|

گیاه هایی که نباید بذاری دم پنجره / آخه اینا سردشون میشه یکدفعه می بینی از حال رفتن

این روزا هوا داره سرد میشه و یکسری از گل و گیاه های آپارتمانی هستند که طاقت سرما رو ندارن و در این جا قراره با چند تا از اونها آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کم کم هوا داره سرد میشه و باید جای یکسری از آیتما رو تو خونه تغییر داد. این روزا دیگه خیلی از خانومای خونه شیفته نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی شده اند. گل هایی که مثل یه فرزند نیاز به نگهداری دارند و از طرفی هم باعث زیبایی و تصفیه هوای داخل خونه خواهند شد. آخه میدونید که قبلنا فقط بین مامان بزرگا مد بود که گل و گیاه نگهداری کنند، اما حالا تو هر خونه ای که میری می بینیم یک یا چند گیاه آپارتمانی دارند که باید گفت واقعا هم تو طراوت خونه و انرژی مثبت خونه خیلی موثره. اما همونطور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، هوا داره سرد میشه و بعضی از گل و گیاه های آپارتمانی هستند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند، چرا که ممکنه سردشون بشه. این دست از گل ها بیشتر گرمایین و باید مراقب باشید اگه مثلا تا به حال کنار پنجره نگهداری میشدن، دیگه یه جای جدید براشون انتخاب کنید.

زاموفیلیا

زاموفیلیا یه گل خوش فیسه که از خانواده آراسه هستش و میتونه تو دمای 30 درجه رشد کنه. بهترین نوع خاک برای زاموفیلیا خاک کاکتوس می باشد که تو شرایط خوب آپارتمانی میتونه تا 90 سانتی متر هم رشد داشته باشه. این گل دارای برگ های براق و واکسی شکلی به رنگ سبز هستش که یکمم اروم رشد میکنه. مِن جمله گل های آپارتمانی گران قیمتی هستش که بسته به کیفیت و بزرگیش قیمت هایی مختلف داره.

زاموفیلیا

فرفیون

از نشونه های ظاهری این گل اینه که برگ های فرفیون حالت گوشتی داره و زمانی که اون رو برش میدین ماده ای سمی ازش خارج میشه که بهتره بدون دستکش اصلا وارد عمل نشید و گیاه رو هرس نکنید. از نکات خوشگل فرفیون اینه که تو بیشتر ماه های سال گل میده. بهترین دما برای رشد گل مرجان مینیاتوری بین 28 تا 33 درجه هستش که میتونه زیبایی خودش رو به اعلا برسونه. خاک مناسب برای رشد فرفیون نیز خاک کاکتوس می باشد.

فرفیون

پتوس

پتوس بی شک از دست گل ها آپارتمانی به شدت پرطرفدار و خواستنی هستش که روش نگکهداری سختی هم نداره و طفلی تقریبا همه جوره سازگاره. اخه دیدین که گل های بسیاری هستند که فقط کافیه جاشون رو کمی تغییر بدی تا ناز کنن و حالشون بد بشه. اما پتوس این شکلی نیست و تنها چیزی که باد ازش مراقبت کرد اینه که طاقت سرما رو نداره. خاک مناسب پتوس خاکیه که حاوی مواد مغذی باشه و دارای زهکشی بالا.

Instant Upgrade_ How to Turn a Basic Tomato Cage Into a DIY Plant Stand

سانسوریا

سانسوریا نیز محبوبیت بالایی داره و ظاهر خوشگلش باعث شده تا دل بسیاری از افراد رو ببره. سانسوریا پا کوتاه که اصلا تو گوگولی بودن همتا نداره. واسه سانسوریا خشکی و یا رطویت هوا خیل مهم نیست چرا که مثلا اگه از این گل تو حمام که پر از آب و بخاره هم نگهداری کنید باز عین خیالش نیست و به زندگیش ادامه میده. اما دقت کنید که سانسوریا رو در فضای سرد و کنار پنجره ای که خیلی یخ باشه قرار ندید تا با ظاهر خشکش مواجه نشید.

5 Low Light Plants That are Perfect for Apartment Homes _ camdenliving_com _ Guest Blogger

کروتون

واقعا کروتون چهره قشنگی داره و با رنگای زیبا و چند جوره ای که داره باعث شده تا هواداران بسیاری داشته باشه. باورتون میشه که برگ های کروتون براق و شبیه به چرم هستش؟ این گیاه به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و صورتی می باشد و برای اینکه رشد مناسب و خوبی داشته باشه باید تو در دمای 30 درجه سانتی گراد نگهداری بشه. دقت کنید که آبیاری این گیاه باید زمانی انجام بشه که تا حدود 7 سانتی متر بالای خاک کاملا خشک شده باشه. در صورتی که آبیاری کروتون درست انجام نشه برگ ریزون داره و مقاوم به گرماست.

کروتون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی