|

کارایی که صبح به صبح انجام میدیم و خبر نداریم چقدر میتونن پوست رو داغون کنن!

گاهی فکر می کنیم انجام یکسری کار ها برای پوستمون خوبه در حالی که خبر نداریم بیشتر داره آسیب زا میشه و در این مطلب با اونها آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا پوست عضوی مهم هم در زیبایی و هم در سلامت می باشد. بانوان دیگه به مانند قبل نیستند که تنها آرایش کردن رو دلیل زیبایی بدونن و خداروشکر دیده میشه بسیاری از خانوم ها بیشتر از اینکه به میکاپ و زیبایی از این طریق توجه کنند، روتین و رسیدگی به پوستشون براشون مهم تر شده. اما گاهی این روتین میتونه بعد از مدتی قسمت مثبتش خیلی کم بشه و اونچه که بروز بده نکاتی منفی باشه. 

در این شما روتین پوستی خود را بر اساس نیاز های پوست خود انتخاب کرده اید خب شکی نیست، اما بدونید همون روتین میتونه در طولانی مدت اثراتی نامطلوب بذاره که در این مطلب با اونها آشنا خواهیم شد. 

1- هر روز صبحانه ای تکرار می خورید!

قطعا خوردن صبحانه مورد علاقه میتونه به عنوان یک انرژی زا برای شروع روز شما باشه، اما بهتره که بدونید اگر یک مدل صبحانه رو هر روز تکراری بخورید و مصرف کنید احتمال اینکه به طور سهوی به بدنتون صدمه بزنید هست. خوردن هر روزه یک صبحانه باعث میشه تا بدن شما مواد مغذی دیگر رو نتونه داشته باشه و ازشون محروم بمونه.

در نتیجه این موضوع میتونه باعث کمبود تغذیه بشه و باعث خشکی و پوسته پوسته شدنش بشه.

190131090508-eating-breakfast-stock

2- حمام طولانی نکنید!

خیلی ها به خصوص افراد شاغل این عادت رو دارند که در تایم صبح دوش آب گرم بگیرند چرا که باعث سرحال شدن و طراوت خواهد شد. اما بهتره که بدونید عادت هر روز حمام کردن باعث میشه که پوست شما صدمه ببینه. آب داغ به لایه ای از پوست که رطوبت رو نگه میداره آسیب میزنه و در نهایت این امر به پیر شدن زودرس پوست کمک میکنه.

از اون مهم تر اگه به جهت صرفه جویی در وقت صبح ها صورت خود را زیر آب گرم دوش میشورید بدونید که این حرکت باعث میشه تا به مویرگ های پوست صدمه بخوره چرا که آب داغ اونهارو گشاد میکنه.

Untitled

3- فقط تو روزهای آفتابی کرم ضدآفتاب استفاده می کنید!

قطعا کرم ضدآفتاب میتونه پوست شما رو در مقابل نور مستقیم خورشید در تابستان محافظت کنه، اما بهتره بدونید استفاده از ضدآفتاب در فضای بسته نیز از ضروریات است چرا که تایم پیر شدن پوست شما رو به تاخیر میندازه.

شیشه بیشتر ماشین ها و ساختمان ها از ورود بیشتر پرتوهای فرابنفش B جلوگیری می کنند، اما نمیتونن از آسیب های پرتوهای فرابنفش A محافظتی داشته باشند. 

بنابراین اگر از افرادی هستید که بیشتر تایم زندگی خود را در فضاهای بسته به سر می برید، بهتره که همچنان از کرم های ضدآفتاب استفاده داشته باشید چرا که به جوان موندن پوست شما کمک خواهند کرد.

Untitled

4- روتین شستشو نباید یکسان بمونه!

قطعا شما وقتی عجله دارید راحت ترین کار اینه که همون شوینده پوست و کرم مرطوب کننده شب قبل رو استفاده کنید. درسته که آیتم هایی که استفاده دارید امتحان خود را پس داده اند و شما به یک رنج قیمتی مناسب همراه با جوابدهی مناسب رسیده اید، اما بهتره بدونید اینم حرکت اشتباهه و متخصصان پوست بر این نظرند که روتین فصل باید فصل به فصل تغییر کنه تا بتونه نتیجه ای جذاب و دیدنی در پوست شما داشته باشه.

مثلا در ماه های سرد سال به جای شوینده های لایه بردار از یک شوینده ی ملایم تر استفاده کنید.

Untitled

5- مثل میثم زخم کاری، اولین چیزی که صبح می خورید قهوه هستش!

خیلیا هستند که به قهوه عادت دارند و نمیتونن شروع روز خود را بدون قهوه تصور کنند. چا که این نوشیدنی جذاب علاوه بر طعم خوشی که داره، میتونه واقعا برای پوست مفید باشه. اما دقت داشته باشید که اگه هرروز پیش از صبحانه قهوه میل کنید، میتونه برای پوست ضررش بیشتر از منفعتش باشه!

قهوه یک نوشیدنی ادرار آور قویه و میتونه باعث بشه تا شما آب بدن خود را از دست بدید. حالا بدیش کجاست؟ اینجا که این حرکت دفع سموم از طریق پوست رو برای بدن سخت میکنه و باعث چین و چروک زودرس میشه.

03_coffee_Heres-What-Happens-When-You-Drink-Coffee-Every-Day_387548530_wavebreakmedia

7- شما شوینده مناسب صورت خود را پیدا نکردید!

اگر دیدین همیشه بعد از بیدار شدن از خواب پوست شما چربه، باید بدونید که این موضوع یک دلیل علمی داره. دلیلش چیه؟ اینه که بدن تو طول شب آب خودش رو از دست میده و در نتیجه شروع به ساخت چربی طبیعی میکنه، چیزی که باعث میشه تا با صورت چرب از خواب بیدار بشید. 

اما بدونید و آگاه باشید که اگه یه پوست مات و بدون چربی هم میخواید باز نباید از شوینده های بسیار قوی استفاده کنید. بهتره که صورت خود را با آب ولرم و یک شوینده ملایم بشورید و قبل از خشک شدن کامل صورت، بهش مرطوب کننده بزنید.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی