|

6 روش کلیدی برای کسب درآمد از طریق فروش (NFT)

در این مطلب از صرافی رمز ارز اکسکوینو را به روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای خرید و فروش (NFT) می‌پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

بسیاری با اصطلاح (NFT) آشنایی دارند و می‌دانند که (NFT) همان توکن غیر قابل تعویض است که نماینده اقلام فیزیکی یا دیجیتالی مختلف به حساب می‌آید. بازار (NFT) از اواسط سال 1401، مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفت. زیرا کسب درآمد از طریق فروش (NFT) مسیر سودآوری برای عموم حاضران بود. اکنون این بازار به یکی از پرطرفدارترین بازارهای مالی تبدیل شده و آنچه باعث موفقیت در این روند می‌شود، داشتن دانش کافی برای فعالیت در بازار (NFT) است. به همین دلیل، در این مطلب از صرافی رمز ارز اکسکوینو را به روش‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای خرید و فروش (NFT) می‌پردازیم.

(NFT) چیست؟

پیش از اینکه روش‌های کسب درآمد از طریق فروش (NFT) را توضیح دهیم بهتر است به مفهوم کلی این توکن بپردازیم. (NFT) مخفف (Non-Fungible Token) است و به دارایی منحصر به فردی اشاره دارد که بر خلاف تصوری که درباره بیت کوین و اتریوم داریم، هرگز تکرار نمی‌شود. می‌توانیم (NFT) را همچون اثری هنری فرض کنیم که ویژه است و همین کلکسیونرها و علاقه مندان به آثار هنری هستند که به (NFT)ها ارزش افزوده می‌دهند. در توضیح این موضوع باید بگوییم که توکن غیر قابل تعویض نوعی واحد ارز دیجیتال و رمزنگاری شده است که امکان دانلود و ذخیره آن به صورت فایل تصویری وجود دارد اما همانطور که از نام آن بر می‌آید، قابلیت جایگزینی ندارد. شما می‌توانید از (NFT)ها در فروش آثار هنری، فروش محصولات دیجیتال، اجاره کلکسیون‌ها و خرید و فروش بازی‌های ویدیویی استفاده کنید.

بهترین روش‌های کسب درآمد از طریق فروش (NFT)

با توجه به اینکه (NFT) یک ارز دیجیتال غیر قابل تعویض است، چگونه می‌توان پذیرفت که کسب درآمد از طریق فروش (NFT) امکان دارد؟ بیشتر (NFT)ها در بالاترین سطح، بخشی از بلاک چین اتریوم هستند و با وجود شباهتی که میان بلاک چین اتریوم با بیت کوین و دوج کوین وجود دارد، این موضوع واضح است که سرمایه گذاران ماهر و باتجربه در فرآیند معامله (NFT) قرار دارند. راه‌های کسب درآمد از (NFT) عبارتند از:

1- ساخت و فروش (NFT)

یکی از بهترین روش‌هایی که برای کسب درآمد از طریق فروش (NFT) استفاده می‌شود، ساختن (NFT) است که با توکنیزه کردن آثار هنری و اشیای فیزیکی و قرار دادن آنها در بسترهای مختلف انجام می‌شود. برای ساختن (NFT)، بستر (Appy Pie) و برای فروش آنها بسترهایی مانند اوپن سی (opensea)، ان اف تی ایکس (NFTX)، راریبل (Rarible) و مجیک آیدن (Magic Eden) وجود دارند. توجه داشته باشید که (NFT)های ساخته شده باید جذاب و با قیمت مناسبی باشند. در ضمن کلکسیون شما با موضوع مشخصی در بازار قرار بگیرد.

کسب درآمد با ساخت و فروش (NFT)

2- اجاره دادن (NFT)

اجاره دادن، فعالیت دیگری است که برای کسب درآمد از طریق فروش (NFT) شناخته شده است. این روش بیشتر مناسب افرادی خواهد بود که سرمایه زیادی ندارند، اما مایل هستند با بازی های (NFT) یا اپلیکیشن‌های مرتبط به آن، درآمد مورد نظر را کسب کنند. البته فراموش نکنید که این روش، شیوه کسب درآمد منفعل به حساب می‌آید. نمونه بارز آن بازی های محبوب برای کسب درآمد از (NFT) هستند که در طی آن افراد با اجاره کارت‌های (NFT) از فرصت‌های متنوعی برای کسب پاداش بیشتر بهره مند خواهند شد. البته تمام بازی‌ها بر اساس پروتکل‌هایی هوشمند برگزار می‌شوند که با کمک آنها اوضاع تحت مدیریت قرار می‌گیرد.

3- کسب درآمد از بازی‌های (NFT)

بازی‌هایی که بر اساس فناوری (NFT) ساخته شده اند، شرایطی را فراهم کرده اند که به کمک آنها بتوانید در بازی‌ها شرکت کرده و پس از پیروزی، پاداش به دست آورید. بر خلاف تصوری که از بازی‌های ویدیویی وجود دارد، سرمایه گذارانی که با مهارت و تجربه خود در حوزه بلاک چین و برنامه نویسی، وارد بازی‌های مبتنی بر (NFT) شده اند، در کسب درآمد از طریق فروش (NFT) موفق بوده اند. توجه به این نکته اهمیت دارد که انجام برخی از بازی‌ های (NFT) امکان خرید و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض را برای شما میسر می‌کند و این موضوع خود باعث کسب سود قابل توجه از بازی‌ها می‌شود.

کسب درآمد از بازی‌های (NFT)

4- استفاده از استیک توکن‌های (NTF)

توکن‌های غیر قابل تعویض به خاطر مزایای مختلف مورد استفاده سرمایه گذاران بسیاری قرار دارند. برای مثال امور مالی غیر متمرکز یکی از مزایای توکن‌های غیر قابل تعویض محسوب می‌شوند. علاوه بر آن، سرمایه گذاران می‌توانند از قابلیت استیک و قفل کردن توکن‌های غیر قابل تعویض استفاده کنند. به این واسطه از مزایای بلاک چین هم بهره مند خواهند شد. البته کیف پول آنها باید قابلیت نگهداری و انتقال (NFT) را داشته و با نوع این توکن غیر قابل تعویض سازگار باشد. فراموش نکنید که استیک کردن (NFT) در کنار مزایا، خطرات و معایبی مانند کاهش ارزش (NFT)، هک یا تعطیل شدن پلتفرم را نیز در پی دارد.

5- تأمین نقدینگی (NFT)

برای کسب درآمد از طریق فروش (NFT)، می‌توانید در تأمین نقدینگی آن مشارکت داشته باشید. در این فرآیند صنعت (NFT) با امور مالی غیر متمرکز (دیفای) مرتبط شده و به این طریق نقدینگی این نوع توکن تأمین خواهد شد. در چنین حالتی انواع اپلیکیشن (NFT) مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد با ساخت و فروش (NFT) نقدینگی لازم را در صرافی فراهم کرده و با خروج دارایی از بازار، تنها درآمد منفعل خود را نگه می‌دارند.

6- کشت سود (NFT)

راه دیگری که برای کسب درآمد از طریق فروش (NFT) وجود دارد، کشت سود (Yield Farming) است. در این شرایط، توکن‌های غیر قابل تعویض بخش مهمی از بازارسازی‌های خودکار (AMM) را تشکیل می‌دهند و محصولات این توکن‌ها به کسب درآمد در بازارهای (NFT) کمک می‌کنند. در این حالت پروتکل‌های اجرایی در امور مالی غیر متمرکز، بیشترین سود را از ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند.

جمع بندی

  • توکن غیر قابل تعویض (NFT) نوعی واحد ارز دیجیتال و رمزنگاری شده است که امکان دانلود و ذخیره آن به صورت فایل تصویری وجود دارد اما قابلیت جایگزینی ندارد.
  • (NFT) با توکنیزه کردن آثار هنری و اشیای فیزیکی و قرار دادن آنها در بسترهای مختلف ساخته می‌شود.
  • اجاره دادن بیشتر مناسب افرادی است که سرمایه زیادی ندارند، اما مایل هستند با بازی های (NFT)، درآمد مورد نظر را به دست آورند.
  • انجام برخی از بازی‌های (NFT) امکان خرید و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض را برای شما میسر می‌کند و این موضوع خود باعث کسب سود قابل توجه از بازی‌ها می‌شود.
  • پروتکل‌های اجرایی در امور مالی غیر متمرکز، بیشترین سود را از ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی