|

ویژگی‌های مهم هوشمند سازی ساختمان اداری

همه اطلاعاتی که برای هوشمند سازی ساختمان اداری لازم است بدانید

لینک کوتاه کپی شد

پیشرفت تکنولوژی موجب آسان شدن زندگی و دسترسی بیشتر به خدمات و تجهیزات مدرن و به‌روز شده است و طرفداران زیادی دارد. حتما نام هوشمند سازی ساختمان و تاثیر آن در مدیریت مصرف انرژی را شنیده‌اید. ما قصد داریم در این مطلب شما را با ویژگی‌های هوشمند سازی ساختمان اداری آشنا کنیم و به بررسی سایر مزایای آن بپردازیم.

هوشمند سازی چیست؟

هوشمند سازی فناوری نوینی است که با استفاده از آن تجهیزات و وسایل یک ساختمان به صورت خودکار مطابق با برنامه‌ای که شما تعیین می‌کنید، کار می‌کنند. برای تنظیم برنامه‌های کارکرد تجهیزات مختلف ساختمان لازم نیست حتما در محل حضور داشته باشید و از انواع نمایشگر لمسی هوشمند استفاده کنید؛ بلکه می‌توانید از راه دور با استفاده از گوشی موبایل هوشمند یا تبلت آن‌ها را تنظیم کنید.  

نمایشگر لمسی هوشمند

از هوشمند سازی در چه محل‌هایی استفاده می‌شود؟

یکی از سوالات مهم متقاضیان دریافت خدمات هوشمند سازی این است که در چه مکان‌هایی می‌توانند تجهیزات هوشمند نصب کنند. بهتر است بدانید برای نصب ابزارهای هوشمند هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما به جز هوشمند سازی ساختمان اداری می‌توانید ساختمان‌های مسکونی و ویلا، هوشمند سازی مراکز تجاری و smart hotelهتل هوشمند را هم با انواع نمایشگرهای لمسی و امکان کنترل از راه دور هوشمند کنید.

مزایای استفاده از خدمات هوشمند سازی ساختمان اداری چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مزایای هوشمند سازی ساختمان اداری بپردازیم لازم است، با انواع تجهیزات هوشمند آشنا شوید. وسایل سرمایشی و گرمایشی، سیستم تهویه هوشمند، سیستم روشنایی هوشمند، قفل و دستگیره‌های هوشمند لوزام هوشمند پرکاربردی هستند که استفاده از آن‌ها با مزایای زیر همراه است.

  • مدیریت مصرف انرژی با لوازم هوشمند

اصلی‌ترین مزیت نصب انواع تجهیزات هوشمند، مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه است. به طور مثال وقتی از سیستم روشنایی هوشمند در ساختمان اداری استفاده می‌کنید، با ورود کارکنان یا ارباب رجوع به راهرو یا اتاق‌ها، سیستم روشنایی فعال می‌شود و با خروج آن‌ها سیستم روشنایی خاموش می‌شود. بنابراین کارکرد سیستم روشنایی و مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.

این ویژگی در smart hotelهتل هوشمند هم پرطرفدار است. زیرا در طول شبانه روز افراد مختلفی در راهروهای هتل رفت و آمد می‌کنند و روشن ماندن چراغ‌ها به صورت دائمی اصلا از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. حتی با استفاده از فناوری نوین smart hotelهتل هوشمند و انواع نمایشگر لمسی هوشمند می‌توان مصرف انرژی الکتریکی در اتاق‌ها را هم کاهش داد.

 به این ترتیب لازم نیست مهمانان هتل با هر بار ورود و خروج به اتاق چراغ‌ها را روشن یا خاموش کنند. زیرا ممکن است هنگام خروج فراموش کنند چراغ‌ها را خاموش کنند و با بیهوده روشن ماندن چراغ‌ها هزینه‌های مصرف انرژی افزایش پیدا کند.

  • کاربری آسان تجهیزات هوشمند

از طرف دیگر شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات هوشمند و BMS از راه دور وسایل هوشمند را تنظیم کنید. فرض کنید از ساختمان اداری خارج شده‌اید و به خاطر می‌آورید که سیستم سرمایشی را خاموش نکرده‌اید. اگر از سیستم هوشمند سازی ساختمان اداری استفاده کرده باشید، می‌توانید بدون برگشتن به ساختمان اداری، گوشی تلفن همراه را بردارید و سیستم مورد نظر را خاموش کنید تا انرژی بیهود هدر نرود و مجبور نباشید هزینه‌ اضافی صرف کنید.

پنل‌های طراحی و تنظیم وسایل و ابزارهای هوشمند کاربری آسانی دارند و شما می‌توانید با استفاده از انواع نمایشگر لمسی هوشمند وسایل و ابزارهای هوشمند کل ساختمان را تنظیم کنید.

به طور مثال در یک ساختمان چند طبقه لازم نیست جداگانه به هر طبقه مراجعه کنید و سیستم روشنایی یا سیستم سرمایشی و گرمایشی را خاموش کنید. بلکه می‌توانید با استفاده از انواع نمایشگر لمسی هوشمند از طریق پنل مرکزی به راحتی از جایی که هستید تنظیمات وسایل هوشمند کل ساختمان را انجام دهید.

در ساختمان‌های اداری بزرگ این ویژگی مزیت بسیار بااهمیتی است و موجب آسایش خاطر و راحتی کاربران می‌شود.

smart hotelهتل هوشمند

  • امکان اتصال ابزارهای هوشمند به یکدیگر

یکی از قابلیت‌های ویژه هوشمند سازی ساختمان اداری و smart hotelهتل هوشمند این است که می‌تواند انواع ابزارها و تجهیزات هوشمند ساختمان را به هم متصل کند تا لازم نباشد هر کدام از دستگاه‌ها و تجهیزات ساختمان را جداگانه تنظیم کرد.

به طور مثال با اتصال سیستم تهویه به سیستم روشنایی  smart hotelهتل هوشمند دیگر لازم نیست هر کدام از این سیستم‌ها را به طور جداگانه روشن کنید. زیرا به طور خودکار با روشن کردن کلید برق، سیستم تهویه هم فعال می‌شود. انواع نمایشگر لمسی هوشمند به سادگی تمام ابزارهای متصل به هم را تنظیم می‌کنند.

هزینه هوشمند سازی ساختمان چقدر است؟

برخی از متقاضیان دریافت خدمات هوشمند سازی درباره هزینه طراحی و اجرای آن سوال می‌کنند و می‌خواهند بدانند برای هوشمند سازی یک ساختمان اداری، مسکونی یا هتل چه میزان هزینه‌ای باید صرف کنند. واقعیت این است که نمی‌توانیم هزینه دقیق و مشخصی برای هوشمند سازی ساختمان ارائه کنیم. زیرا عوامل مختلفی بر هزینه آن تاثیر می‌گذارد.

وسعت پروژه هوشمند سازی و بزرگ بودن ساختمان یکی از عوامل مهمی است که هزینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بالا رفتن آن می‌شود.

 کسانی که از ابزارها و تجهیزات مختلفی برای هوشمند سازی ساختمان استفاده می‌کنند نسبت به کسانی که فقط دو یا سه ابزار هوشمند استفاده می‌کنند باید هزینه بیشتری بپردازند.

از طرف دیگر برند لوازم هوشمندی که در ساختمان استفاده می‌شود هم در هزینه هوشمند سازی تاثیر دارد. انواع نمایشگر لمسی هوشمند با برندهای مختلف در بازار موجود است که قیمت‌های متفاوتی دارند. البته اگر می‌خواهید محصولاتی ماندگار و بادوام خریداری کنید و تا مدت طولانی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید، لازم است در انتخاب برند محصولات دقت کنید و حتی در صورت بالا بودن قیمت، برندهای مطرح و معروف خریداری کنید. 

جمع بندی

سال‌ها قبل امکان کنترل از راه دور تجهیزات و وسایل یک ساختمان دور از ذهن بود، اما در حال حاضر با تکیه بر فناوری نوین هوشمند سازی می‌توان از فاصله دور هم وسایل و تجهیزات الکتریکی را تنظیم کرد و مصرف انرژی را کاهش داد.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی درباره هوشمند سازی ساختمان اداری و smart hotelهتل هوشمند در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از آن ساختمان مورد نظر را به بهترین شکل تجهیز کنید. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی