|

قاچاق اینهمه فیلم تو 5 روز سرافکندگیه؛ پیگیری وضعیت هنری که قربانی میشه با کیه؟!

قاچاق فیلم

بر کسی پوشیده نیست که قاچاق فیلم و سپس انتشار گسترده آن در هر گوشه و کنار فضای مجازی، می تواند چه بلایی سر بازار گیشه و نمایش های رسمی…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خبری مبنی بر قاچاق فیلم به سرعت در حال دست به دست شدن است و نشان از انتشار غیر رسمی سه فیلم در پنج روز دارد. این اتفاق به جد رکوردی عجیب در تاریخ سینمای ایران را شکسته است!

قاچاق فیلم اینبار گریبان کدام کارگردانی را گرفته؟

قصه از این قرار است که در فاصله کمتر از یک هفته، شاهد قاچاق فیلم سینمایی تفریق اثر مانی حقیقی، بی رویا به کارگردانی آرین وزیر دفتری، تهیه کنندگی هومن سیدی و سعید سعدی و سپس انتشار آنها بودیم. حال آنکه خدا می داند فیلمی که قبل از ارائه ی رسمی تا این حد توجه مخاطب را به خود جلب کرده بود، اکنون با چنین روندی چه بلایی سر فروشش خواهد آمد. اما این بلا تنها شامل حال فیلم های نامبرده نشد بلکه ساعتی پس از این اتفاق فیلمی با نام ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی نیز به صورت قاچاقی در کانال های تلگرامی انتشار یافت. حال اینکه چه خبر شده و کجای ماجرا باگ دارد که در عرض تنها پنج روز، سه فیلم قبل از انتشار رسمی در دست مردم جابه جا می شوند و کسی هم آنچنان تاثیرگذار پیگیر ماجرا نیست!

قاچاق فیلم

قاچاق فیلم آن هم سه تا در پنج روز فاجعه است

بر کسی پوشیده نیست که قاچاق فیلم و سپس انتشار گسترده آن در هر گوشه و کنار فضای مجازی، می تواند چه بلایی سر بازار گیشه  و نمایش های رسمی دیگر بیاورد. کما اینکه دست اندرکاران آن بی شک دچار ضرر و زیان های مادی و معنوی بی شماری خواهند شد که گاها جبرانش نیز دردی را دوا نخواهد کرد. شاید کمی خوش خیالی باشد که بتوان از طیف وسیعی مردم نیز خواهش کرد که در انتظار انتشار رسمی این فیلم ها بمانند. چرا که احتمالا همیشه هستند افرادی که چندان اهمیتی به نحوه انتشار یک فیلم نداده و صرفا سرگرمی خودشان را معیار و ملاک ارزش گذاری می دانند. لذا دست کم توقع می رود مسئولین مربوطه، دست به کار شده و یک جای کار را بگیرند. با اینهمه بسیار عجیب است که تا کنون هیچ اقدام موثری از سوی متولیان امیر برای مسدود سازی کانال های تلگرامی انجام نپذیرفته است و یا دست کم می توان اینگونه گفت تا حدی که اطلاع رسانی شده، تاکنون متوجه عدم همکاری متولیان سینما و بی عملی آنها در این خصوص بوده ایم.

قاچاق فیلم

قاچاق فیلم بی رویا

فیلم بی رویا که درگیر قاچاق فیلم شد داستان زوج جوانی به نام رویا و بابک را روایت می کند که قصد دارند از ایران مهاجرت کنند. دو هفته پیش از رفتنشان رویا با دختری بی‌ نام و نشان مواجه می‌شود. حضور دختر در زندگی آنها به اتفاقاتی عجیب منجر شده و به تدریج هویت رؤیا دچار دگرگونی می‌ شود. معمای هویت رویا با حضور بیشتر دختر در بطن زندگی او و بابک، کامل و کامل‌تر می‌شود. طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌ رودی، فرانک کلانتر، رضا داوودنژاد، مائده طهماسبی، مجتبی فلاحی، نهال دشتی و... در این فیلم مقابل دوربین علیرضا برازنده نقش آفرینی کرده اند.

قاچاق فیلم

ارادتمند؛ بهاره تینا هم قربانی قاچاق شد

قربانی دیگر قاچاق فیلم ارادتمند؛ بهاره تینا است. داستان فیلم درباره سه دختر مجرد با خاستگاه‌ های فکری متفاوت است که به دل خیابان می‌زنند و با حضور در مهمانی‌ها از مردان عیاش انتقام می‌ گیرند. مهناز افشار در نقش تینا، طناز طباطبایی در نقش بهاره، آیدا ماهیانی در نقش نازنین، مهران غفوریان در نقش بهروز، سحر دولتشاهی در نقش مهسا در این فیلم مقابل دوربین معین‌ رضا مطلبی ایفای نقش کرده اند. این فیلم که در دی 1394 ساخته شد، از سوی شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی در دوره حجت الله ایوبی توقیف شد و برخی رسانه‌ ها که جزئیات فیلم را از سوی برخی اعضای شورای پروانه نمایش دریافت کرده بودند، حملات وسیعی را به سمت کارگردان این فیلم و مدیران وقت سازمان سینمایی روانه کردند. پس از این بود که کاهانی به کانادا مهاجرت کرد و مواضعی همراستا با اپوزیسیون گرفت.

قاچاق فیلم

قاچاق فیلم تفریق تقصیر چه کسی بود؟

در مورد قاچاق فیلم دیگری به نام تفریق باید بگوییم که بیست و چهارم مرداد همزمان با ادامه اکران جهانی فیلم تفریق، آخرین ساخته مانی حقیقی با بازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی، نسخه‌ای باکیفیت از این فیلم در کانال‌های تلگرامی منتشر شد. برخی مسئولین از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به قاچاق این فیلم، تاکید کردند که نسخه این فیلم در اختیارشان نبوده و نقشی در قاچاق فیلم نداشتند. با گذشت کمتر از یک هفته از این حادثه، فیلم دیگری قاچاق شد و در کانال‌ های تلگرامی منتشر گردید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی