|

حیات وحش حیرت انگیز؛ کفتارهای دَرنده گورخر بیچاره رو شرحه شرحه کردن دردناک! (ویدیو)

در این ویدیو کفتارهای وحشی رو می بینید که گورخر تنها رو خیلی بدجور شکار میکنن!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا اگر از افرادی نباشید که روحیه لطیفی دارند، حیات وحش یکی از مضوعات جذاب برای شما می تواند باشد. بزرگترین کمپانی های مستند سازی هر ساله بودجه بسیار زیادی را در حوزه حیات وحش خرج می کنند تا لحظه هایی را ثبت کنند که قلب شما را به طپش بیاندازد. از روی زمین گرفته تا در آب های عمیق، جانوران با انواع روش های مختلف تلاش می کنند نسل خودشان را در طبیعت باقی بگذارد و به حکمرانی خود ادامه دهند. ویدیو امروز ما رو از دست ندید، چون ثانیه های عجیبی را برای شما می آفریند.

 کفتار ها موجوداتی هستند که به صورت گروهی شکار و تغذیه می کنند. غذای آن ها بیشتر از شکار و لاشه خوری تشکیل می شود. آن ها جثه کوچکی دارند اما دندان های قوی و برنده ای دارند که باعث می شود تا به راحتی بتواند شکار خود را از پا در بیاورد. سیستم گوارشی این حیوان به انقدر قوی است که به راحتی می تواند تمامی اجزاء شکار اعم از پوست، استخوان، احشاء داخلی، سم ها، دندان ها و شاخ ها را هضم کند. این حیوان درنده از انواع گسترده‌ای از مهره داران، بی مهره گان، میوه‌ها و حتی زباله‌های آلی انسانی تغذیه می‌ کند.

در ایران کفتار ایرانی که از نوع کفتار راه راه است وجود دارد که در شب فعالیت می کنند. کفتار ایرانی بیشتر در قسمت های جنوبی کشور و در محدوده اطراف خلیج فارس وجود دارد. نکته ای بسیار جالب در مورد کفتارها ایجاد سر و صدا است. این موجودات برای برقراری ارتباط با یکدیگر از صدای خنده، ناله، جیغ کشیدن، خر خر کردن، استفاده می کنند.

در حال حاضر تنها چهار گونه زنده کفتار در دنیا وجود دارد که از نظر ظاهری و رفتاری تفاوت های اندکی با هم دارند. این چهار گونه عبارتند از: کفتار گرگ خاکی، کفتار خال دار، کفتار قهوه ای و کفتار راه راه.

گورخر از خانوادهٔ اسب و بومی آفریقای مرکزی و جنوبی است. این جانور به دلیل خط های سیاه و سفید روی بدنش معروف است. گورخر ها در رده پستاندران قرار می گیرند. نوارهای سیاه و سفید باعث میشه گورخر راحت تر در طبیعت پنهان شود. گورخر گیاهخوار است و نزدیک به 90 درصد رژیم غذایی اش از علف ها و مواد گیاهی مثل برگ ها و جوانه ها تشکیل می شود.

بزرگ ترین گونه گورخر، گروی است و به علت گوش های بزرگش به راحتی قابل شناسایی است.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها