|

هیجانی ترین رنگ واسه ترند 2023 دکوراسیون خونه / تو این رنگا امنیت داره حال دلت خوبه

قطعا رنگ در دکوراسیونه خونه اهمیت خیلی زیادی داره اما اینکه این رنگ ها به چه سبک و اصولی ترکیب بشن چالشه که در این مطلب با اصولش آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه آدم جزئی از وجود خود آدمه. خونه تمام لحظات شادی و غصه ما رو میبینه و مارو در آغوش میگیره. خونه دقیقا همون جای امنی هستش که اگه بهترین جای ممکن هم بریم، باز وقتی برگردیم میگیم هیچ جا خونه خود آدم نمیشه. اما خونه تنها چهار دیواری اصلی نیست و دکوراسیون و لوازمی که رش هست نیز به شدت مهمه. اینکه شما خونتون رو دوست نداشته باشید قطعا با تغییر لوازم حستون خیلی بهتر میشه و تاثیر وسایل خونه یه موضوع انکار ناپذیره. اما در رابطه با افرادی که شیفته مد و ترند هستند حتی برای سبک خونشون، باید بگیم که در این مطلب قراره در رابطه با همه چیز دکوراسیون خونه بگیم. البته نه بهتره اصلاحش کنیم و بگیم همه چیز درباره رنگ دکوراسیون خونه! پس با ما همراه باشید.

f7b6c7d2-317a-44b4-85ce-0e11bff23a80

جدیدترین رنگ دکوراسیون برای خونه (قرمز پرشین Viva Magenta)

ابتدا با جدیدترین رنگ پرطرفدار برای دکوراسیون خونه آشنا بشیم که ترند 2023 می باشد. منظور از دکوراسیون یه مجموعه کامل از خونه هستش که میتونه شامل هر چیزی که شما دلتون میخواد باشه و تنها مختص وسیله ای خاص نیست. شاید در نگاه اول بگید آخه مگه میشه قرمز رو برای خونه استفاده کرد که خب باید بگیم اگر هوشمندانه وارد عمل بشید چرا که نه!

قرمز یک رنگ پر قدرت با انرژی بالا هستش که زیبایی بی وصفی کمه به فضا منتقل میکنه به شدت پر طرفداره. معمولا مردم رنگ قرمز رو همراه  با شور و هیجان، عشق و عاطفه، قدرت به یاد میارن و نکته اینجاست که حتی استفاده کم  ین رنگ میتونه کار خودش رو بکنه! از رنگ قرمز می توان در بخشی از لوازم دکور، دیوارها، پارچه‌ ها و یا قطعات مبل مثل کوسن یا حتی پایه هاش استفاده کرد که البته همه اینها بستگی به میزان بهره گیری از قرمز داره و رنگ مقابلش که بادی خنثی باشه.

7e8a2965-ef71-4205-8892-bba646d1bf59

بهترین ترکیب رنگ برای خونه های کوچیک چیه؟

خب قطعا تو خونه های بزرگ دست باز تره و خیلی نیاز نیست که ترفند خاصی زده بشه و به راحتی میشه به اون دکوری که دوست دارید برسید. اما در رابطه به خونه ها متراژ پایین باید بگیم که به شدت باید در انتخاب رنگ دقت لازمه رو داشته باشند. چرا که شما قراره اتاق خود را بزرگ تر نشون بده بدید و با رنگ نامناسب دقیقا خلاف این موضوع خواهید رفت. 

در اینجا بهتره که از رنگهای روشن مثل سفید، کرمی روشن، آبی روشن و… استفاده داشته باشید که کمک کننده ای عالی باید رسیدن به هدف شما هستند. درسته که استفاده از رنگ سال میتونه خیلی جذاب باشه، اما تنها به فکر ترند نباشید و اصول رو رعایت کنید. مثلا اینکه وقتی خونه ای با متراژ پایین دارید باید از رنگ های تیره برای وسایل کوچیک مثل کوسن استفاده داشته باشید و سایر لوازم بزرگ رو در پالت رنگی روشن قرار دهید. 

LivingRoom

e853cb2b-f5ff-4f0d-8643-f3fc7d38993f

رنگ ها در دکوراسیون خونه باید به چه شکل باشن؟

قطعا طراحان بر اساس علم و روحیه انسان به درصد بندی خوبی در این رابطه رسیده اند. مثلا اینکه 60 درصد رنگ خنثی خوبه، 30 درصد رنگ سرد و 10 درصد رنگ گرم. حقیقت اینه که در نگاه اول باید رنگ خنثی به چشم برسه و در دکوراسیون خونه کوچیک جلوه کنه. در نهایت نیز درصد رنگهای تیره به روشن بیشتر باشه بهتره.

Washable_ Holiday Rugs

انواع رنگ های خنثی رو بشناسیم؛ رنگ هایی مثل برنزه، کرم، خاکستری، مشکی، زیتونی، صورتی کم رنگ و … از رنگ های خنثی محسوب می شوند.

انواع رنگ های سرد رو بشناسیم؛ آبی پر رنگ، سبز پررنگ، سورمه ای و… مِن جمله رنگ های سرد می باشند.

انواع رنگ های گرم رو بشناسیم؛ بنفش، قرمز، نارنجی، زرد، قهوه ای و… جز رنگهای گرم هستند.

home decor bathroom _ home decor quotes _ home decoration design 2023

دکوراسیون شیک خونه با این 4 اشتباه از بین میره

1- مثلا اینکه خیلی از مردم این اشتباه رو دارند که چون شیفته رنگ کرم قهوه ای هستند، کل خونه رو با تنی دو رنگ دیزاین میکنن و باگ قضیه اینجاست که بعد از مدتی این ترکیب کم به شدت تکراری خواهد شد. دقت داشته باشید که برای دکوراسیون خونه باید از 4 رنگ استفاده کنید که خب مثل دو رنگش غالب تر باشه، اما نه اونقدر که بعد از مدتی کوتاه دل افراد رو بزنه.

2- این موضوع دقیقا برعکسش هم نامناسبه. چرا که برخی افراد هستند که بیش از 4 رنگ تو چیدمان خونه اسفده می کنند و هر وسیله ای رو به یک رنگ متفاوت میگیرن! خب اینجوری نه تنها ظاهری زیبا نخواهد داشت و در نهایت حس شلوغی دست میده، بلکه آرامش رو هم ازتون میگیره و اون انرژی مثبت و سبک رو نخواهید داشت. 

3- از دیگر اشتباهات این است که باید رنگ بندی ها رو به طوری مناسب تقسیم بندی کرد. مثلا اینکه اگر شما سه رنگ دارید، اگر بیاین و از هر سه رنگ به طور مساوی استفاده کنید، قطعا ظاهر جالبی نخواهد داد. بلکه باید هوشمندانه عمل کرد و مثلا از دو رنگ غالب تر بهره گرفت و یکی یا دو رنگ جیغ تر هم به صورت کمتر به کار برد.

4- می بینید که انتخاب رنگ ها تا به چه اندازه میتونه وسیع و مهم باشه. مثلا گزینه دیگه اینه که یهو نرین تو فاز رنگای فقط سرد یا فقط گرم، کاری که بسیاری از ایرانی ها انجام میدن. تعادل رو رعایت کنید!

دکوراسیون خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی