|

درآمد ۲ ساعت یک متکدی بیش از ۵۰۰ هزار تومان

رشوه 144 میلیونی یک متکدی؛ آیفون 12 هم میدم بهتون فقط بذارید دستم جلو مردم دراز بمونه

تا به حال هنگام کمک به یک متکدی به این فکر کرده اید که ممکن است درآمدش از همین راهی که با آن دل شما را به درد آورده، چند برابر خودتان باشد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها  با نگاه به سر هر چهار راه و گوشه و کنار شهر که نشانی از عبور و مرور در خود داشته باشد، متکدیان را چنان در حال کسب درآمد می بینیم که انگار هرگز رنگ آسایش را به خود ندیده اند.

این انکار ناپذیر است که در تمام جوامع، طبقات اجتماعی مختلفی وجود داشته و در نتیجه آن رویارویی با متکدیان نیز به امری طبیعی تبدیل شده است. اما جان مطلب پیش رو در ارتباط با آن دسته ای است که در این شغل کیسه دوخته اند. کیسه ای که مثل جهنم ته ندارد و با سوءاستفاده از حس نوع دوستی سایرین، دسترنج شان را می سوزاند.

تا به حال هنگام کمک به یک متکدی به این فکر کرده اید که ممکن است درآمدش از همین راهی که با آن دل شما را به درد آورده، چند برابر خودتان باشد؟

تکدی گری

در آمد دو ساعت تکدی گری برابر با 700 هزار تومان!

شهردار سنندج به تازگی بیان داشته که یک متکدی در طول ۲ ساعت تکدی‌ گری ۷۰۰ هزار تومان پول جمع‌ آوری کرده بود که با اخذ تعهد مبنی بر ترک تکدی‌ گری به شهرستان محل سکونت خود منتقل شد. این فرد متکدی براساس اظهارات خودش از محل دستفروشی در محل سکونتش ماهیانه بیش از ۱۵ میلیون تومان درآمد داشته است.

وی همچنین بیان کرد که این فرد در حال حاضر برای تکدی‌ گری، ماهیانه ۱۵ میلیون تومان هزینه آژانس برای تردد بین شهری پرداخت می‌کند و بنا به اعتراف خود، بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان از محل تکدی‌ گری درآمد دارد. 

اما نکته جالب آنجاست که چندی بعد، این فرد طی مراجعه به مرکز متکدیان شهرداری سنندج، به مدیر این مرکز 144 میلیون تومان رشوه پیشنهاد میکند! به بیانی دیگر پیشنهاد وی این بوده که ماهیانه 12 میلیون تومان را در قبال اجاره تکدی گری خود پرداخت نماید ولی  در عوض برای خودش بچرخد و پول به جیب بزند!

در ادامه گفته شده که این متکدی همچنین پیشنهاد یک گوشی ایفون ۱۲ پرومکس را به جای رشوه به این مدیر داده است.

وی افزود: تمامی مراحل شناسایی، پیشنهاد و تحویل رشوه این متکدی برای آگاه‌ سازی هرچه بیشتر مردم توسط مجموعه روابط عمومی شهرداری سنندج تصویربرداری و صورت جلسه شده و جهت بررسی موضوع، این فرد متکدی به مراجع قضایی معرفی شد.

تکدی گری

یک متکدی می تواند از حیث درآمد رئیس یک کارمند تحصیل کرده باشد

درد آور و باعث تاسف است که درآمد یک کارمند تحصیل کرده صاحب تخصص طی یک ماه، حتی یک چهارم یک متکدی هم نیست. لذا اگر بخواهیم به این دست اتفاقات نیک بنگریم، می توانیم عوامل موثر دیگری جز سوءاستفاده از عواطف مردم را نیز در شکل گیری آن دخیل بدانیم.

بی شک چنین امری پسندیده نبوده و در جای خود حتی غیر قانونی و غیر انسانی نیز هست اما بهانه ای شد تا به معضل دیگری نیز اشاره شود که چندان هم به این موضوع بی ربط نیست.  وضعیت معیشتی و جایگاه اجتماعی که افراد پس از سالها تحصیل و کسب تخصص به دست می آورند و ناامیدی ناشی از بیکاری پشت بیکاری نیز خود می تواند برخی را به کسب درآمد های مخرب اما آسان تر سوق دهد. اگرچه که این موضوع از چاله به چاه افتادن است اما متاسفانه در برخی مواقع شاهد رخ دادن آن در جامعه هستیم. بی شک توجه و رسیدگی به وضعیت معاش جوانان و سعی کافی در حفظ انگیزه های با ارزش، می تواند تا حد زیادی از روی آوردن بسیاری از آنها به مسیر های نادرست و مشاغل مغایر با ارزش های جامعه  جلوگیری کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی