|

خبر مهم رئیس سازمان بهزیستی کشور در رابطه با مستمری مددجویان

با صفر شدن پشت‌نوبتی‌های دریافت مستمری اعلام شد که متقاضیان جدید به مراکز بهزیستی مراجعه کنند.

لینک کوتاه کپی شد
4

براساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، درحالی که سخنگوی دولت از به صفر رسیدن تعداد مددجویان پشت‌نوبتی برای دریافت «مستمری» خبر داده است که رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد طی ۲ سال گذشته، ۳۸۱ هزار و ۸۳۶ مددجوی سازمان بهزیستی وارد چرخه دریافت خدمات مستمری شده‌اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ساناپرس؛ علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور در توضیح بیشتر گفت: در دولت مردمی پس از گذشت کمتر از دو سال، امروز هر فردی که در جامعه هدف سازمان بهزیستی مشمول دریافت خدمات مستمری باشد، پشت نوبت قرار ندارد و می‌تواند از این خدمت بهره‌مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی بیش از ۱۶۰ فعالیت و خدمت را ارائه می‌دهد، افزود: در حوزه خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو بیش از ۳۵ هزار خانوار تحت حمایت خدمات مستمری قرار دارند و در این حوزه نیز پشت نوبت دریافت خدمات وجود ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۳۸۱ هزار و ۸۳۶ مددجوی سازمان بهزیستی وارد چرخه دریافت خدمات مستمری شده‌اند، گفت: مددجویان عموما سه تا چهار سال پشت نوبت دریافت خدمات مستمری بودند که با اهتمام صورت گرفته اکنون خانواده‌ای پشت نوبت دریافت خدمات مستمری قرار ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین تاکید کرد: اگر خانواده‌ای مشمول دریافت مستمری باشد، می‌تواند با مراجعه به مراکز بهزیستی شهرستان و استان محل اقامت از این خدمت بهره‌مند شود.

مبلغ افزایش مستمری مددجویان و معلولان

مستمری مددجویان و معلولان ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اهدای ۸۲ هزار سری جهیزیه به جامعه هدف در سال گذشته، گفت: امسال ۱۰۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود.

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت آماری مددجویان کمیته امداد، افزود: براساس آخرین آمار، دو میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۲۸ خانوار در سطح کشور تحت حمایت هستند که ۵۳ درصد از این میزان در روستاها و ۴۷ درصد در شهرها ساکن هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۵۲ درصد مددجویان کمیته امداد از بانوان سرپرست خانوار هستند، ادامه داد: حدود ۹۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در دهک‌های یک تا سه درآمدی قرار دارند که با پرداخت مستمری حمایت می‌شوند. سایر اقشار نیازمند نیز با توجه به نوع احتیاجات خود، از خدمات موردی کمیته امداد بهرمند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، اظهار کرد: کمیته امداد برای بیش از پنج میلیون نفر خدمات متنوعی در قالب ۱۲۰ خدمت ارائه می‌کند. البته مددجویانی که شرایط توانمند شدن را دارند، از خدمات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

خدرویسی تاکید کرد: سال گذشته علاوه بر فعالیت‌های جاری برای مددجویان، موضوع مردمی‌سازی امدادرسانی و استفاده از ظرفیت مراکز خیریه و نیکوکاری، عملیاتی شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند امداد (سها)، بیان کرد: این سامانه سبب سرعت، دقت و حفظ کرامت و شأن مددجویان شده است و شناسایی نیازمندان به سرعت از این طریق درحال انجام است.

او تصریح کرد: در حوزه شناسایی نیازمندان چون به درگاه‌های الکترونیک کشور متصل هستیم، خانوارهای دهک یک تا سه شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

خدرویسی با اشاره به معافیت‌های مددجویان از پرداخت برخی هزینه‌های عمومی، افزود: هزینه درمان مددجویان در مراکز دولتی رایگان است‌. مددجویان در انجام خدمات سرپایی هم معافیت دارند و فقط ۱۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. همچنین کمیته امداد با ارائه بیمه تکمیلی به بیماران صعب‌العلاج، هزینه‌های درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اضافه کرد: در حوزه ازدواج پیشرو هستیم و سال گذشته ۸۲ هزار سری جهیزیه به نوعروسان اهداء شد. امسال نیز برنامه داریم ۱۰۰ هزار سری جهیزیه به جامعه هدف ارائه کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان برای سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافته است و در تلاشیم افزایش ۲۰ درصدی باقی‌مانده را به زودی همراه با مابه‌التفاوت آن به مددجویان پرداخت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، خدرویسی تاکید کرد: در حال حاضر خانوار تک نفره ۶۶۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۹۳۶ هزار تومان، خانواده سه نفره یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر و بیشتر دو میلیون و ۶۵ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

پرداخت کمک هزینه‌های مراکز نگهداری از فرزندان مددجویان و معلولان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اقدامات پایان سال ۱۴۰۱ را درخصوص واریز کمک هزینه‌های مددجویی در مراکز و خانواده‌ها تبیین و تشریح کرد.

علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در تشریح اقدامات پایان سال ۱۴۰۱، گفت: مستمری مددجویان، کمک هزینه اسفند ماه و مابه‌التفاوت ۸ ماهه کمک هزینه نگهداری افراد دارای معلولیت در خانواده و مراکز نگهداری، حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی و مابه‌التفاوت ۸ ماهه براساس مصوبه هیات وزیران، پرداخت شد. مابه‌التفاوت فوق‌الذکر به میزان ماهیانه ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

براساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور همچنین پرداخت سرانه پرونده‌های واگذار شده به مراکز مثبت زندگی مربوط به اسفندماه، پرداخت شهریه دانشجویان دارای معلولیت در ترم اول سال‌های ۱۴۰۰-۱۴۰۱، پرداخت کمک هزینه نگهداری در مراکز روزانه و کارگاه‌های تولیدی و حمایتی اسفندماه و مابه‌التفاوت کامل هفت ماهه سال ۱۴۰۱، کمک‌هزینه نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در مراکز و خانواده‌های جایگزین، هزینه‌های مراکز فوریت‌های اجتماعی و مراکز مشاوره را از دیگر اقدامات معاونت برشمرد و تاکید شد: کمک هزینه وسایل بهداشتی مددجویان برای ۱۱ ماه نیز پرداخت شده و یک ماه باقی‌مانده نیز به‌زودی واریز می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ایمان ارسالی در

    سلام، خسته نباشید من عضو بهزیستی هستم لطفا بگویید یارانه ی نقدی تیر ماه برای مستمربگیران بهزیستی کی واریز می شود - 6 تیر 1402

  • ازکارافتاده کلی جسمی حرکتی ارسالی در

    سلام و خدا قوت خدمت ریاست بهزیستی کشود
    آقای قادری ضمن خسته نباشید باید خواهشی ازمحضرشما کنم لطفا بداد بیمارانی که بازخم بسترتومنزل بستری هستن وتوان تهیه یک تخت وتشک را ندارند لطفا دستوربفرمایید که هرچه زودتر افرادی که پنج سال پشت نوبت حق پرستاری هستن را از وضعیت اسفبار نجات بدهند عاجزانه خواهش میکنم به این موضوع ورود کنید تا دعای خیر بیماران وخانوادهاشون بدرقه راهتان باشد

  • محمد ارسالی در

    من پشت نوبتی از مرداد ۱۴۰۱ هستم تا الان تابستان تیر ماه در خرم آباد بهزیستی همش میگ برید بهتون زنگ میزنم اما هیچ خبری نیست چکار باید بکنم لطفا کمکم کنید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی