|

(عکس) گلرخ گرایلی همسر اکبر گلپایگانی کیست و آن ها چند فرزند دارند؟

فردا سه‌شنبه ساعت 10 صبح مراسم تشییع و خاکسپاری اکبر گلپایگانی (گلپا) مر حنجره طلایی موسیقی ایران برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

اکبر گلپایگانی ملقب به گلپا و مرد حنجره طلایی موسیقی ایرانی شامگاه ۱۳ آبان در بیمارستان نیکان به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی دهم بهمن ماه سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. سال ۱۳۱۸ پس از ورود به دبستان فرهنگ به عنوان قاری قرآن مدرسه برگزیده شد و از این پس بود که به فراگیری مقدمات آواز و خوانندگی موسیقی ایرانی پرداخت.

گلپا سال ۱۳۲۶ پس از شاگردی از محضر پدرش نخستین تجربه حضور در یک ارکستر و گروه کُر را کسب کرد و سال ۱۳۲۷ عضو انجمن موسیقی مدرسه نظام شد. این هنرمند از سال ۱۳۲۸ به بعد با هنرمندان سرشناس موسیقی آشنا شد و آموزش را زیر نظر آنها آغاز کرد.

از جمله استادان اکبر گلپایگانی می‌توان به هنرمندانی همچون حسن یکرنگی، نور علی برومند، اسماعیل قهرمانی، ابوالحسن صبا، یوسف فروتن، محمد ایرانی مجرد، عبدالله دوامی، ادیب خوانساری، حسین طاهرزاده و سلیمان امیر قاسمی اشاره کرد.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی سال ۱۳۳۵ به دعوت سازمان یونسکو با همراهی نورعلی برومند و علی اصغر بهاری برای اجرای آواز و موسیقی ایرانی برنامه‌ای را اجرا کرد.

«موی سپید»، «مست عشق»، «عقیق»، «دل ای دل»، «بزم عاشقان»، «روی برگی بنویس عشق»، «چرا عاشق نباشم»، «قدر محبت» از جمله آثاری است که در قالب آلبوم علاوه بر کنسرت و اجراهای زنده از گلپایگانی منتشر شده است.

همسر و فرزندان

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از دلگرم، اکبر گلپایگانی در سال ۱۳۴۶ وقتی ۳۴ ساله بود با دختری ۱۷ ساله به نام گلرخ گرایلی ازدواج کرد. این دو در یک مهمانی خانوادگی با هم آشنا شدند و به صورت سنتی ازدواج کردند.

فرزندانشان دو دختر به نام‌های ساقی و ساغر هستند. ساقی متاهل و فوق‌تخصص قلب دارد و در آمریکا زندگی می‌کند. ساغر نیز متاهل، دکترای ریاضیات دارد و در بورس فرانسه فعالیت می‌کند.

snapedit_1699273012985

snapedit_1699273247164

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی