|

بهترین روش‌های آب بندی ساختمان چیست؟

بهترین روش‌های آب بندی ساختمان چیست؟ معمولا برای این که سازه‌ها و ساختمان‌های مختلف را از نظر مقاومت بهبود دهند، آن‌ها را آب بندی…

لینک کوتاه کپی شد

معمولا برای این که سازه‌ها و ساختمان‌های مختلف را از نظر مقاومت بهبود دهند، آن‌ها را آب بندی می‌کنند. اما آیا می‌دانید که بهترین روش عایق بندی و آب بندی ساختمان چیست؟ چرا اصلا باید یک ساختمان آب بندی شود؟ مواد و مصالحی که برای ساخت یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، از قابلیت جذب رطوبت برخوردار هستند. بنابراین ممکن است عایق بندی ساختمان تضعیف شود و استحکام آن پایین بیاید. بدین منظور از روش‌های مختلف آب بندی ساختمان استفاده می‌شود تا نتایج خوبی به دست بیایند. شما می‌توانید به کمک رایمند تجارت با انواع ابزارهایی که برای آب بندی ساختمان مورد نیاز هستند آشنا شوید و آن‌ها را بخرید. در ادامه در مورد همین امر صحبت خواهیم کرد.

آب بندی ساختمان

نکات مهم آب بندی ساختمان آن

در چند سال اخیر عایق بندی و آب بندی یک ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار شده است. در مناطقی که تراز آب‌های زیر زمینی زیاد است، با استفاده از انواع چسب‌ها و مواد ساختمان را عایق و آب بندی می‌کنند. برای این که آب بندی ساختمان به بهترین شکل ممکن پیش برود، لازم است که به چند نکته مهم توجه شود. اول از همه این که باید یک ‌محصول مناسب را برای این کار انتخاب کنید تا با کاربری و شرایط اقلیمی ساختمان تناسب داشته باشد.  همچنین باید فرآیند عایق بندی و آب بندی ساختمان را استاندارد پیش ببرید تا مشکلی پیش نیاید. مورد سوم این است که در یک فضا مناسب اقدام به آب بندی و عایق بندی ساختمان کنید. اصولا فصل تابستان را برای انجام این کارها بسیار مناسب می‌دانند. پس باید گفت که عایق بندی یک ساختمان اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

انواع پوشش‌ها برای آب بندی نما

از گذشته تا کنون از انواع گوناگون روش‌ها برای عایق بندی و آب بندی ساختمان استفاده می‌شده است. پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که صنایع این چنینی نیز با پیشرفت رو به رو شوند. بدین ترتیب از تجهیزات و ‌مواد جدید برای آب بندی ساختمان استفاده شده است. یکی از بهترین مواد در این زمینه، سیمان است که در گذشته نیز کاربرد داشت‌. به دلیل این که سیمان انعطاف پذیری خوبی نداشت و وزن ساختمان را نیز افزایش می‌داد، روش‌های دیگری به عنوان بهترین روی آب بندی ساختمان روی کار آمدند.

پشم شیشه و پلیمر جزو مهم‌ترین موادی بودند که پس از سیمان برای عایق سازی مورد استفاده قرار گرفتند. هم اکنون نیز برای این که استحکام و مقاومت یک ساختمان افزایش یابد، از انواع چسب‌های عایق کاری استفاده می‌شود. این چسب‌ها کیفیت و دوام بالایی دارند و با قدرت چسبندگی خود می‌دانند به خوبی از ورود رطوبت به یک ‌محیط جلوگیری کنند. در ضمن، این مواد وزن زیادی ندارند و باعث ایجاد فشار بالا در ساختمان نمی‌شوند.

مزایای آب بندی

مزایای آب بندی ساختمان

استفاده از خدمات عایق بندی و آب بندی ساختمان مزایای زیادی را به همراه دارد. اصلی‌ترین مزیت استفاده از انواع آب بند ساختمان این است که از این اجزا در جهت جلوگیری از ورود رطوبت به ساختمان استفاده می‌شوند. در کنار آن می‌توان از مزایای زیر استفاده کرد:

  1. هر ساختمان پس از این که عایق بندی می‌شود، کیفیت بالایی پیدا می کند. این آب بندها از شل شدن ملات‌های ساختمانی جلوگیری کرده و میزان استحمام یک ساختمان را افزایش می‌دهند.
  2. این چسب خاصیت آنتی یو وی بودن دارد. یعنی می‌تواند در مقابل اشعه‌های نور خورشید استحکام و مقاومت بالایی نشان دهد.
  3. به دلیل این که این آب بندها باعث می‌شوند نمای ساختمان شوره نزند، زیبایی ظاهری ساختمان نیز حفظ می‌شود. در این صورت نیازی به صرف هزینه‌های بالا برای ترمیم، تعمیر و نگهداری ساختمان نیست.
  4. با استفاده از عایق ساختمان می‌توان جلوی نشت آب به یک ساختمان را گرفت. به همین دلیل است که دیوارها نم نمی‌دهند و همیشه سالم می‌مانند.

انواع چسب‌های مورد استفاده در آب بندی ساختمان

تنوع محصولات عایق بندی ساختمان باعث شده است که افراد قادر به انتخاب درست این محصولات نباشند. پس لازم است که با انواع چسب عایق بندی و آب بندی ساختمان آشنا شوید، سپس بهترین نوع از آن را خریداری کنید. این چسب‌ها عبارتند از:

چسب سیلیکون نوترال یا خنثی

یکی از محصولات تک جزئی که برای درزگیری بسیار مناسب است، چسب سیلیکون خنثی است. این چسب دارای خواص ارتجاعی است و می‌تواند تاثیرات منفی سایر درزگیرها بر روی نما را از بین ببرد. این چسب سریع خشک می‌شود و از کیفیت بالایی هم برخوردار است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که چسب خنثی سیلیکونی دارد این است که به انواع سطوح می‌چسبد. به همین دلیل برای درزگیری اکثر مکان‌ها مناسب به شمار می‌آید. این نوع از چسب آسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برابر اشعه خورشید هم مقاوم است. شما می‌توانید چسب عایق بندی و آب بندی ساختمان سیلسکونی خنثی را در انواع جو ‌مورد استفاده قرار دهید. این چسب در هر نوع جو پایداری دارد و در برابر سرما و گرما دوام زیادی نشان می‌دهد.

چسب پلی اورتان

یکی دیگر از چسب‌هایی که برای عایق بندی و آب بندی ساختمان و نمای آن کاربرد دارد، چسب پلی اورتان است. این نوع از چسب‌ها از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار شده‌اند و طول عمر زیادی دارند. شما می‌توانید برای عایق بندی تمامی سطوح از چسب پلی اورتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که این چسب‌ها در برابر سایش و خوردگی پایداری زیادی را از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار شد‌اند. برای محیط‌هایی که نیاز به عایق شدن سریع دارند، چسب پلی اورتان بسیار مناسب است. چرا که سریعا خشک می‌شود.

چسب سیلیکونی ساده

از دیگر چسب‌های ساختمانی که آب بندی ساختمان را در مسیری مطلوب پیش می‌برد، چسب سیلیکونی ساده است. این نوع از چسب در برابر حرارت مقاومت دارد و از به وجود آمدن کپک، قارچ و باکتری نیز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که آن را برای درزگیری درب و پنجره و نمای ساختمان به کار می‌برند. رایمند تجارت یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای فروش این محصول و سایر چسب‌های عایق بندی است که می‌توانید همین حالا سفارشات خود را در آن ثبت کنید.

قیمت انواع آب بندی

قیمت و خرید اینترنتی انواع چسب عایق بندی و آب بندی ساختمان از رایمند تجارت

قیمت انواع چسب‌های آب بندی و عایق کننده را با توجه به عوامل گوناگون تعیین می‌کنند. برای خرید این چسب‌ها نمی‌توان به هر مرکزی اعتماد کرد. پس باید مراکز معتبر، حرفه‌ای و باتجربه را انتخاب کنید تا قادر به استفاده از راهنمایی‌های آنان هم باشید.  فروشگاه رایمند تجارت با نشانی اینترنتی https://www.raymandtejarat.com/ اینجا است تا شما را در امر خریداری کند. در این فروشگاه برای تمامی کالاها ضمانت در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید انواع و اقسام چسب‌ها را در هر حجمی که به آن نیاز دارید، از این فروشگاه خریداری کنید. حتی اگر در زمینه نصب عایق بندی و آب بندی ساختمان اطلاعات کاملی ندارید، می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از مشاورین و کارشناسان رایمند تجارت بگیرید. پس جای هیچ نگرانی نیست!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی