|

شیرینی سفر حج یا شیرینی قهرمانی؛ اصغر مباشر ناجی بازنشسته ی یزدی ها

حج تمتع احمد مباشر دیه یزد

اخیرا یک بازنشسته ی یزدی طی اقدامی خیرخواهانه با فروش فیش حج خود باعث رهایی چندین زندانی بی گناه از بند شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای کسی که می خواهد به زیارت خانه ی خدا برود هیچ چیز جز شنیدن موعد این سفر او را خوشحال نخواهد کرد. اما آیا برگرداندن امید به زندگی های  پر رنج هم کم از این لذت دارد؟ اصغر مباشر بازنشسته ی اهل یزد به خانه حج نرفت اما چراغ خاموش 3 خانه را دوباره با نور امید درخشان کرد.

این مرد نیکوکار با مراجعه به ستاد دیه ی استان یزد هزینه ی فروش فیش حج خود به مبلغ 630 میلیون تومان را به زندانیان جرائم غیر عمد هدیه نمود.

اصغر هدف خود از این اقدام پسندیده را خشنودی خداوند بیان کرد. او که در سال های گذشته توفیق چشیدن طعم شیرین سفر حج را داشته و به زیارت خانه ی خدا رفته بود اظهار داشت که اینبار ترجیح داده با فروش فیش حج تمتع خود لذت آزادی را برای سه زندانی بی گناه و خانواده هایشان فراهم نماید.

اصغر مباشر (2)

این اولین خیر یزدی نیست که دست به اقدامات انسان دوستانه زده و آزادی بی گناهان را رقم می زند. سال پیش مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد سید مسعود امامی اظهار داشت که با فرهنگ سازی های انجام گرفته در این استان تعداد زندانیان محکوم به پرداخت  دیه به  صفر رسیده است. 

وی بیان کرد که همراهی خیرین یزدی در جشن های گلریزان ستودنی بوده و گفت: به همت خیرین، صنعتگران، ادارات و صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ در ماه رمضان مبلغی بیش از پنج میلیارد تومان به ستاد دیه استان اهدا گردید که این خود نشان از اعتماد بالای مردم به این ستاد مردمی دارد.

عظیمی همچنان خاطرنشان کرد: یزد هم اکنون محکوم پرداخت دیه غیر عمد در زندان ندارد که این نشان از تاثیر اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازانه این ستاد دارد.

سال جاری اما تعداد زندایان جرائم غیر عمد در استان یزد 71 نفر اعلام شده که بدهی آنها به 90 میلیارد تومان می رسد. این زندانیان برای رهایی از بند می بایست رضایت شاکیان خصوصی را جلب نمایند.

بی شک با افزایش اقدامات خیرخواهانه ای نظیر اقدام اصغر مباشر و فرهنگ سازی آن، می توان این اتفاق فرخنده یعنی آزادیان زندانیان بی گناه را نه تنها در یزد بلکه در سرتاسر کشور رواج داد. او که به راستی این روزها احتمالا در میان همشهریانش کم از قهرمان ندارد از لذت سفر دلنشین ملاقات با خانه ی خدا چشم پوشی کرد و در عوض رضایت خداوند و چند بنده ی بی گناهش را  با هم از آن خود نمود. یا بهتر است بگوییم به قول خود اصغر: کاری کردم که هم خدا خوشش بیاید هم بنده اش.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی