|

انواع سبک مبلمان

قبل اینکه یافت آبادو زیر پا بذاری اول مدلای مبلمان رو یاد بگیر؛ به به چیدمان یعنی این

اگر از دست افرادی هستید که قفصد خرید مبلمان جدید رو دارید اما نمیدونید چه سبک مبل هایی وجود داره پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه میتونه علاوه بر اینکه هر کدام کاربردی خاص دارند، به شدت هم در روحیه افراد خونه تاثیر گذار باشه. اما با توجه به این که این روزها به شدت هزینه ها رفته بالا و خرید یک دست مبل سخت و چند صد میلیونی شده، بهتره که قبل از خرید یکسری نکات رو یاد گرفت دیگه، درسته؟ مبل ها سبک و طراحی های متفاوت و خاصی دارند که خب بیشتر مردم میرن و بر اسا اونچه که می بینند انتخاب می کنند و چندان دانسته ای در رابطه با مدل و اسم مبلمان ندارند. فارغ از رنگ و طرح رویه پارچه و چوب، اسکلت و اجزای اصلی آنها، بصورت عمومی دسته های بسیاری دارند که در این مطلب قراره با اونها آشنا بشیم.

1- مبل چسترفیلد (Chesterfield)

شاید برخی از مبل ها شبیه باشند و سخت باشه تشخیصشون، اما این سبک مبل به راحتی قابل تشخصیه. مبل چسترفیلد لمسه دوزی های زیادی داره که در قسمت پشت و گاهی نشیمن می باشند. دسته‌های این مبل همونطور که مشخصه پرد و پیچ خورده هستش و ارتفاع بلندی به اندازه تکیه گاه مبل داره. گرچه که قبلتر می دیدم این مبل بیشتر از جنس چرم ساخته میشه، اما امروزه پارچه ای آن نیز به وفور دیده میشه و مورد استقباله. 

chesterfild11

2- مبل قطعه ای (Sectional)

این مبل از چند قطعه تشکیل شده که تعداد قطعات معمولش از 3 تا 5 می باشد. از خوبیای مبل قطعه ای اینه که میشه اونها رو به شکل های مختلف درآورد و هرچی قطعات بیشتر باشن تنوع چیدمان هم به طبع بیشتر خواهد شد.با توجه به اینکه این مدل مبل میون مصرف کنندگان بسیار پرطرفدار شده، خب انواع مختلفی ازش ساخته و عرضه میشه. برخی از اونها در ابعاد بزرگ هستند و برای فضاهای بزرگ گزینه مناسبی میشن و بعضی از اونها هم قطعات کوچک تری دارند که برای فضای کوچیک تر مناسبه. دو مدل چیدمان رایج آن شکل L و U هستش.

haven-2-piece-terminal-chaise-sectional-1-fwh

3- مبل تاکسیدو (Tuxedo)

تا حالا این اسم رو میون مبلمان شنیده بودید؟ نه؟ خب حق دارین؟ همه ما این اسم رو زیاد شنیدیم اما نه تو غالب مبلمان، بلکه نوعی لباس مجلسی مردونه می شناسیمش.

اما از نشونه های مبل مدل تاکسیدو اینه که دارای دسته‌ ها و تکیه گاهی بلند هم اندازه مبل چسترفیلد هستش و شباهت زیادی به ن دارد؛ اما خب فرقشون اینه که برعکس اون مبل، از انحنا و پیچیدگی در این سبک هیچ خبری نیست و همه خطوط استفاده شده صاف و مستقیم و هندسی هستند. این مبل از روکش پارچه ای ساخته شده که جزو دسته بندی مبلمان راحتی قرار میگیره.

مبل-تاکسیدو-چیه

4- مدل چِیس (Chaise)

سبک مبلمان چِیز نشیمن کشیده ای داره که به صورت صاف و یا منحنی می باشد. تو تکیه‌گاه مبل چیس می بینیم قوس‌های اندکی متناسب با وضعیت کمر دیده میشه و داره. این طرح مبل واقعا ظاهر جذاب و متفاوتی داره که باید گفت از مبل های سبک چیس لانگ در سوئیت های بزرگ اتاق خواب امروزی هنوز استفاده میشه و محبوبیت بسیاری دارند. یکسری از چیس لانگ ها دارای دسته هستند و یکسری دیگر از اونها دسته ای ندارند و بیشتر کنار استخر دیده میشن.

images

5- مبل بریج واتر (bridgewater )

در واقع باید گفت معمولی بودن و راحتی معرف سبک مبل بریج واتر هستش. در این سبک مبل دسته ها کمی به پهلو خم میشن و پایین تر از قسمت پشتی مبل می روند. عجیبه که این سبک مبل با وجود اینکه طرحی زیبا و متناسب با بیشتر فضاها دارد، اما به ندرت ازش استفاده میشه! اگر تمایل به خرید مبل راحتی و سنتی دارید، سبک بریج واتر رو حتما ببینید و در نظر بگیرید.

6039000c84022737c6de6ec458466dbc

6- مبل لاوسیت (loveseat)

یه اصطلاح زیبا و رمانتیک برای این مبل ساخته شده که بهش میگن برای دو نفر ساخته شده. مبل لاوسیت در قسمت اصلی منشیمن قرار میگیره و علاوه بر زیبایی کاملا کاربردی هستش که به سبک و طرح های مختلفی ارائه می شوند.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی