|

این عکس صدای همه را در آورده؛ پلاک کوبی درختان چقدر خطرناک است؟!

پلاک کوبی درختان

در جایی که تنه درختان کمتر از 15 سانتی متر است پلاک را با سیم دور درخت می بندند اما در بسیاری از موارد این سیم ها را قیچی کرده و برده اند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عکسی مدام در فضای مجازی دست به دست می شود که حاکی از کوبیدن پلاک بر روی درختان است. همین موضوع باعث شد که برخی از کاربران مخصوصا دوستداران محیط زیست، واکنش نشان داده و به این موضوع اعتراض کنند.

دوتا پیچ بزرگ زدن رو درخت روشم نوشتن درخت یعنی زندگی

همانگونه که گفتیم این تصویر مدام در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است و هرکس در خصوص آن چیزی را به زبان می آورد. عده ای بر این عقیده هستند که درخت نیز مانند سایر موجودات جاندار بوده و اگر قادر به سخن گفتن و یا ابراز حالاتش نیست، به این معنی نیز نمی باشد که فاقد احساسات است. لازم به ذکر است که تصویر منتشر شده مربوط به نوعی پلاک کوبی روی درختان است که در تمام جهان نیز مرسوم می باشد.

پلاک کوبی درختان

در نقطه ی  مقابل اما افرادی نیز هستند که می گویند این نوع پلاک کوبی هیچ آسیبی به درختان وارد نخواهد ساخت و برای آن نیز دلایلی دارند. این موضوع چندی پیش در شیراز نیز رخ داده بود. مدتی قبل عکسی با موضوع پلاک کوبی درختان با میخ توسط شهرداری شیراز، منتشر گردید که واکنش های زیادی را به دنبال داشت. اما آیا این دست پلاک ها آسیبی به محیط زیست و به طور خاص درختان وارد می سازند؟! 

پلاک کوبی قصه امروز و دیروز نیست سالهاست رواج دارد

در توضیح این پلاک کوبی ها و تاریخچه آنها باید گفت که در دهه های پیشین نیز درختان را با همین روش پلاک کوبی می کردند و تجربه نشان داده که برای درخت پلاک کوبی شده در سالهای بعد نیز مشکلی ایجاد نشده است. حتی باید گفت در جاهایی که تنه درختان کمتر از 15 سانتی متر است بعضا پلاک ها را با سیم دور درخت می بندند اما در بسیاری از موارد این سیم ها را قیچی کرده و برده اند. با چسب هم که نمی توان پلاک را روی درخت نصب نمود، لذا تنها چاره ی کار همین است.

پلاک کوبی درختان

میخ های استفاده شده در پلاک کوبی استریل هستند

میخ هایی که به منظور ثبت پلاک، بر روی درختان مورد استفاده قرار می گیرند، به گونه ای ساخته شده اند که آسیبی به درخت وارد نسازند. حتی بسیاری از افرادی که مامور انجام این کار می شوند نیز طبق آموزش های لازم آن را پیش می برند. به عنوان مثال می توان گفت میخ ها طوری کوبیده می شوند که درخت آزاد بماند و با رشد آن پلاک به عقب رانده شود. هرچند نمی توان قطع به یقین گفت که این موضوع هیچ آسیبی به درخت وارد نمی سازد اما تمهیداتی در آن اندیشیده شده است که فرآیند آن با کمترین میزان خسارت ممکن انجام گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی