|

انواع پارکت کف خانه | برای کف آشپزخانه، اتاق‌خواب و پذیرایی چه پارکتی انتخاب کنیم؟

به همان میزان که طراحی دیوارها و سقف سازه در استحکام و زیبایی آن تأثیرگذار است، موضوع کف‌سازی ساختمان و انتخاب یک متریال مناسب برای آن نیز…

لینک کوتاه کپی شد

انواع پارکت مناسب برای بخش‌های مختلف کف خانه

به همان میزان که طراحی دیوارها و سقف سازه در استحکام و زیبایی آن تأثیرگذار است، موضوع کف‌سازی ساختمان و انتخاب یک متریال مناسب برای آن نیز از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد. از طرفی بخش زیادی از بار ساختمان معمولاً به کف آن وارد می‌شود. در کف ساختمان باید از پارکت‌هایی استفاده کرد که بر اثر رفت‌وآمد آسیبی به آن وارد نشود. در این مطلب از پارس آرای کوهستان قصد داریم تا به بررسی انواع پارکت کف خانه برای سالن پذیرایی، اتاق‌خواب و آشپزخانه بپردازیم.

انواع پارکت مناسب برای کف سالن پذیرایی خانه

به‌طورکلی سالن پذیرایی در یک‌خانه مکانی عمومی به شمار می‌آید که علاوه بر اعضای خانواده، مهمانان نیز در حال رفت‌وآمد در آن هستند. به همین دلیل هم انتخاب یک پارکت مناسب برای کف این فضا نشان‌دهنده سلیقه تمامی اعضای خانواده است و باید در انتخاب آن دقت زیادی را به خرج داد؛ بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم برای کف‌پوش اتاق پذیرایی خود از پارکت چوبی یا لمینت استفاده کنید تا بتوانید حس صمیمیت و گرما را به فضا منتقل کنید.

رنگ و طرح پارکت سالن پذیرایی تأثیر زیادی در نمای سالن دارد

به‌طورکلی رنگ و طرح پارکت سالن پذیرایی تأثیر زیادی در نما و روشن یا تیره بوده سالن دارد، به همین علت مهم است که شما زمان انتخاب پارکت به رنگ سایر اجزا محیط مانند مبلمان، رنگ فرش، رنگ دیوار، ابعاد سالن پذیرایی و یا حتی رنگ وسایل تزیینی توجه داشته باشید.

برای مثال اگر دیوار پذیرایی رنگ تیره دارد و یا اگر سقف سالن کوتاه است استفاده از رنگ‌های روشن تأثیر زیادی بر بزرگ‌تر نشان‌دادن محیط دارد. نکاتی دربار انواع پارکت برای سالن پذیرایی وجود دارد برای مثال اگر می‌خواهید سالن پذیرایی بزرگ‌تر به نظر برسد بهتر است دیوارها و سقف را رنگ‌های تیره کنید و برای کف سالن پذیرایی از رنگ‌های روشن کمک بگیرید. در انواع پارکت برای سالن پذیرایی انتخاب رنگ بژ و کرم علاوه بر بزرگ‌تر به‌نظررسیدن، به ایجاد فضای گرم و صمیمی هم کمک می‌کند.

انواع پارکت برای کف آشپزخانه

در این بخش از مطلب انواع پارکت برای کف خانه قصد داریم تا بهترین پارکت‌های مناسب برای آشپزخانه را به شما معرفی کنیم. آشپزخانه بخشی از منزل است که بانوان خانه‌دار معمولاً ساعات زیادی را در آن سپری می‌کنند به همین دلیل هم انتخاب یک پارکت مناسب برای این فضا علاوه بر ایجاد راحتی می‌تواند نشان‌دهنده سلیقه و ذوق بانوان باشد.

به‌طورکلی پارکت لمینت در مقایسه با پارکت چوبی از نظر مقاومت در برابر آب و رطوبت گزینه بهتری است. اما پارکت چوبی هم دارای انواعی است که می‌تواند به‌خوبی در برابر آب تحمل نشان بدهد. همچنین پارکت چوبی حس و حال طبیعت را به فضا منتقل می‌کند. به همین دلیل هم به شما توصیه می‌کنیم تا برای کف آشپزخانه خود ابتدا به سراغ پارکت لمینت بروید و بعد در صورتی که علاقه‌ای به هر دلیل به آن نداشتید پارکت چوبی را انتخاب کنید.

انواع پارکت مناسب برای کف اتاق‌خواب

اتاق‌خواب یک فضای شخصی است که برای استراحت و آرامش از آن استفاده می‌شود. هنگام انتخاب کف‌پوش برای اتاق‌خواب شما گزینه‌های زیادی پیشرو دارید و از آن طرف محدودیت‌های کمی نیز دارید. اتاق‌های خواب از مناطق نسبتاً کم رفت‌وآمد هستند، بنابراین دوام نکته اصلی نیست. دو معیار اصلی انتخاب کف‌پوش اتاق‌خواب راحتی برای پابرهنه و طراحی است. در واقع انتخاب کف‌پوش اتاق‌خواب شما سبک اتاق را مشخص می‌کند؛ بنابراین لازم است زمانی را به فکر تنظیمات سبک طراحی خود و انواع فضایی که می‌خواهید ایجاد کنید، اختصاص بدهید.

هنگام انتخاب کف‌پوش برای کف اتاق‌خواب، بسته به سلیقه شخصی، بودجه و افرادی که از اتاق‌خواب استفاده می‌کنند گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از افراد حال و هوای راحت و آرامش بخشی را برای اتاق‌خواب خود ترجیح می‌دهند؛ بنابراین فرش برای آن ظاهر دلخواه مناسب‌تر است. بااین‌حال، کف لمینت با یک فرش اضافه شده نیز می‌تواند همان احساس دنج را فراهم کند.

چگونگی نصب پارکت کف

به‌طورکلی نصب پارکت کف بهتر است زیر نظر نصابان باتجربه و حرفه‌ای انجام شود. به این منظور در ادامه این بخش قصد داریم نکاتی را در خصوص زیرسازی و اتصال این پارکت‌ها با یکدیگر را به شما معرفی کنیم. توجه به این نکات می‌تواند در کسب نتیجه مطلوب از نصب پارکت تأثیر زیادی داشته باشد.

از جمله نکات نصب انواع پارکت کف برای خانه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ابتدا باید سطحی که پارکت قرار است بر روی آن نصب شود را به طور کامل تمیز یا صاف کرد
  • توصیه می‌شود از چند روز قبل شروع به کارتیم نصب، بسته‌های پارکت در محلی که قرار است نصب شوند قرار بگیرند تا با دمای محیط سازگار شوند
  • درصورتی‌که پارکت کف قرار باشد بر روی سیمان یا سرامیک نصب شود توصیه می‌کنیم از سلامت و صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید
  • حتماً باید به دمای هوا و میزان رطوبت موجود در محیط توجه شود
  • عرض و طول فضای موردنظر خود را باید حتماً قبل از نصب پارکت کف بررسی کرده باشید

مزایای انتخاب پارکت چوبی برای کف خانه در مقایسه با سایر انواع پارکت

در این بخش از مطلب انواع پارکت کف خانه قصد داریم تا به بررسی مزایای انتخاب پارکت چوبی برای کف آشپزخانه، اتاق‌خواب و سالن پذیرایی اشاره کنیم. به‌طورکلی مشکلی که امروزه در زمینه پارکت با آن مواجه هستیم عوارض ناشی از استفاده از سنگ و سرامیک است.

این کف‌پوش‌ها به علت سرمایی که از طریق کف پا به بدن منتقل می‌کنند باعث عوارضی مانند کمردرد یا پا در می‌شوند. اگر بخواهیم از نظر قیمت هم مقایسه کنیم پارکت چوبی قیمتی به نسبت مشابه به سرامیک و موکت دارد. از طرفی به گفته کارشناسان بیش از یک‌سوم وزن موکت را گردوخاک و غبارهای ته‌نشین شده در لابه‌لای پرز تشکیل می‌دهد. تصور کنید که تنفس دائمی در چنین فضایی تا چه اندازه می‌تواند مضر باشد.

برترین انواع پارکت برای کف خانه را از پارس آرای کوهستان تهیه کنید

پارکت‌ها یکی از متنوع‌ترین و پرکاربردترین انواع کف‌پوش برای ساختمان هستند که به دلیل کیفیت و قیمت مناسب طرف‌داران بسیار زیادی دارند. نکته بسیار مهم در خصوص انتخاب انواع پارکت، توجه به فضایی که قرار است پارکت‌ها در آن نصب شوند.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین مراجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان در کشور است. شما با مراجعه به وب‌سایت ما می‌توانید انواع پارکت مناسب برای کف منزل را مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان ما برای انتخاب پارکت موردنظر خود کمک بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها