|

تفاوت گوشی های سامسونگ ساخت هند و ویتنام

برندهای بزرگی مانند سامسونگ، اپل یا حتی شیائومی گوشی‌های خود را به دلیل تعداد زیاد در چند کشور مختلف تولید می‌کنند. برای نمونه گوشی‌های…

لینک کوتاه کپی شد

برندهای بزرگی مانند سامسونگ، اپل یا حتی شیائومی گوشی‌های خود را به دلیل تعداد زیاد در چند کشور مختلف تولید می‌کنند. برای نمونه گوشی‌های سامسونگ در کشورهای مختلفی مانند هند، ویتنام، برزیل، اندونزی و حتی خود کره جنوبی ساخته می‌شوند. در ایران اکثر گوشی‌های سامسونگ یا ساخت هند هستید یا ویتنام و این سوال پیش می‌آید که تفاوت موبایل سامسونگ هند و ویتنام در چیست؟ آیا کیفیت این دو نسخه متفاوت است؟ در ادامه مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

eb67c1a5-418a-4c95-8430-127ea069f413

از کجا بفهمیم گوشی ما ساخت کجاست؟

اگر به جعبه گوشی سامسونگ خود نگاه کنید می‌توانید در توضیحات کشور سازنده را مشاهده کنید. اما تفاوت موبایل هند و ویتنام چیست؟ با بررسی قیمت روز گوشی سامسونگ مشخص می‌شود که گوشی های هند و ویتنام اختلاف قیمتی فاحشی هم ندارند پس تفاوت در چیست؟

تفاوت گوشی سامسونگ هند و ویتنام

برخی تصور می‌کنند که گوشی‌های سامسونگ ساخت هند کیفیت پایین‌تری دارند و مثلا زودتر خراب می‌شوند. باید بگوییم که این ادعا از پایه غلط است و مثلا گوشی سامسونگ گلکسی A34 ساخت هند و ویتنام از نظر کیفیت و کارایی هیچ تفاوتی ندارند. در واقع اتفاقی که رخ می‌دهد این است که سامسونگ قطعات مختلف گوشی‌های خود را در اختیار کارخانه‌های موجود در هند و ویتنام قرار می‌دهد.

deec8660-77b5-4c6c-a5cb-9f640032132b

این قطعات در کارخانه‌های هند یا ویتنام در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح مونتاژ می‌شوند. در نهایت گوشی‌های ساخته شده در هر یک از کارخانه‌های شرکت سامسونگ باید حتما تست‌های کنترل کیفیت را پشت سر بگذارند و سپس وارد بازار شوند. به‌نوعی باید بگوییم که قطعات گوشی‌های سامسونگ هند و ویتنام نمی‌تواند متفاوت باشد و سامسونگ آن‌ها را در اختیار کارخانه‌های خود قرار می‌دهد.

از طرفی این سازنده کره‌ای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان است و هیچ‌گاه بین یک محصول خود که ساخت دو کشور مختلف است تفاوت ایجاد نمی‌کند. در واقع اگر گوشی سامسونگ ساخت ویتنام و هند با هم تفاوت کیفیت داشته باشند در اصل شرکت سامسونگ زیر سوال می‌رود و از اعتبار آن کاسته می‌شود.

پس در نهایت به صراحت تفاوت هند و ویتنام گوشی های سامسونگ را رد می‌کنیم و این دو مدل هیچ تفاوت کیفیتی با هم ندارند.

چرا قیمت روز گوشی سامسونگ ویتنام بیشتر است؟

کاربران به غلط تصور می‌کنند که مثلا گوشی A24 ساخت ویتنام کیفیت و عملکرد بهتری نسبت به A24 ساخت هند دارد. این باعث می‌شود کاربران بیشتری در پی نسخه ویتنام باشند و تقاضا برای این مدل بیشتر شود. افزایش تقاضا برای نسخه ویتنام سبب می‌شود موجودی آن کمتر شده و در نهایت قیمت افزایش پیدا کند.

687dd6ad-afdb-4f05-80ab-b49b0982f316

به‌نوعی می‌توان گفت که گوشی‌های سامسونگ ساخت هند در بازار ایران ارزش خرید بالاتری دارند؛ چرا که با قیمت کمتری به فروش می‌رسند، در حالی که هیچ تفاوت کیفیتی وجود ندارد.

چرا گوشی‌های سامسونگ در چند کشور ساخته می‌شوند؟

شرکت سامسونگ سالانه تعداد بسیار زیادی گوشی در سرتاسر جهان به فروش می‌رساند و طبیعی است که برای تولید این تعداد گوشی به چندین کارخانه نیاز داشته باشد. دلیل انتخاب کشورهایی مانند هند، ویتنام، برزیل و موارد دیگر این است که هزینه کارگر در این کشورها پایین‌ است و سامسونگ با پرداخت هزینه کمتر می‌تواند گوشی مورد نظر خود را تولید کند. این اتفاق باعث افزایش سوددهی شرکت می‌شود.

گوشی سامسونگ هند بخریم یا ویتنام؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم هیچ تفاوتی بین کیفیت نسخه هند و ویتنام وجود ندارد. از طرفی گوشی های سامسونگ ویتنام با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند و این باعث می‌شود تا ارزش خرید مدل‌های ساخت هند بیشتر شود. در نهایت اما تصمیم با شما خواهد بود ولی این تصور که گلکسی‌های ساخت هند به دلیل کیفیت پایین‌تر، قیمت پایین‌تری هم دارند از اساس غلط است.  قبل‌تر در بعضی مدل های خاص مثل گلکسی A13 جعبه های بیگ باکس وجود داشتند که دارای شارژر بودند و از این نظر گوشی ارزش خرید بالاتری پیدا می‌کرد، اما در حال حاضر دیگر این مدل ها در بازار موجود نیست لذا با خیال راحت انتخاب خود را انجام دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی