|

خبر مهم صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری خبر تازه ای درباره افزایش حقوق بازنشستگان منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

رسانه رسمی صندوق بازنشستگی کشوری خبر جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان از قول عضو هیئت رئیسه مجلس منتشر کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از نبض بازار؛ پایگاه اطلاع رسانی صندوق بازنشستگی کشوری نوشت:بزودی اخبار خوبی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با تصویب کیمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه باید نظام عادلانه بین پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان رعایت شود، گفت: انشالله بزودی اخبار خوبی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با تصویب کیمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،؛ «محمد رشیدی» در نشست روسای کانون های بازنشستگان استان کرمانشاه،  گفت: از مهمترین ریشه های به وجود آمدن مشکلات این قشر عدم وجود این نگاه بین مسئولان سطح کلان کشور است که باعث شده به وضعیت و مسائل بازنشستگان به موقع رسیدگی و توجه نشود.

وی در ادامه، همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان طبق قانون (بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان باید مستمری دریافت) را حلّال بسیاری از مشکلات و مسائل فعلی بازنشستگان عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق پیگیر حل مشکلات همسان سازی حقوق این عزیزان هستند که امیدواریم بزودی اخبار خوبی در این خصوص منتشر شود و بخشی از مشکلات عزیزان بازنشسته حل شود.

رشیدی همچنین ایجاد عدالت و همسان سازی در پرداخت مستمری بین بازنشستگان ارگان های مختلف را از دیگر اهداف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه هفتم توسعه برشمرد و بیان داشت: در بین پرداخت حقوق شاغلان دولت نیز اکنون بی عدالتی فراوانی وجود دارد که باید این تبعیض برطرف شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: در برنامه هفتم توسعه باید تلکیف تمام شرکت هایی که زیر عنوان صندوق بازنشستگی تشکیل شده اند ولی هیچ سود، نفع و فایده ای به بازنشستگان نمی رساند، روشن شود.

نماینده مردم شهر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود؛ ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را در اقتصاد دولتی آن دانست و بیان داشت: بیشتر کشورهای جهان اقتصاد دولتی را که هم تورم زا، هم رانت و ویژه خوار و فساد زا است رها کردند، اما ما همچنان این نوع اقتصاد را رها نکردیم و این عامل ریشه اکثر مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور است.

رشیدی وظیفه اصلی دولت در عصر جدید را تنظیم گری و نظارت بر امور عنوان کرد و گفت: در کشور ما خود دولت همه امور بویژه اقتصاد را در دست گرفته و رها نمی کند و اجازه رشد و پیشرفت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در کشور را هم نمی دهد.

وی افزود: تا زمانی که از اقتصاد دولتی جدا نشویم همچنان هر سال تورم خواهیم داشت و شاهد کم ارزش شدن پول ملی خواهیم بود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اصل ۴۴ مبنی بر واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی را بسیار مهم دانست و گفت: اجرای درست و دقیق اصل ۴۴ به اقتصاد ما کمک می کند، اما نه طوری که اموال عمومی و ملی به هدر برود.

در ابتدای این جلسه، «کاظم نجفی نیا» مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صندوق و خدمات ارائه شده، افزود: در حال حاضر تعداد بازنشستگان استان حدود ۴۳ هزار نفر و تعداد شاغلین مشترک نیز حدود ۲۶ هزار نفر است که با تعداد کل ۸ نفر نیرو، تلاش داریم خدمات قابل قبولی به بازنشستگان عزیز ارائه کنیم.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه در سخنانی با اشاره به ضرورت اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور برای رفع تبعیض بین شاغلان و بازنشستگان و امکان ارائه امکانات رفاهی برابر، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و اعمال امتیازات منطقه جنگی و عملیاتی ، گفت: امیدواریم با تلاشی که در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و با کمک دولت، مجلس و کانون ها انجام می شود، به این مهم دست پیدا کنیم.

به گفته وی، این استان دارای ۲۳ کانون بازنشستگی کشوری فعال است که ۱۲ کانون در شهرستان کرمانشاه و ۱۱ کانون در سایر شهرستانهای استان درحال فعالیت هستند.

نجفی نیا تاکید کرد: کانونها پل ارتباطی بین بازنشستگان و صندوق بازنشستگی و دستگاههای اجرایی هستند و باید از این ظرفیت در جهت حل مشکلات بازنشستگان و ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان استفاده کنیم.

در ادامه سایر بازنشستگان حاضر در جلسه نیز مطالبات و دغدغه های خود از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان و دائمی شدن آن، اجرای مواد ۶۴ ، ۸۵ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تدوین بیمه تکمیلی جامع، اعمال امتیازات منطقه عملیاتی موضوع بند(ج) و(ث) ماده ۱۱۲قانون برنامه ششم توسعه برای بازنشستگان، ترویج فرهنگ تکریم و احترام پیشکسوتان و بازنشستگان در سطح جامعه، رفع تبعیض حقوق بازنشستگان دستگاه های اجرایی مختلف، پرداخت رفاهیات همانند شاغلین و…را مطرح کردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • عطا ارسالی در

    میگن یک نادان یک سنگ می اندازد توی چاه،صدتا دانا نمی توانند آن سنگ را ازچاه دربیاورند.
    چرا به آن نادان اجازه دادند که سنگ قانون همسازان سازی را به راحتی به چاه بیندازد که حالا این همه بدنبال ساختن دوباره آن سنگ باشند.که تازه وعده ی پنج ساله هم میدهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی