|

خبر خوب مجلسی ها؛ افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد

در نشستی که رئیس مجلس آقای قالیباف و اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق با ریاست سازمان برنامه و بودجه داشتند افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد.

لینک کوتاه کپی شد

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس در ادامه گفتگو با اقتصاد 100 افزود: در نشستی که رئیس مجلس آقای قالیباف و اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق با ریاست سازمان برنامه و بودجه داشتند افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد.

به گزارش «شایانیوز» وی تاکید کرد: البته چگونگی افزایش حقوق ،در طول اجرای برنامه هفتم مشخص نیست چون جزییات باید درکمیسیون تلفیق بررسی وتصمیم گیری شود و بعد به صحن علنی ارجاع شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم  با بیان اینکه بازنشستگان از نظر دریافتی درمضیقه هستند تصریح کرد:قاطبه نمایندگان مجلس بر افزایش حقوق نظر مثبت دارند چون بازنشستگان هم اکنون زیر خط فقر هستند ، لذا دولت باید منابع مالی برای این تصمیم مجلس را تامین کند.

وی گفت: صندوق های بازنشستگی نیز وظیفه دارند منابع مالی این تصمیم را تامین کنند چون بازنشستگان 30 الی 40 سال برای دولت کار کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به اینکه آیا صندوق ها توان تامین منابع مالی چنین افزایشی را دارند افزود:دولت به صندوق ها مقروض است و باید بدهی خود را پرداخت کند چون مجلس هر ساله در بودجه سنوانی منابعی را در اختیار دولت قرار داده تا قرض خود را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از صندوق ها در سرمایه گذاری موفق عمل نکرند و این اقدام لطمه بزرگی به بازنشستگان زده است تصریح کرد: به بازنشستگان عزیز می گوییم مطمئن باشید مجلس ،دکتر قالیباف و هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اتفاق نظر دارند که حقوق بازنشستگان بصورت پلکانی افزایش یابد البته در سالهای ابتدایی اجرای برنامه، این افزایش باید بالاتر باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی