|

نحوه دریافت آگهی های استخدام امروز تهران

تهران پایتخت ایران است و به دلایل مختلفی ازجمله موقعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... وضعیت مناسبی برای استخدام و اشتغال دارد. روزانه افراد …

لینک کوتاه کپی شد

مقدمه

تهران پایتخت ایران است و به دلایل مختلفی ازجمله موقعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... وضعیت مناسبی برای استخدام و اشتغال دارد. روزانه افراد زیادی از سراسر کشور برای یافتن شغل به پایتخت مراجعه می کنند. اما قبل از هر چیز لازم است تا اطلاعاتی درباره وضعیت اشتغال در این شهر و مزایا و معایب آن داشته باشید. با ما همراه باشید تا به بررسی این موارد بپردازیم.

بررسی علت بالا بودن آمار اشتغال و استخدام در تهران

تهران موقعیت اقتصادی و اجتماعی بسیار مناسبی نسبت به سایر شهرهای کشور دارد. این شهر به عنوان بزرگ ترین شهر، پایتخت اقتصاد ایران محسوب می شود. در واقع می توان آن را به عنوان اولین منطقه صنعتی مهم کشور به حساب آورد. انواع مختلفی از کارخانجات و شرکت های کوچک و بزرگ در این شهر دایر شده که هر کدام می توانند اشتغال هزاران نفر را فراهم کنند.

از لحاظ موقعیت سیاسی نیز به علت پایتخت بودن، انواع مختلفی از مشاغل را در خود جای داده است. به عنوان مثال تمام سفارت خانه های کشورهای دیگر در تهران دایر شده و همین موضوع می توانند سبب اشتغال افراد زیادی شود.

همچنین هزاران نفر از افراد با رده های علمی مختلف از سراسر کشور برای کار به تهران مهاجرت کرده اند. همین موضوع نیز تأثیر زیادی در آمار اشتغال این شهر داشته و نسبت به سایر شهرها آمار بهتری دارد.

5dc1c518-3ba2-4f3f-96d6-b5327dfd9a0a

معایب و مزایای کار در تهران

شاید تصور کنید به دلیل بالا بودن آمار اشتغال در این شهر و وجود موقعیت های شغلی متنوع، زندگی و کار در تهران کاملا بدون عیب است. اما باید بدانید در کنار مزیت های مختلف، معایبی نیز در این زمینه وجود دارد که فرد قبل از انتخاب کار در تهران باید با آن ها آشنایی داشته باشد.

مزایا

  • کار در تهران با حقوق بالا و بیشتر از شهرهای دیگر امکان پذیر است.
  • امکان پیشرفت و ارتقاء شغلی وجود دارد.
  • کاریابی در تهران راحت است و به سرعت می توان کار پیدا کرد و یا تغییر شغل داد.
  • بازار کار بهتری در این شهر وجود داشته و تنوع مشاغل بالاست.
  • سیستم حمل و نقل گسترده برای رفت و آمد به محل کار وجود دارد.
  • امکان کار به صورت دورکاری نیز وجود دارد.
  • برخی از شرکت ها امکان ایجاد کار در تهران با جای خواب را فراهم کرده اند.
  • تنوع بالای شغل دانشجویی در تهران

معایب

  • هزینه زندگی در شهر تهران بالاست.
  • جمعیت بسیار زیاد، ترافیک و آلودگی هوا از دیگر مشکلات پایتخت هستند.

میزان درآمد و مخارج در استان تهران

قطعا نمی توان عدد ثابتی به عنوان درآمد در این شهر بیان کرد. زیرا هر شغل درآمد خود را داشته و هر فرد نیز با توجه به میزان تخصص، مهارت و توانایی ها درآمد متفاوتی خواهد داشت. از طرفی مخارج افراد نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اما نکته ثابت در میان آن ها این است که با تورم موجود در کشور، هزینه خوراک، مسکن، پوشاک و ... در شهر تهران و تمام شهرها روزانه در حال افزایش است.

علاوه بر آن در تهران به دلیل موقعیت متفاوت، هزینه های گفته نیز بیشتر از سایر شهرها خواهد بود. به این صورت می توان گفت به همان نسبت به درآمد در این شهر بالاتر از سایر شهرهاست، مخارج نیز بالا بوده و شاید درآمد بسیاری از مشاغل برای این مخارج کافی نباشد.

بررسی آمار اشتغال و استخدام تهران

دو شاخص مهم که بیشترین تأثیر را در بازار تهران و آمار اشتغال و استخدام امروز تهران داشته اند، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد تغییراتی در جذب نیرو کار بوده است. در سال های گذشته تهران شرایط بسیار بهتری در زمینه اشتغال افراد داشته و مشاغل بسیار مختلف و نوظهوری ایجاد شده اند. این موضوع مخصوصا در زمان کرونا و تغییر در شرایط کاری مشاغل مختلف ایجاد شد.

بررسی آمار بیکاری در تهران

نرخ بیکاری نیز در این شهر تک رقمی است. همچنین این میزان هر سال نسبت به سال های قبل کاهش می یابد که نشان دهنده شرایط اشتغال مناسب در این شهر است. در کل جمعیت تهران چیزی حدود 1.6 میلیون نفر مرد بیکار وجود دارد.

بررسی فرصت های شغلی در تهران

همان طور که گفته شد شرایط و موقعیت تهران و پایتخت بودن باعث شده تا مرکز بسیاری از کسب و کارها در این شهر قرار بگیرد. این موضوع زمینه ایجاد شغل را برای بسیاری از افراد فراهم کرده است. از کارگر ساده، فروشنده و بازاریاب تا پزشک و مهندس همگی وضعیت کاری مناسبی در تهران دارند.

بررسی مشاغل پر تقاضا و پرطرفدار در تهران

مشاغل را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. در دسته اول مشاغلی که از زمان های قدیم وجود داشته و افراد برای زندگی به آن ها نیاز دارند. اما در دسته دوم مشاغلی قرار می گیرند که با توجه به تحولات ایجاد شده در زندگی و ظهور فناوری اینترنت پدید آمده اند و روز به روز در حال توسعه و پیشرفت هستند. هر دو دسته این مشاغل پرتقاضا بوده و برای رفع نیازهای افراد ضروری هستند.

بررسی مشاغل جدید و نوظهور در تهران

مشاغلی که با نیازهای روزانه مردم مرتبط باشند در تمام شهرها و استان ها کم و بیش موردنیاز هستند. اما برخی از مشاغل جدید و نوظهور مانند شغل های برنامه نویسی، فعالیت های مرتبط با هوش مصنوعی، بلاک چین، ارزهای دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ و ... در شهر تهران به سرعت در حال رشد و توسعه هستند.

تنوع فرصت های شغلی در کدام حوزه ها بیشتر است؟

با توجه به رشد حوزه های فناوری ارتباطات، به نظر می رسد تنوع مشاغل این حوزه نیز بیش از هر حوزه دیگری است. به عنوان مثال دیجیتال مارکتینگ خود شامل موارد مختلفی مانند سئو، تولید محتوا، فعالیت های گرافیکی و ... است. همچنین مشاغلی مانند برنامه نویسی در حوزه های بسیار متنوع و شاخه های بسیار گسترده ای انجام می شود که هر فرد با توجه به مهارت خود می تواند در آن ها استخدام شود.

چطور در تهران با توجه به گستردگی که دارد آگهی های استخدام را دنبال کنیم؟

ایران استخدام، وب سایتی بسیار جامع و کامل است که روزانه تنوع بالایی از آگهی های استخدام در حوزه های مختلف و آگهی های استخدام امروز تهران و تمامی شهرستان ها را منتشر می کند. شما می توانید روزانه، فرصت های شغلی تهران و سایر استان ها را در این سایت مشاهده نمایید. همچنین با وجود کانال استخدام تهران سایت ایران استخدام در شبکه های مجازی، دیگر لازم نیست نگران یافتن آگهی های مرتبط با مهارت و تخصص خود باشید.

نحوه جست و جوی آگهی های تهران در سایت ایران استخدام

برای جستجو و مشاهده آگهی های استخدام در سایت ایران استخدام، می توانید وارد سایت شده و از طریق ابزار جستجوی شغل در بالای صفحه، شغل، استان، رشته و سایر گزینه ها را بر اساس شرایط خود تنظیم کرده و تمامی آگهی های مرتبط با تنظیمات خود را مشاهده کنید. همچنین با جستجوی عنوان شغلی مورد نظر درکنار عبارت ایران استخدام، در موتور جستجوی گوگل، لیست تمام آگهی های درج شده در سایت نمایش داده می شوند. از این طریق می توانید آگهی های استخدام تهران و سایر استان ها را مشاهده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی