|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز دوشنبه 1 خرداد

تصویبنامه هیات وزیران در رابطه با افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

لینک کوتاه کپی شد

هیات وزیران در جلسه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ به پیشنهاد وزارت کار افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را تصویب کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ بر این اساس از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱ کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان چهل و یک میلیون و هفتصد و نود و هفت هزار و پانصد (۴۱.۷۹۷.۵۰۰) ریال و مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷%) مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

حقوق و مستمری‌های بازنشستگان تامین اجتماعی امسال یک ماه زودتر از همیشه تعیین تکلیف شد. این جای قدردانی دارد که دولت مانند ماه های قبل روند پرداخت  حقوق بازنشستگان را سریع تر انجام داد، اما بنا به گفته بسیاری از بازنشستگان متناسب سازی برایعده ای ااز بازنشستگان اعمال نشده است که نمی‌گذارد حلاوت این اقدام، “کام‌نشینِ” موی سفیدکرده‌های تولید و سازندگی شود.

آخرین جزئیات از حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.

در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه، می‌توان گفت، مقدار پولی است که ماهانه، به طور مستمر و تا پایان عمر، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی، تعلق می‌گیرد.

سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. ​​حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشور‌ی کمتر می‌باشد.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پرداخت نشدن حقوق افزایش‌یافته برخی از بازنشستگان اظهار کرد: همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی معتقد هستند که کاملا اجرا شده است، اما برخی از بازنشستگان معتقد هستند که اجرا نشده است. یک کارگروه تشکیل شده تا به این مسئله حتما رسیدگی شود و اگر حق با بازنشستگان باشد، کم و کسری که وجود دارد اعمال می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی