|

پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲

پیچیدگی تحلیل قیمت میلگرد به عنوان یک مقطع پرکاربرد بر کسی پوشیده نیست. عوامل مختلفی قیمت این محصول فولادی پرمصرف را تحت تاثیر قرار می‌دهند

لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت میلگرد با توجه به نوسان‌های مختلفی که شاهد آن هستیم و قیمت آهن آلات وابسته به آن، تقریبا غیرقابل پیش‌بینی است! حتی ممکن است تحلیل‌ها بسیار دقیق و موشکافانه باشند، اما به ناگاه اتفاق سیاسی، شیوع بیماری و یا حتی نشر یک خبر دروغ به یکباره تحلیل دقیق را زیر سوال ببرند و قیمت میلگرد روند دیگری را پیش بگیرد. به هر حال ما برای پیش‌بینی قیمت میلگرد، مبنا را بر این قرار می‌دهیم که اتفاق خاصی قرار نیست در راه باشد و همه چیز روند عادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه عواملی می‌توانند روند قیمت میلگرد را تعیین کنند، قیمت میلگرد در نیمه دوم سال 1402 به چه صورت خواهد بود و از کدام منابع آخرین قیمت مقاطع فولادی را رصد کنیم.

قیمت میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟

پیچیدگی تحلیل قیمت میلگرد به عنوان یک مقطع پرکاربرد بر هیچ کس پوشیده نیست. عوامل مختلفی هستند که قیمت این محول فولادی پرمصرف را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در ادامه قصد داریم شما را با تعدادی از آنها آشنا کنیم:

  1. هزینه مواد اولیه وارداتی
  2. حجم عرضه و تقاضای آهن در بازار
  3. هزینه‌های فرعی مانند هزینه حمل و نقل (فاصله کارخانه تا پروژه)
  4. فصل خرید و زمان اجرای پروژه
  5. تحریم‌هایی تحمیل شده که از کشورهای خارجی
  6. نوسان ارز، مخصوصا نوسان دلار
  7. سیاست‌های داخلی و خارجی
  8. افزایش قیمت جهانی آهن
  9. شرایط آب و هوایی
  10. حجم صادرات و واردات آهن
  11. سایز و زن میلگرد خریداری شده
  12. برند میلگرد و کارخانه سازنده

قیمت میلگرد در نیمه دوم سال 1402

قیمت میلگرد در نیمه اول سال 1402 التهابات بسیاری را تجربه کرد. در اواسط فروردین 1402 نرخ میلگرد روند افزایشی به خود گرفت که تقریبا تا نیمه سوم اردیبهشت ماه این سیر صعودی ادامه پیدا کرد و به اوج رسید. اما ناگهان دومرتبه کاهش قیمت آن را شاهد بودیم تا با یک نوسان مثبت این کاهش قیمت جبران شد! از ابتدای مرداد شاهد ثبات قیمت نسبی این محصول بودیم. اما در نیمه دوم 1402 قیمت میلگرد کاهشی است یا افزایشی؟ با استناد به خبر: پیش بینی قیمت میلگرد ، باید گفت به دلیل احتمال افزایش دلار و افزایش حجم تقاضا برای خرید، قیمت‌ها در نهایت افزایشی خواهد بود.

C:\Users\PAYA-T~1\AppData\Local\Temp\Rar$DRa0.101\پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲\2.jpg

بهترین منابع آنالیز قیمت انواع میلگرد

چنانچه در بازار آهن فعالیت می‌کنید، اطلاع از قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی ، از جمله میلگرد از داده‌های بسیار پر اهمیت برای شماست. بهترین منابع برای آنالیز و مقایسه قیمت میلگرد در روزهای مختلف مراجعه به سایت‌های معتبر است. در این سایت‌ها نوسان قیمت انواع مقاطع فولادی ، قابل مشاهده بوده و خبرهای مربوط به بازار آهن به راحتی در دسترس هستند. با آنالیز خبرها به مرور زمان توانایی پیش‌بینی افزایشی یا کاهشی بودن قیمت انواع مقاطع از جمله میلگرد را پیدا می‌کنید. در این صورت برای پروژه‌های خود بهترین تصمیم را گرفته و از ضررهای احتمالی، جلوگیری خواهد شد.

پیش بینی قیمت میلگرد با موارد زیر

بسیاری از روش‌ها وجود دارند که در تخمین حدودی و پیش‌بینی قیمت میلگرد در سال 1402 به ما کمک می‌کنند. این تکنیک‌ها بسیار ساده هستند و پیچیدگی‌های بازار بورس بین‌الملل را ندارند. البته بسیاری از قوانین آنها قابل پیاده سازی در بازار آهن آلات هستند. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • بررسی مرتب و روزانه نمودارها
  • پیگیری مرتب اخبار روزانه (مخصوصا اخبار سیاسی)
  • پیاده سازی تحلیل تکنیکال بر روی نمودارهای میلگرد
  • توجه به شاخص‌های فاندامنتال
  • بررسی ویژه همه عواملی که ممکن است قیمت میلگرد را دچار نوسان سازند.

جمع بندی

تحلیل قیمت میلگرد در نیمه دوم سال 1402 تا حدودی قابل پیش‌بینی است. اما باید به دیگر فاکتورهای تعیین کننده و اثر گذار قیمت میلگرد نیز توجه داشت. این فاکتورها ممکن است در بازه زمانی خاصی پدیدار شده و از بین بروند اما تاثیری ماندگار روی قیمت محصولات فولادی داشته باشند. نهایتا برای پیش‌بینی قیمت میلگرد و دیگر مقاطع فولادی، بهترین گزینه تجربه است. افراد بسیاری هستند که سال‌ها در بازار آهن آلات فعالیت داشته‌اند و از روند بازار، آگاهی کامل دارند. به عنوان مثال می‌توانند از نوع خبر منتشر شده روند مثبت یا منفی بازار آهن و دیگر مقاطع را پیش‎‌بینی کنند. از همراهی شما تا انتهای این مطلب سپاسگزاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی