|

شیر ها که به فکر ناهار چرب بودن ریختن سر کل یالدار و لقمه پیچش کردن؛ چند نفر به یه نفر؟

در این ویدئو شیر هایی را خواهید دید که بی رحمانه به یک کل یالدار باردار حمله کردند و حیوان نگون بخت را کشتند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این ویدئو توسط تارین رائه، راهنمای میدانی 32 ساله ضبط شده او تقریباً پنج سال است که یک راهنمای میدانی در پارک ملی Pilanesberg بوده و در حال حاضر به عنوان راهنمای میدانی برای Mankwe Gametrackers کار می کند. او ماجرا را اینگونه تعریف کرد: «من با مهمانانم در ساعت 5:30 صبح به راه افتادیم. بخشی از هیجان کار من رانندگی از دروازه است و هرگز نمی دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد. تازه از روزهای مرخصی برگشته بودم. وقتی وارد دروازه شدیم از رادیو شنیدم که چند شیر در نزدیکی مرکز خوابیده‌اند. حدود یک ساعت و نیم طول کشید تا به محل برسیم. شیر ها هنوز دراز کشیده بودند اما مدت زیادی نبود. بعد از چند دقیقه بلند شدند و به سمت جاده حرکت کردند. با توجه به اینکه تعطیلات آخر هفته بود، ماشین های زیادی در اطراف بودند.

متوجه شدیم که شیر ها می خواهند به کنار آب بروند لحظه ای بعد گله ای از کل های یالدار هم به کنار آب رسیدند و به سمتی رفتند که شیر ها در آنجا بودند. در آن لحظه به مهمانانم گفتم که باید به دنبال کل های بالدار برویم. احساس می کردم چیزی در شرف وقوع است. اگر فکر می کنید یک شکارچی در حال شکار است، بهترین کار این است که شکار را دنبال کنید، نه شکارچی.

file (5)

file (4)

جایی رو پیدا کردیم که در آن می‌توانستیم هم کل های یالدار و هم شیرهایی را که از دور می‌آیند، ببینیم. هنگامی که یک شیر به بالای تپه رسید و کل های را دید، بلافاصله خم شد. بقیه شیر ها به طور معمولی راه می رفتند و من با خودم فکر می کردم که کل های یالدار آنها را می بینند و بازی تمام می شود. گله به تپه نزدیک‌تر شد و نمی‌دانستند آن طرف چه چیزی در انتظارشان است.

file (3)

در حالی که کل های یالدار به چند متری شیر رسیدند، شیر پرید و به سمت آنها دوید. گله برگشتند و برای حفظ جان خود دویدند. متأسفانه، یکی مرتکب اشتباه مرگبار شد، زیرا قبل از اینکه برای دویدن بچرخد، با حرکت شاخ به سمت شیر دوید. این باعث کاهش سرعت او شد و شیر موفق شد او را بگیرد. در کمال تعجب، شیر به‌ طور لحظه‌ای طعمه‌اش را رها کرد و سعی کرد فرار کند، اما فایده‌ای نداشت.

file (2)

وقتی که شیر ها کل را به زمین زدند، بازی تمام شد. از تعقیب و گریز تا کشتن کل یالدار توسط شیر ها حدود سه دقیقه طول کشید. آدم نمی تواند در حین تماشای چنین چیزی احساسات خود را نداشته باشد، اما در عین حال متوجه می شوید که چقدر ممتاز هستید که شاهد قدرت این گربه های بزرگ هستید!

file (1)

در پنج سالی که به عنوان یک راهنمای میدانی کار کردم، این ششمین شکار موفقی بود که به اندازه کافی شانس داشتم که شاهد آن باشم. من تلاش های زیادی را دیدم اما فقط 6 مورد موفق را دیده ام. تقریباً به نظر می رسد که شما در حال تماشای آن از تلویزیون هستید و نمی توانید آنچه را که واقعاً شاهد آن هستید، باور کنید. اگر این فرصت را پیدا کردید که چنین چیزی را مشاهده کنید، خوب است که در مورد آن احساسی باشید، اما مهم تر از همه، متوجه شوید که چقدر خوش شانس هستید که شاهد کارهایی که طبیعت انجام می دهد هستید.

file

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها