|

شادمهر عقیلی از زندگی پر از غم تا سکوی بلند کنسرت؛ چه فراز و نشیب خوندنی داشته زندگیش

شادمهر

طرفداران شادمهر همه معتقد بودند که این دو با یکدیگر نامزد هستند و قرار است که خیلی زود زندگی مشترکشان را شروع کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سال 1351 و هفتم بهمن ماه بود که شادمهر عقیلی چشم به جهان گشود. کودکی که سالها بعد در حوزه ی خوانندگی، آهنگسازی و ترانه سرایی به جوان با استعداد و موفقی تبدیل شد. به طوری که تمام ایرانیان سراسر جهان او را شناخته و با ساخته هایش خاطره سازی کرده اند. اما این سعادت یک شبه وارد زندگی شادمهر نشد. او زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. زندگی که نگاه به هر فصل آن می تواند برای شما عجیب و جالب باشد.

چه شد که شادمهر هنر را انتخاب کرد

شادمهر تحصیلات خود را در هنرستان موسیقی شروع کرد و پس از آن وارد عرصه ی آهنگسازی موسیقی بی کلام شد. اگر بخواهیم تاریخ را وارسی کنیم و سال هایی که شهرت در زندگی شادمهر جوانه زد را به یاد بیاوریم باید از زمانی یاد کنیم که آلبوم مسافر سر زبان ها افتاد یعنی سال 1377

خانواده ی پرجمعیت شادمهر

شادمهر در خانواده ای 7 نفره با سه برادر به نام های حمید، محمدتقی محمدعلی و خواهری به نام پروین بزرگ شد. نام مادرش که به تازگی نیز او را از دست داده عاصفه بود و پدرش نیز علی قلی نام داشت که گفته می شود در سال های ابتدای جوانی شادمهر به دیار باقی شتافته است. یکی از برادان شادمهر در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و دو برادر دیگر شادمهر هم به ترتیب یکی در در زلزله رودبار ۱۳۶۹ و دیگری را در سال ۱۳۹۲ به علت بیماری سرطان فوت شدند.

ahnliv

کودکی شادمهر چگونه گذشت

شادمهر اولین بار با ساز زدن برادرش بود که به موسیقی علاقمند شد. اما اگر بخواهیم به تاریخی اشاره کنیم که آن را به طور جدی آغاز کرد باید به شانزده سالگی او یعنی سال 1367 اشاره کنیم. او در این سالها موسیقی را با نواختن پیانو شروع کرد. سپس وارد هنرستان شد و رشته ی خود را با نواختن ترومپت و ویولن ادامه داد. گفتنی است که شادمهر سنتور نیز می نواخته ما به طور کاملا خود آموز.

از تشکیل گروه تا سربازی شادمهر

وقتی شادمهر 18 ساله بود به عنوان نوازنده و با همراهی چند نفر از دوستانش اقدام به تاسیس یک گروه موسیقی می کنند تا در راستای کسب درآمد، از طریق اجرا به کشور های عربی بروند. گروهی که البته در ادامه مشخص شد فعالیت هایش نتیجه بخش نیست. بنابراین شادمهر با ورود به سال 1370 درگیر خدمت سربازی شد. هرچند امریه ورزشی (شمشیربازی) گرفت و خدمت هم نکرد.

شادمهر

اولین آلبوم بیکلام شادمهر

سال ۱۳۷۵ وقتی شادمهر ۲۵ ساله بود به عنوان آهنگساز شروع به ساخت قطعات بی کلامی بنام معبود ، فصل آشنایی و گل گندم کرد که بعدا تبدیل به آلبوم بهار من شدند. آلبومی که آن را به قیمت ۸۰۰ هزار تومان آن زمان، به شرکت طنین فروخت و مدتی بعد به عنوان آهنگساز کارمزدی وارد صدا و سیما شد.

آغاز شهرت شادمهر از اینجا بود

شادمهر پس از چندی فعالیت در عرصه موسیقی با علیرضا عصار وارد همکاری شد. اما پس از مدتی تصمیم گرفت که خوانندگی را امتحان کند. لذا پس از چندین ماه تلاش در سال 1377 آلبوم مسافر را روانه ی بازار کرد. او در آن زمان 26 ساله بود. مسافر اما با استقبال زیاد مردم دوران خودش روبه رو شد و این روزها نیز رد آثار این آلبوم،

 در پلی لیست نوستالژیک بسیاری از افراد دیده می شود. یک سال بعد در سال 1378 سومین آلبوم شادمهر یعنی دهاتی نیز روانه ی بازار شد که توانست رکورد پرفروش ترین آلبوم تاریخ موسیقی پس از انقلاب را از آن خود کند. گفته می شود که آن زمان بیش از 10 میلیون نسخه از این آلبوم به فروش رفت

شادمهر

مسیر بازیگری تا آلبوم آخر شادمهر و قصه  مهاجرت

شادمهر در سال ۱۳۷۹ با حضور در فیلم سینمایی پر پرواز نقش یک خواننده فرزند شهید را بازی کرد که مجوز انتشار آثارش صادر نمی شود و به همین دلیل قصد مهاجرت دارد. او موسیقی این فیلم را نیز ساخت و چند ماه بعد با اضافه کردن چند قطعه دیگر، آلبومی بنام پر پرواز را انتشار داد. برخی شایعه ها مبنی بر این هستند که پایان بندی این فیلم نوعی تهدید از سوی شادمهر بوده که اگر فشارها ادامه داشته باشد می روم که البته در نهایت به واقعیت نیز تبدیل شد. سال ۱۳۸۱ وقتی ۳۰ ساله بود ایران را برای همیشه به مقصد کانادا ترک کرد. سپس به آمریکا رفت و چند ماه بعد، آلبوم خیالی نیست را روانه ی بازار نمود.

شادمهر

ملیسا همسر شادمهر کیست؟

سال نود و در سن 39 سالگی، شادمهر با یک دختر فیلیپینی به نام ملیسا میامسا ازدواج کرد که ثمره ی آن نیز یک دختر به نام ملینا است. 

ملیسا در دانشگاه سن دیه گوه رشته ی طراحی صحنه خوانده است و گفته می شود که در زمینه طراحی مرواریدهای فیلیپینی مشغول به کار است. او ابتدا به عنوان رقصنده در یکی از ویدیوهای شادمهر حاضر شد و بعد از مدتی به همسری او در آمد.

ژینا کلانتری کسی که گفته می شود عشق اول شادمهر است

شایعه ی ارتباط بین ژینا و شادمهر با انتشار تصاویر دونفره ی آنها سر زبان ها افتاد. طرفداران شادمهر همه معتقد بودند که این دو با یکدیگر نامزد هستند و قرار است که خیلی زود زندگی مشترکشان را شروع کنند. او حتی موزیکی به نام ژینا را نیز روانه ی بازار کرد و برخی در دستانشان حلقه ی نامزدی دیده بودند. اما در نهایت پس از خروج شادمهر، این عشق بی ثمر ماند و با تمام شایعات پیرامونش به خواب فراموشی سپرده شد.

شادمهر این روزها به خواننده ای ماندگار، صاحب سبک و توانمند تبدیل شده که سهم بزرگی در تاریخ بیست سال اخیر موسیقی پاپ ایفا کرده است.

شادمهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • رضا ارسالی در

    عشق شادمهر. دنیایی از مهر و زیبایی و خاطرات قشنگ هستی تو شادمهر عقیلی عزیز

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی