، از جاهای دیدنی قشم نیز دیدن کنید.

بوم گردی چیست؟

قبل از  سفر به کیش و انتخاب نوع اقامتگاه خود، بهتر است ابتدا با مفهوم بوم گردی آشنا شویم. بوم گردی به نوعی از سفر اشاره می‌کند که در آن آشنایی با سنت‌های محلی، فرهنگ و آداب و رسوم منطقه در اولویت قرار می‌گیرد. یعنی در سفر به کیش به جای اقامت در یکی از بهترین هتل‌های کیش، شما در اقامتگاه‌های محلی ساکن خواهید شد. در بوم گردی شما می‌توانید زندگی را از چشمان مردم بومی شهری که به آن سفر کرده‌اید، نگاه کنید. این نوع سفر معمولا دارای هزینه کمتری از سفرهای لوکس و لاکچری است.

هزینه اقامت در هتل در مقایسه با بوم گردی

اگر بخواهیم هزینه اقامت در هتل در مقایسه با اقامتگاه‌های سنتی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوئیم این مقایسه چندان مقایسه دقیقی از اب در نخواهد آمد. زیرا در بسیاری از شهرها، اقامتگاه‌های سنتی با امکانات بسیار بالایی ساخته شده‌اند که هزینه آن‌ها با بهترین هتل های کیش برابری می‌کند.

در مورد جزیره زیبای کیش نیز شرایط همین گونه است. اگر شما بخواهید در یکی از بهترین هتل‌های کیش یک اقامت لوکس داشته باشید، هزینه سفر شما بسیار بیشتر از یک اقامتگاه بوم گردی معمولی خواهد شد. اگر بخواهید بعد از تماشای جاهای دیدنی کیش، سری هم به جزیره همسایه زده و از جاهای دیدنی قشم نیز دیدن کنید، بهتر است یک اقامتگاه با هزینه کمتر انتخاب کنید.

آیا بوم گردی همان ویلاهای شخصی است؟

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که تفاوت اقامتگاه‌های بوم گردی با ویلاهای شخصی اجاره‌ای چیست؟ همان طور که در بالا نیز اشاره شد، بوم گردی اقامتگاه‌هایی است که به سبک کاملا سنتی آن منطقه ساخته می‌شوند، در حالی که ویلاهای شخصی اجاره ای چنین معماری نداشته و ممکن است بسیار مدرن و امروزی ساخته شده باشند. این اقامتگاه‌ها معمولا در مکان‌هایی ساخته می‌شوند که مسافران بتوانند به راحتی با مردم بومی نیز تعامل داشته و بتوانند از سوغاتی ها و خوراکی‌های محلی استفاده کنند.

اقامت در کیش

مزایای اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی

این روزها بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای اقامت در بهترین هتل‌های کیش و یا شهرهای دیگر، حداقل یک بار اقامت در بوم گردی‌ها را نیز تجربه کنند. اقامت در این مکان‌ها برای شما تجربه‌ها و مزایای زیر را خواهد داشت.

سفارش غذاهای محلی

اگر شما یک هتل لوکس را انتخاب کرده باشید، در منو غذایی آن می‌توانید غذاهای خوشمزه ایرانی و یا بین المللی را امتحان کنید. اما آیا در منو این رستوران‌ها غذاهای محلی نیز وجود دارد؟ در اغلب موارد پاسخ به این سوال منفی است. اگر دوست دارید در سفر خود غذاهای محلی و خوشمزه آن شهر را نیز امتحان کنید، اقامتگاه بوم گردی انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود.

راحتی و آسایش بیشتر

اگر شما یک هتل را برای محل اقامت خود انتخاب کرده باشید، قوانین و مقرراتی که باید رعایت کنید، بسیار بیشتر است. برای مثال شما نمی‌توانید در اتاق هتل دورهمی بگیرید و یا حیوان خانگی همراه خود داشته باشید. این مقررات در بوم گردی کمتر از هتل‌ها بوده و شما احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. البته قبل از تصمیم گیری برای برگزاری هر برنامه‌ای با مسئول اقامتگاه صحبت کنید.

اقامت در کیش

پراکندگی بیشتر

یکی دیگر از مزایای اقامت در بوم گردی‌ها، پراکندگی بیشتر آن ها است. اگر شما قصد سفر به یک شهر از ایران را داشته باشید، معمولا هتل‌ها در مرکز شهر و در نقاطی با دسترسی مناسب هستند. برای مثال اقامت در یکی از بهترین هتل‌های کیش، دست شما را باز می‌گذارد تا بتوانید به راحتی به جاهای دیدنی کیش که داخل جزیره هستند، دسترسی داشته باشید.

اگر جاذبه گردشگری خارج از شهر باشد چه؟ برای مثال بسیاری از جاهای دیدنی قشم در خارج از شهر قرار دارند. در این حالت شما مجبور هستید که زمان قابل توجهی را برای رفت و آمد کنار بگذارید. در مورد اقامتگاه‌های بوم گردی پراکندگی بالاتر است و شما می‌توانید نزدیک جاذبه‌های گردشگری که خارج از شهر نیز قرار دارند، یک محل اقامت مناسب پیدا کنید.

یک تجربه جدید

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، تقریبا همه افراد دوست دارند حداقل یک بار هم که شده اقامت در این بوم گردی‌ها را تجربه کنند. اگر اهل سفر باشید، احتمالا متوجه این قضیه شده اید که هتل‌ها دارای خدمات و ویژگی‌های یکسانی هستند. یعنی بهترین هتل‌های کیش شاید چندان تفاوتی با بهترین هتل های رشت نداشته باشد! در مورد اقامتگاه بوم گردی قضیه کاملا متفاوت است. در هر شهر و هر استان، اقامت در یک بوم گردی تجربه‌ای متفاوت برای شما خواهد داشت و شما از بودن در آن لذت خواهید برد.

تنوع بیشتر

از دیگر مزایای انتخاب اقامتگاه بوم گردی آن است که دست شما باز است. با وجود آن که در هر شهر هتل‌های بسیاری از معمولی تا 5 ستاره وجود دارد اما خدمات و هزینه آن‌ها تقریبا مشابه با یکدیگر است. اگر بخواهید یک اقامتگاه بوم گردی را انتخاب کنید، امکانات و هزینه‌های اقامت دارای رنج متفاوت و متنوعی هستند. از این رو شما می‌توانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها