|

چه زمانی باید لنت ترمز خودروهای چینی لیفان و ام وی ام را عوض کنیم؟

در این مقاله قصد داریم درباره تعویض لنت ترمز خودروهای چینی لیفان و ام وی ام صحبت کنیم

لینک کوتاه کپی شد

قطعه‌ی لنت ترمز یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اجزای سیستم ایمنی خودرو محسوب می‌شود. از این رو کیفیت بالای این قطعه به منظور حفظ ایمنی بیشتر در شرایط مختلف بسیار حائز اهمیت می‌باشد. لنت ترمز در گروه قطعات مصرفی خودرو قرار دارد و طول عمر آن وابسته به میزان کارکرد اتومبیل می‌باشد. به مرور زمان و کارکرد بیشتر خودرو، لنت ترمز مصرف شده و تمام می‌شود. اگر لنت ترمز تمام شده را تعویض نکنید، این قطعه باعث تخریب دیسک شده و خطرات جانی و مالی بالایی برای راننده و سرنشینان به همراه خواهد داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره تعویض لنت ترمز خودروهای چینی لیفان و ام وی ام صحبت کنیم. اگر نمی‌دانید که چه زمانی باید لنت ترمز خودروی خود را عوض کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید لنت ترمز لیفان و ام وی ام را عوض کنیم؟

داشتن یک لنت ترمز با کیفیت برای سیستم ترمز خودروی شما بسیار ضروری و برای بروز عملکرد مناسب و ایمن بسیار حائز اهمیت است. از این رو توجه به وضعیت لنت ترمز بسیار مهم بوده و می‌بایست توجه کافی به این قطعه داشته باشید و در صورت مشاهده فرسودگی اقدام به تعویض آن نمایید. سوت کشیدن لنت ترمز لیفان و ام وی ام یکی از علائمی است که به ما هشدار اتمام لنت ترمز را می‌دهد. چنانچه عوامل هشداردهنده‌ی لنت ترمز نادیده گرفته شود می‌تواند منجر به آسیب جدی به دیسک چرخ شود که علاوه بر خسارت مالی، خطرات جانی را نیز به همراه خواهد داشت.

چگونه تشخیص دهیم که باید لنت ترمز ام وی ام و لیفان را تعویض کنیم؟

برای تشخیص زمان تعویض لنت ترمز ام وی ام و لنت سایر خودرو‌ها علائمی وجود دارد. با توجه به این نشانه‌ها می‌توانید زمان اتمام لنت ترمز اتومبیل خود را تشخیص داده و اقدام به تعویض آن نمایید. در ادامه این مبحث قصد داریم به بررسی این علائم بپردازیم و هر یک را به طور مختصر بررسی نماییم.

سوت کشیدن و جیر جیر کردن

چنانچه متوجه صدای‌های نامتعارف و سوت مانند از ناحیه سیستم ترمز اتومبیل خود شدید، این نشانه بیانگر این است که لنت‌های شما بیش از حد مجاز فرسوده شده و احتمال آسیب به دیسک ترمز وجود دارد. در نتیجه با مشاهده‌ی این علامت می‌بایست فورا برای تعویض و خرید لنت ترمز اقدام کنید.

عملکرد ضعیف سیستم ترمز

یکی دیگر از نشانه‌های ضعف در سیستم ترمز این است که زمان توقف کامل خودرو بیش از حد معمول طول می‌کشد. هنگامی که لنت ترمز اتومبیل شما تمام شود دیگر قادر به ایجاد اصطکاک کافی نبوده و سیستم ترمز شما به اندازه کافی با لنت ترمز درگیر نمی‌شود به همین منظور عملکرد کافی را نخواهد داشت.

روشن شدن چراغ هشدار

امروزه در بیشتر خودرو‌های مدرن، چراغ نشانگر هشدار اتمام لنت ترمز وجود دارد که این چراغ در صورت اتمام لنت ترمز و یا پایین آمدن سطح روغن ترمز روشن شده و راننده را از این موضوع آگاه می‌سازد. از این رو استفاده از لنت ترمز تمام شده می‌تواند منجر به پایین آمدن سطح روغن ترمز نیز شود.

لرزش در قسمت پدال ترمز

لرزش پدال در هنگام ترمزگیری یکی دیگر از علائم نشان دهنده‌ی اتمام لنت ترمز می‌باشد. در خودرو‌های مجهز به سیستم ترمز ABS، زمانی که ترمز شدید گرفته شود، پدال ترمز شروع به لرزش کرده که این امر جزء سیستم عملکردی ABS محسوب می‌شود و طبیعی است. زیرا در سیستم ترمز ABS به دلیل اتصال و جدا شدن‌های پی در پی لنت، مانع از لیز خوردن و قفل شدن چرخ می‌شود.

کشیدن خودرو به یک سمت

یکی از مواردی که ممکن است با آن مواجه شده باشید، کشیدگی فرمان خودرو در زمان ترمزگیری است. این اتفاق غالبا زمانی رخ می‌دهد که لنت ترمز خودروی شما به اتمام رسیده باشد. در واقع زمانی با این شرایط مواجه می‌شوید که در یک چرخ کالیپر چسبیده باشد و به همین منظور منجر به تولید نامتعادل اصطکاک می‌گردد و در نتیجه خودرو به یک سمت کشیده می‌شود.

عمر لنت ترمز ام وی ام و لیفان چقدر است؟

به طور کلی زمان دقیقی برای طول عمر لنت ترمز مشخص و اعلام نشده است زیرا این موضوع به عوامل متعددی وابسته است که این عوامل عبارتند از:

  1. سبک و نحوه ی رانندگی

  2. مدل خودرو و کیفیت لنت ترمز

  3. شرایط مسیر و جاده به لحاظ کفی یا شیب دار بودن

طبیعی‌ست رانندگانی که به طور مکرر از ترمز استفاده می‌کنند، سریعتر باید اقدام به تعویض آن نمایند. و بالعکس کسانی که به شیوه‌ای حرفه‌ای‌ تر رانندگی می‌کنند و با کم و زیاد کردن فشار وارده بر روی پدال گاز سرعت اتومبیل را تنظیم می‌کنند، دیرتر اقدام به تعویض لنت ترمز می‌کنند.

از سوی دیگر اتومبیلی که در یه مسیر هموار تردد می‌کند به لحاظ مصرف لنت ترمز با خودرویی که در مسیرهای کوهستانی تردد می‌کند، یکسان نیست. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که خودرویی که برای ترددهای شهری استفاده می‌شود، به دلیل برخورد با چراغ‌های راهنمایی و دوربرگردان‌ها بیشتر متوقف می‌شود و در نهایت راننده بیشتر ترمز می‌گیرد و در مقابل خودرویی که اکثرا در بزرگراه‌ها و جاده‌ها تردد می‌کند کمتر ترمز می‌گیرد و لنت ترمز آن بیشتر عمر می‌کند.

لنت ترمز مناسب برای خودروی ام وی ام و لیفان را از کجا خریداری کنیم؟

با دانستن برندهای معتبر الزاما نمی‎توانید لنت ترمز باکیفیت خریداری کند. چرا که در بازار اغلب مواقع کسانی هستند که لنت ترمز تقلبی را در بسته ‌بندی‌های برندهای معتبر و اصلی می‌گذارند و می‌فروشند. برای خرید لنت ترمز باید حتما به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید و اقدام به خرید قطعه‌ی مورد نظرتان نمایید.برای خرید لنت ترمز ام وی ام و لنت ترمز لیفان ابتدا می‌بایست مدل خودروی خود را در نظر داشته باشید. سپس می‌توانید با مراجعه به فروشگاه Lent.ir که یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین لنت ترمز می‌باشد، از کارشناسان پشتیبان این سایت برای خرید لنت ترمز لیفان و ام وی ام مشاوره دریافت کنید. بعد با توجه به بودجه‌ی مد نظرتان اقدام به ثبت سفارش مورد نظر خود از برند دلخواهتان نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سفارش خود را تحویل بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی