|

بشقاب نقره به شدت نفیس و زیبا از زمان ساسانیان؛ قیمتش بین 15 تا 30 میلیارد برآورد شده

امروز قراره راجع به یه بشقاب نفیس براتون مطلب بذاریم. بشقابی از عهد ساسانی که حداقل قیمت آن 15 میلیارد است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر جزء افرادی باشید که حس نوستالژی دارند و به تاریخ علاقه مند هستند با دیدن اشیاء قدیمی حسابی به وجد می آیید طوریکه اگر اوضاع و احوال مالی تون رو به راه باشه حاضرید مبلغ زیادی رو برای داشتنشون هزینه کنید. البته این اشیاء که یادآور خاطرات تلخ و شیرین تاریخی هستند و ارزش معنوی بسیار زیادی دارند بعضا بسیار گران قیمت هستند و هرکسی نمیتونه اونا رو داشته باشه. این اشیاء اگر سر از موزه های اون ور آبی در نیاورده باشن میرسن به مجموعه داران اشیاء آنتیک که خب پولشون از پارو بالا میره و حاضرن مبالغ بسیار زیادی را برای داشتن این وسایل هزینه کنند؛ مبالغی که ممکن تو ذهن منو شما هم نگنجه.

البته خیلی از ماها مثل خود من طرفدار زندگی مدرن هستیم و خیلی به اشیاء قدیمی علاقه نداریم اما اشیاء کهنه و قدیمی که بعضا روشون حسابی خاک گرفته در سر تا سر دنیا مشتاقان بسیار زیادی دارند. یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: هر چیز قدیمی طلا است. این ضرب‌المثل در مورد همین اشیاء عتیقه مصداق دارد. اشیایی که ثروتمندان در جست‌وجوی آن ها هستند و میلیون‌ها دلار پرداخت می‌کنند تا آن ها را به‌ دست آورند. خیلی از این اشیاء هم هستند که اصلا نمیشه روشون قیمت گذاشت. 

اگر از دنبال کنندگان سایت شایانیوز باشید حتما در جریان هستید که ما جدیدا یک بخش تاریخی تحت عنوان سوار ماشین زمان بشوید را راه اندازی کردیم که مطالبش عکس محور است یعنی یک عکسی رو سوژه قرار میدیم و با توجه به اون عکس وقایع تاریخی رو به صورت داستان براتون تعریف میکنیم. از اون جایی که مخاطبانمون به این بخش علاقه مند بودند تصمیم گرفتیم بخش تاریخی رو توسعه بدیم. در وافع توی این بخش میخوایم تاریخ رو از منظر دیگه براتون روایت کنیم. لابد پیش خودتون میگید منظورش چیه؟ یعنی قراره چه مطلبی رو بخونیم؟ بیاین تا بهتون بگم.

توی این مطلب قراره یه بشقاب سلطنتی به شدت زیبا و گرانبها رو بهتون نشون بدیم. این بشقاب در یک حراجی با قیمت تخمینیِ حداقل 15 تا 30 میلیارد تومان ارائه شده. قطعا باید خیلی خارق العاده باشه که همچنین قیمتی رو براش در نظر گرفتند.

ezgif.com-webp-to-jpg

قطر این بشقاب نقره 38.3 سانتی مترِ، ارتفاعش 7 سانتی متر و وزنش هم 1935 گرم می باشد.

این بشقاب پر نقش و نگار که مربوط به اواخر قرن 6 تا اوایل قرن 7 پس از میلاد می باشد شاهنشاه ساسانی را در مجلس ضیافت به همراه بانوانی که در حال نواختن تنبور، چنگ، دف و فلوت هستند نشان می دهد. همچنین بانویی که انگار ساقی پادشاه است و در حال ریختن مِی ناب برای شاهشاه می باشد.

NNNN

اگر شما پول داشته باشید حاضرید برای خرید این بشقاب این مبلغ رو هزینه کنید؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی