|

راهنمای جامع انتخاب عطر و ادکلن

عطر می‌تواند یک انتخاب شخصی و نوعی امضا برای استایل شما باشد. عطر‌ها با احساسات ما درآمیخته‌اند و به همین خاطر نت و بوی آن برای تأثیری که…

لینک کوتاه کپی شد

عطر می‌تواند یک انتخاب شخصی و نوعی امضا برای استایل شما باشد. عطر‌ها با احساسات ما درآمیخته‌اند و به همین خاطر نت و بوی آن برای تأثیری که روی دیگران می‌گذارید از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این، برخی عطر‌ها را در همه فصل‌ها نمی‌توان استفاده کرد. اگر برایتان سؤال است که چگونه عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که عطر خود را انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب عطری با ماندگاری طولانی

ماندگاری عطر یکی از فاکتور‌های مهمی است که هنگام خرید عطر باید آن را مد نظر داشته باشید. چرا که عطری که قرار است امضای شما باشد، نباید بوی خود را به سرعت از دست بدهد و یا در فواصل کوتاه مدت نیاز به تجدید داشته باشد. اما با توجه به افزایش کالاهای تقلبی و بی کیفیت در بازار چگونه می‌توانید از خرید کالای خود مطمئن باشید؟

در ادامه ی این مطلب نکاتی برای انتخاب عطر را به شما معرفی می‌کنیم. شما با مطالعه این نکات می‌توانید عطر برند محبوب خود را به صورت آنلاین با پشتیبانی از طریق وبسایت تگموند خریداری نمایید.

بهترین برندهای عطر

بهترین برندهای عطر در جهان عبارتند از لالیک، ژیوانشی، مونت بلانش، لانوین، تروساردی و بولگاری که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند.

68542f02-2fa4-4e6c-9629-d3af9d41122f

تشخیص ماندگاری عطر

اولین نکته در تشخیص ماندگاری عطر، توجه به نوع آن است. ادو پرفیوم، ادوتویلت و ادکلن به ترتیب بیشترین و کمترین ماندگاری را دارند که دلیل آن هم تفاوت میزان الکل و روغن های معطر است.

تفاوت عطر و ادکلن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین خرید عطر به کلماتی مانند ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و ... برخورده باشید و تفاوت آن ها را متوجه نشوید. در اینجا به بررسی تفاوت‌های این سه می‌پردازیم که شما را در انتخاب عطر یاری خواهد کرد.

ادو پرفیوم

پرفیوم نوعی عطر است که درصد عصاره‌های معطر آن بیشتر از سایر نوع عطر است. بوی قوی‌تر و ماندگاری بیشتری هم روی پوست دارد. این نوع عطر برای کسانی که ماندگاری و قدرت بوی عطر برایشان حائز اهمیت است مناسب می‌باشد.

ادوتویلت

ادوتویلت نبست به ادوپرفیوم رایحه‌ای سبک‌تر دارد و ماندگاری آن نیز کمتر است. افرادی که عطر‌های ملایم را نسبت به عطر‌های تند ترجیح می‌دهند بهتر است که ادوتویلت‌ها را به عنوان خوشبو کننده خود انتخاب کنند.

ادکلن

ادکلن‌ها معمولا توسط آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرند و درصد روغن معطر کمتری را هم در خود جای داده‌اند که ماندگاری آن را کاهش می‌دهد. ادکلن‌ها برای کسانی که رایحه‌های سبک را دوست دارند پیشنهاد می‌شود.

7efb5f4b-bfc5-4d58-8be4-cee76cb0387f

انتخاب یک رایحه ایده آل

در انتخاب عطر امضا، دوست داشتن رایحه امر مهمی است. چرا که شما باید به آن وفا دار باشید و تقریبا همیشه از آن استفاده کنید. به همین خاطر لازم است که نت های عطر خود را با دقت انتخاب کنید.

نت عطر

نت‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل انتخاب عطر هستند. آن‌ها از ویژگی‌هایی هستند که عطر را تشکیل می‌دهند و رایحه آن را منحصر به فرد می‌کنند. به همین خاطر شناخت نت عطر می‌تواند به شما در انتخاب یک عطر عالی کمک کند. هر عطر سه نت دارد. نت بالایی، میانی و پایه.

نت آغازین عطر

نت ابتدایی از جمله اولین بوهایی است که هنگام اسپری عطر به مشام شما می‌رسد. معمولاً این نت‌ها سبک و دلنشین هستند و ماندگاری آن‌ها حداکثر 30 دقیقه است. نت مرکبات، ترنج و اسطوخودوس از پرکاربردترین‌ها در نت‌های بالایی هستند.

نت میانی عطر

نت میانی به نت قلبی نیز معروف است. آن‌ها بعد از نت آغازین به مشام می‌رسند و ماندگاری بیشتری، حدود 2 تا 3 ساعت، دارند که عمق عطر را نشان می‌دهد. رایحه‌های گلی از جمله نت‌های پرکاربرد در نت میانی عطر هستند.

نت پایه عطر

نت پایانی عطر معمولاً آخرین بوهایی است که عطر از خود به جای می‌گذارد و از چند ساعت تا چند روز ماندگاری دارد. این نت‌ها معمولاً گرم و قوی هستند. وانیل، چوب و مشک سه نمونه از پرکاربردترین نت‌های پایه عطر هستند.

92c3cf31-1432-4b0b-a933-46eeb1056446

شناخت انواع نت عطر

حتماً شما هم شنیده‌اید که عطری با نت گلی یا چوبی را بهتان معرفی کرده‌اند. اما منظور از نت عطر چیست؟ پیش از این گفتیم که نت‌های آغازین، میانی و پایانی چگونه عمل می‌کنند، حال رایحه نت‌ها را بررسی می‌کنیم که به شما در انتخاب حس و حال عطر کمک شایانی می‌کنند.

نت‌ها در واقع مشخصات کلی رایحه‌های مختلف به کاربرده شده در عطر را توصیف می‌کنند. این اصطلاحات و گروه‌های بویایی در تخمین حس و حال عطر کاربرد زیادی دارند و دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند.

نت گلی

عطرهایی که در نت‌های خود از یاس، رز، اسطوخدوس و ... بهره می‌گیرند معمولاً رایحه‌هایی شیرین دارند و حس امنیت و زنانگی را القا می‌کنند. این عطر‌ها بهترین انتخاب برای افرادی است که حس رمانتیک بودن و زیبایی را در عطر می‌جویند.

نت چوبی

نت چوب صندل، سدر، نعناع هندی و ... از جمله نت‌هایی است که عطر‌های خاص را می‌سازند. این عطر‌ها برای کسانی مناسب‌اند که دوست دارند ارتباط نزدیک‌تری با طبیعت داشته باشند.

نت شرقی

وانیل، مشک، عنبر و ... هم نت‌هایی هستند که رایحه‌ای گرم و تند دارند و برای افرادی که رایحه‌های خاص و مرموز را دوست دارند بهترین گزینه است.

نت مرکبات

نت مرکبات یکی از بهترین رایحه‌هایی است که در تولید عطر‌های خنک و برای القای حس تازگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

حال که می‌دانید چگونه یک عطر با ماندگاری بالا و حس و حال نزدیک به خودتان پیدا کنید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و عطر‌های برند‌های مطرح را به صورت مستقیم از این وبسایت خریداری نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی