|

عبدالملکی شصت نفر را با خودش برد چین تا سرمایه گذار خارجی جذب کند، همسفر دهه هشتادی

حجت ا… عبدالملکی

در شب اربعین، عزم سفر به سمت کشور چین را کرده اند. نکته ی جالب در خصوص این جمع 60 نفره اما این است که یکی از آنها متولد 1380 است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خبرهای تازه منتشر شده حاکی از حاشیه ی جدید حجت ا… عبدالملکی هستند. شخصی که برخلاف تمام انتقادات، همچنان برای حضور او در دولت، اصرار ورزیده می شود. 

قصه از این قرار است که اخیرا دبیر شورای عالی مناطق آزاد، به همراه جمعی 60 نفره و به بهانه ی جذب سرمایه گذار در شب اربعین، عزم سفر به سمت کشور چین را کرده اند. نکته ی جالب در خصوص این جمع 60 نفره اما این است که یکی از آنها متولد 1380 است. فردی که هر جور حساب می کنیم می بینیم که با این سن و سال، احتمالا به زحمت مقطع کارشناسی خود را به پایان رسانده است. 

حجت ا… عبدالملکی

آیا این سفرها شرعا، اخلاقا و منطقا ضرورت دارند؟!

هاتف صالحی، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در توئیتی و با انتشار تصویر نامه‌ای برای اعزام هیات ایرانی به چین، نوشت: بر اساس سند واصله از وزارت اقتصاد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد به‌همراه هیاتی ۶۰ نفره - به بهانه جذب سرمای ه‌گذار خارجی، شبِ اربعین عازم کشور چین شد! در این مورد عبدالملکی باید به 2 سوال اساسی ذیل پاسخ دقیق دهد. 1- در نمایشگاه بسته‌ های سرمایه گذاری مناطق آزاد که در روزهای اخیر در سلیمانیه عراق، ارمنستان و نیز در مشهد مقدّس برگزار شد، به‌ طور مشخص چند ریال جذب سرمایه واقعی داشته است؟! ۲- آیا در شرایط کنونی کشور، برگزاری چنین سفرهای تفریحی، آن هم به اتفاق ۶۰ نفر- شرعا، اخلاقا و منطقا ضرورت دارد؟!

عبدالرحمن معاشر: آقای رئیس جمهور! ماندن عبدالملکی برای دولت شما و کشور ضرر دارد

نکته قابل توجه اینکه انتقاد از عبدلملکی به یاران علم‌ الهدی نیز رسیده است. اکنون عبدالرحمن معاشر در شبکه اجتماعی با نقد سابقه عملکرد حجت‌ا... عبدالملکی و سفرهای پیاپی وی به بهانه‌ های مختلف به دیگر کشورها نوشت: عبدالملکی در عزیمت به سرزمین اژدهای سرخ باید به دو سال اساسی پاسخ دقیق بدهد. در نمایشگاه بسته‌ های سرمایه‌ گذاری مناطق آزاد که در روزهای اخیر در سلیمانیه عراق، ارمنستان و نیز در مشهد مقدس برگزار شد، به طور مشخص چند ریال جذب سرمایه واقعی داشته است! آیا در شرایط کنونی کشور، برگزاری سفرهای تفریحی، آن هم به اتفاق 60 نفر – شرعا، اخلاقا و منطقا ضرورت دارد؟!

حجت ا… عبدالملکی

معاشر در ادامه نوشت: جناب آقای رئیس‌جمهور، هر روز ماندن افراد ناکارآمدی مانند آقای عبدالملکی در عرصه مدیریت کشور، نه فقط برای دولت جنابعالی بلکه برای کشور عزیزمان هزینه‌ های جبران‌ ناپذیر دارد.

عبدالملکی، مرد ماندگار حاشیه ها

حجت ا… عبدالملکی را نمیتوان از حواشی جدا دانست. او در هر مرتبه و مقامی که باشد در آن حوزه موضوعاتی رقم می خورد که همیشه جای فکر دارد. لذا هنوز مشخص نیست با وجود این همه حواشی و البته نظر کارشناسان مبنی بر اینکه وی عملکرد مثبتی در پرونده خود نداشته است، چرا همچنان به ماندن او در سمت حال حاضرش اصرار می شود. 

عبدالملکی از دیروز تا امروز

تصور می شود دولت رئیسی به سبب باوری که به دانش اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) داشته است وی را به عنوان وزیر کار معرفی نموده است. پس از‌ آن بود که عبدالملکی بیان داشت: این وزارت‌ خانه تقریبا به ۷۰ درصد مردم خدمت می‌ دهد و من هم این وزارت‌ خانه را وزارت‌ خانه مردم می‌دانم.

حجت ا… عبدالملکی

به کارگیری ازاین واژه توسط وی اما شبهه هایی را بین یاران رسانه به راه انداخت که احتمالا نام وزارتخانه عوض شده است. لذا پس از مطرح شدن عنوان وزارت مردم، عبدالملکی دستور داد سامانه ای برای ایجاد ارتباط با مردم و نیز دریافت ایده و طرح های شهروندان در این وزارتخانه تاسیس شود. اما آنچه در ذهن داشت با موفقیت همراه نبود و اعتراض و نارضایتی اقشار جامعه از عملکرد عبدالملکی نیز دلیل بزرگی برای این برداشت می باشند. نارضایتی که در نهایت باعث استعفای عبدالملکی شد اما رئیسی اینبار او را به عنوان مشاور خود برگزید.

جناب عبدالملکی تو عدد نمی‌ شناسی

ا… عبدالملکی در 14 آبان سال پیش نیز به عنوان دبیر شورای عالی منطقه آزاد انتخاب شد.  او در جایگاه دبیری شورای‌عالی مناطق آزاد هم بی‌حاشیه نبود. روزی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امارات متحده عربی در مناطق آزاد ایران خبر داد و کاربران شبکه‌های اجتماعی، عدد اعلام شده در مورد سرمایه‌ گذاری امارات در مناطق آزاد ایران را مشابه اظهارات او در سال ۱۳۹۵ دانسته‌ اند که به‌عنوان یک اقتصاددان و کارشناس اقتصادی صدا و سیما به مناظره با مرحوم اکبر ترکان مدیر وقت مناطق آزاد کشور پرداخت و مدعی شد سالانه تا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق از مناطق آزاد به کشور وارد می‌ شود. در آن مناظره مرحوم ترکان با یک حساب سرانگشتی به وی ثابت کرد این رقم درست نیست و خطاب به او اظهار کرد: «جناب عبدالملکی تو عدد نمی‌ شناسی»

حجت ا… عبدالملکی

عرضه لامبورگینی ایرانی با یک میلیارد تومان

ا… عبدالملکی تا پیش از ورود به دولت سیزدهم، به اعلام  آمار و ارقام معروف بود. او زمانی از ایجاد شغل تنها با یک میلیون تومان و عرضه لامبورگینی ایرانی به ارزش یک میلیارد تومن نیز سخن گفته بود! روزگاری نیز در توئیتش اینگونه نوشته بود: به فضل الهی دومین نمایشگاه معرفی بسته‌ های سرمایه‌ گذاری و توانمندی‌ های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مشهد مقدس برگزار شد. ۲۷ منطقه آزاد و ویژه شرکت‌ کننده ضمن تمرین کار تیمی و شبکه‌ای، موفق به جذب سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان (۴ برابر نمایشگاه اول) شدند. 

لازم به ذکر است که البته رقم اعلام شده توسط وی با در نظر گرفتن دلار 50 هزار تومانی چیزی معادل 4 میلیارد تومان می شود.

حجت ا… عبدالملکی

سوالات بی جواب

قدم برداشتن برای سازندگی و تلاش در جهت آن البته با در نظر گرفتن مسیری روشن و درست، همیشه قابل ستایش بوده و هست. اما آیا عبدالملکی تا به امروز دستاورد ویژه ای داشته که برای جذب سرمایه گذار خارجی به چین برود و شصت نفر را هم با خویش همراه سازد؟ مگر این چه نوع خاصی از روش های نوین جذب سرمایه گذار است که باید اینقدر پرجمعیت پیش برود؟! حال آنکه از اخبار پیداست این جمع 60 نفره، چندان هم تشکیل شده از افراد متخصص نبوده است وگرنه آن فرد دهه هشتادی، که اگر پیاپی درس خوانده باشد و وقت کرده باشد در همان موفق شود، احتمالا مدرک لیسانس دارد. از طرفی دیگر بودجه ی اینگونه سفرها از کجا تامین شده و اساسا ا مجوزشان با چه اصولی صادر می شود؟ آیا مخارج اینچنینی توسط وی، تا کنون خدماتی را ارائه داده و یا نتایج درخوری نیز به همراه داشته اند؟!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی