|

نحوه محاسبه هزینه فرزند در تور‌های خارجی چگونه است؟

دو فاکتور اصلی که در تعیین قیمت بلیط هواپیما برای غیر بزرگسالان نقش دارد نوزاد یا کودک بودن و نوع بلیط (سیستمی یا چارتر) است.

لینک کوتاه کپی شد

اگر در نظر دارید با یک نوزاد یا کودک سفر کنید، ممکن است با این سوال مواجه شوید که آیا باید برای نوزادی که به تنهایی روی صندلی نمی‌نشیند، بلیط خرید کنید؟ همچنین شاید از این مسئله نیز برخوردار شوید که آیا قیمت بلیط هواپیما برای کودکان با بزرگسالان یکسان است یا خیر؟ در صورتی که طبق قوانین شرکت‌های هواپیمایی، افراد ۰ تا ۲ سال را نوزاد و ۲ تا ۱۲ سال را کودک در نظر بگیریم، قیمت بلیط براساس این دسته‌بندی‌های سنی، متفاوت خواهد بود. در این مقاله به گزارش آژانس گردشگری ستاره ونک به محاسب هزینه خرید بلیط برای کودکان می‌پردازیم.

بلیط هواپیما پرواز داخلی برای کودکان

دو فاکتور اصلی که در تعیین قیمت بلیط هواپیما برای غیر بزرگسالان نقش دارد نوزاد یا کودک بودن و نوع بلیط (سیستمی یا چارتر) است.

حتی اگر نوزاد در طول سفر در بغل پدر یا مادرش باشد و هیچ صندلی لازم نداشته باشد، برای سوار کردن نوزاد به هواپیما لازم است که شماره بلیط داشته باشد. اگر بلیط شما سیستمی باشد، مبلغ بلیط نوزادان ۱۰ درصد از بهای بلیط بزرگسال است.

کودکان ۲ تا ۱۲ سال برای سفر با هواپیما به صندلی و بلیط نیاز دارند و قیمت بلیط کودک کاملاً به شناسه نرخی که برای بلیط انتخاب شده است بستگی دارد. هر ایرلاینی بسته به ساعت و تاریخ حرکت، فصل کم سفر یا پر سفر بودن و سیاست های بازرگانی خود شناسه نرخی متفاوتی برای بلیط تعیین می‌کند. بنابراین، قیمت بلیط کودک بسته به ایرلاینی که با آن سفر می کنید و شناسه نرخی بلیطی که خریداری می‌کنید متفاوت خواهد بود. معمولاً قیمت بلیط کودک ۵۰ درصد و در بعضی موارد ۷۵ درصد بهای بلیط بزرگسال است. اگر قیمت بلیط کودک بسیار ارزان باشد، می‌تواند با قیمت بلیط بزرگسال یکسان باشد.

در پروازهای خارجی نیز قیمت بلیط نوزاد بسته به نوع کلاس نرخی متفاوت است، به‌طور کلی ۷۵ درصد از نرخ بلیط بزرگسال است.

در نتیجه، هرچه با روش‌های مختلف مسافرت کنید و هرچه شرایط مختلفی داشته باشید، قیمت بلیط هواپیما برای غیر بزرگسالان ممکن است متفاوت باشد.

بلیط چارتر برای کودکان و نوزادان

قیمت بلیط هواپیمای چارتر برای هر نوزاد ۱۰ درصد از قیمت بلیط بزرگسال است، اما قیمت بلیط چارتر برای کودکان و بزرگسالان یکسان است.

بلیط هواپیما پرواز خارجی برای کودکان

تعیین قیمت برای بلیط کودک در پرواز خارجی به واسطه متغیر بودن فاکتورهای مختلف ممکن است. برای مثال، قیمت بلیط کودک ممکن است تحت تأثیر ساعت و روز حرکت، فصل سفر، شناسه نرخی و نوسانات ارزی قرار بگیرد. همچنین، هر ایرلاین ممکن است الگوهای قیمت‌دهی متفاوتی را برای بلیط کودک در پروازهای خارجی اعمال کند. بنابراین، پیدا کردن یک قانون ثابت برای قیمت بلیط کودک در پرواز خارجی غیرممکن است و توصیه می‌شود از طریق نمایندگی هواپیمایی یا وبسایت‌های مقایسه قیمتها قیمت‌ها را بررسی کنید و تعیین قیمت را انجام دهید.

نحوه محاسبه هزینه هتل کودکان

هتل‌ها مسافران را به سه گروه سنی تقسیم می‌کنند. گروه اول بزرگسالان هستند که افراد بالای دوازده سال در این گروه قرار می‌گیرند. در صورتی که فرزند شما ۱۳ سال داشته باشد، برای او هزینه اقامت در هتل برابر با والدینش است. گروه دوم نوزادان هستند که کودکان زیر دو سال در این گروه قرار می‌گیرند. اقامت نوزادان در هتل معمولاً رایگان است، با این حال هتل‌ها برای کودکان زیر دو سال تختی نمی‌اختصاص دهند و باید فرزندتان را در کنار خود بخوابانید. گروه سوم کودکان ۲ تا ۱۲ سال هستند و کرایه هتل برای آن‌ها نصف می‌شود. هتل‌ها به دو روش با کودکان در این گروه برخورد می‌کنند. روش اول این است که تختی را به کودکان اختصاص نمی‌دهند و هزینه‌ای اضافی دریافت نمی‌کنند، به عبارت دیگر کودکان در هنگام وعده‌های غذایی مهمان هتل هستند. روش دوم، که رایج است، هتل یک تخت اضافه (تخت سفری یا تاشو) برای این کودکان قرار می‌دهد و هزینه نصفه را دریافت می‌کند. با این حال باید توجه داشت که تخفیف تنها برای یکی از فرزندان شما محاسبه می‌شود. بنابراین، اگر دو فرزند به ترتیب ۷ و ۹ سال داشته باشید، باید هزینه اقامت برای یک نفر نیم بها و برای سه نفر تمام بها را پرداخت کنید. هنگام رزرو هتل، باید مشخص کنید که آیا به تخت کودک نیاز دارید یا نه. در غیر این صورت، ممکن است هتل اتاقی برای شما رزرو کند که برای یک زوج و یک کودک مناسب نباشد و با مشکلی مواجه شوید. بنابراین، رزرو هتل برای کودکان نیز ضروری است.

کودکان بدون همراه چگونه می‌توانند به سفر بروند؟


ابتدا باید بدانید که کودکان بدون همراه، افرادی در محدوده سنی 5 تا 12 سال هستند که بدون همراه با قوانین قانونی اقدام به سفر کرده‌اند. توجه داشته باشید کودکان زیر 5 سال، حق سوار شدن در هواپیما بدون همراه را ندارند. برای انجام سفر هوایی این کودکان، والدین یا قیم رسمی، سرپرست یا کفیل همراه با کودک با ارائه نامه رسمی کفالت و قیومیت، همراه با شناسنامه کفیل باید به کانتر پذیرش فرودگاه مراجعه کنند. برخی قوانین برای این کودکان وجود دارد که عبارتند از:

  • بلیط هواپیما برای کودک بدون همراه حداقل 48 ساعت قبل از پرواز باید خریداری شود.
  • حضور در فرودگاه برای انجام امور پذیرش و ارائه تعهدنامه‌ها، 2 ساعت قبل از پرواز الزامی است.
  • شما نیز باید به کودک خود تاکید کنید که قبل از تحویل توسط مهماندار در فرودگاه مقصد از پرواز خارج نشود.
  • در نظر داشته باشید قیمت بلیط هواپیما برای کودکان بدون همراه، به اندازه بلیط بزرگسالان محاسبه می‌شود.
  • مهماندار ارشد هواپیما باید تمام تلاش خود را برای مراقبت و ارائه بهترین سرویس در طول پرواز به کودک شما بکند.
  • در صورتی که کودک توسط یکی از اقوام به فرودگاه تحویل داده شود، باید رضایتنامه رسمی سرپرست کودک همراه وی باشد.
  • فرم کودک بدون همراه شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی کودک، سن، شماره پرواز، تاریخ پرواز، درخواست سرویس ویژه، سابقه بیماریهای خاص مانند سرع یا داشتن آلرژی، نام و مشخصات کامل سرپرست کودک مانند آدرس و شماره تلفن در شهرهای مبدا و مقصد و تعهدنامه سرپرست را در بر می‌گیرد.

کلام آخر

در پایان، به شما یادآوری می‌کنیم که می‌توانید از وب‌سایت ستاره ونک برای خرید انواع بلیط سفر مانند بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کنید. علاوه بر این، در ستاره ونک می‌توانید بیمه مسافرتی خود را آنلاین خریداری کنید و همچنین هتل‌های و تورهاب مختلف در سراسر ایران و دنیا را رزرو کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی