|

جزییات جدید از وام جدید مسکن

بانک مسکن از افزایش دو برابری سقف وام زوجین دارای فرزند از ۹۶۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

بانک مسکن ایران در ششمین روز از آبان ۱۴۰۲ اعلام کرد سقف وام زوجین دارای فرزند از ۹۶۰ میلیون تومان به یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. زوجین برای مشمولیت برای دریافت تسهیلات وام مذکور باید اوراقی را خریداری کنند که قیمت هر قطعه آن بین ۹۷ تا ۹۹ هزار تومان است. یعنی زوج های تهرانی برای دریافت وام یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومانی یعنی ۳ هزار و ۹۲۰ برگه باید تقریباً ۳۸۰ میلیون تومان هزینه کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا، همچنین مجردان تهرانی می توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید به اضافه ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله دریافت کنند که باید ۸۰۰ برگ برای وام خرید و ۳۲۰ برگ برای جعاله جمعاً ۱۱۲۰ فقره خریداری کنند. بنابراین باید ۱۰۸۶۴۰۰۰۰ تومان بپردازند.

این در حالی است که مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر دارای سقف وام ۳۲۰ میلیون تومانی برای مجردها و ۶۴۰ میلیون تومان برای زوجین هستند. بر این اساس مجردها باید ۶۴۰ و متاهلین ساکن در این شهرها باید ۱۲۸۰ کارت تسهیلات مسکن بخرند که مجردها ۶۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان و متاهلین ۱۲۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان هزینه دارد.

همچنین طبق قانون «حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» خانواده دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال می توانند تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن و همچنین تعمیر مسکن به اضافه ۱۶۰ میلیون تومان دریافت کنند. تومان به صورت تسهیلات جعاله. یعنی زوج‌های دو فرزند می‌توانند برای هر فرزند ۲۰۰ میلیون تومان وام ۸۰۰ میلیون تومانی زوج (مجموعاً ۴ فقره وام ۱۰۰ میلیون تومانی) و ۴۰ میلیون تومان برای نظافت (مجموع ۲ فقره وام ۴۰ تایی) دریافت کنند. میلیون تومان) یعنی ۴۸۰ میلیون تومان. با این حساب یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان به خانواده های دارای دو فرزند تعلق می گیرد. ۷۲۰ میلیون تومان به خانواده های سه فرزند اضافه می شود که در مجموع یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می شود. و خانواده های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال نیز می توانند ۹۶۰ میلیون تومان برای طرح جوانان جمعیت وام بگیرند که در مجموع یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می شود.

حداکثر تسهیلات قابل استفاده زوجین در تهران یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید اوراق ممتاز و ۳۲۰ میلیون تومان برای خرید مسکن است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی