|

آشپزخونه رو هرچی میسابی بازم بهم ریخته و کثیفه؟ خب اینجوری بهش برس دسته گل شه

اگر شما هم از آشپزخونه همیشه بهم ریخته خود خسته شدین و نمیدونین مشکل کار کجاست، پس حتما به این مطلب سر بزنید که مخصوص شماست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب تو هر خونه ای آشپزخونه قطعا از کاربری های به شدت مهم محسوب میشه، چرا که آشپزخونه نقش خدماتی در منزل رو داره و با پخت و پز و شستشو درش میتونیم به خیلی از امور اصلی زندگیمون برسیم. همونجور که هال و پذیرایی خونه نیاز به دکوراسیون و البته یکسری لوازم داره، آشپزخونه هم دقیقا همینطوره و با یه عالمه لوازم کاربردی و دکوری پر شده. اگه یکم فکر کنید می بینید که اوووو تو آشپزخونه چقدر وسیله هستا. از چیدمان کلی ظرف تو کابینتا بگیر، تا وسیله هایی که بر روی اپن چیده شدن و حالا یا سالی یکبار مورد استفاده قرار میگیرن و یا هر روز! 

اما چیزی که این وسط وجود داره اینه که شاید برای شما هم پیش اومده باشه که هرچقدر آشپزخونه رو تمیز و مرتب می کنید، بازم میاین می بینین شلوغ پلوغ به نظر میاد. البته که کلا آشپزخونه این پتانسیل رو داره که نگاهشم کنین شلوغ بشه، چرا که کافیه تنها یک ظرف بر روی میز ناهار خوری بگذارید، اونوقته که حس شلوغی بر تمیزی غلبه کرده و حسی منفی در شما ایجاد میکنه. اما جدا از این مسائل یکسری موضوعات هستش که خیلی زیر زیرکی و غیرمستقیم فضای آشپزخونه شما رو کثیف و شلوغ می کنند و این در حالیه که شما هر چقدر فکر می کنید نمیدونید ایراد کار از کجاست. 

اگر شما بانوی عزیز هم این مشکل رو دارید، پس حتما با ادامه مطلب همراه باشید تا ببینید و بدونید ایراد کار کجاست و چطور میشه حلش کرد.

آشپزخانه تمیز

وقتی نا مرتب بودن کابینت ها میره رو مخ

همونطور که گفتیم کابینت ها کلی ظرف و ظروف رو در خود جای داده اند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که تو آشپزخونه وجود داره اینه که خیلی به نظم دادن کابینت ها به خصوص جای حبوبات و شلف ها دقت نمی کنیم و نسبت بهشون بی تفاوتیم! یکی از عاداتی که ما ایرانی ها داریم اینه که قوطی های حبوبات رو بر روی کابینت و سلف ها قرار میدیم که خب نتیجش میشه کثیف شدن اطراف قوطی ها و شلوغ شدن اون محیط، پس اولین کار اینه که اونها رو به داخل کابینت ها روانه کنیم. البته که تمیز کردن زود به زود اونها هم به شدت اهمیت داره. پس فراموش نکنید که برای تمیز بودن روی کابینت ها نیازی نیست که واسشون ظروفی گران قیمت بخرید، تنها کافیه که تمیز و مرتب باشن تا فضا شلوغ به نظر نیاد.

آشپزخانه تمیز

از کاشی های جدید غافل نشید

یکی از اون مواردی که گفتیم خیلی ریز و سوسکی آشپزخونه رو شلوغ نشون میدن کاشی های بین کابینت ها هستند که خب گاهی به دلیل قدیمی بودنشون این حس رو القا می کنند. شما میتونید به راحتی و یا چسبوندن کاشی و یا چسب طرح کاشی، یه طرح ساده تر و امروزی انتخاب کنید و به تمیزی هرچه بیشتر آشپزخونه خود کمکم کنید.

وقتی تنها یک چراغ سقفی میتونه آشپزخونه رو شلوغ کنه

همه ما یادمونه که قدیم ندیما تو آشپزخونه ها فقط یه چراغ وسط فضا وجود داشت که خب باعث روشنای نسبی آشپزخونه میشد و به همین علت هم کمی تا قسمتی دلگیری رو به افراد القا میکرد. اما امروزه می بینیم که نورپردازی ها در آشپزخونه ای به گونه ای دیگر شده و در جای جای آن از نورهای کوچیک و بزرگ استفاده میشه که همین موضوع باعث شده تا محیط دلباز تر دیده بشه.

آشپزخانه تمیز

اینهمه چیز میز روی کانتر نزار تا آشپزخونه مرتب بمونه

این موضوع بیشتر هم تو خونه هایی که بچه کوچیک هستش اتفاق میوفته، چرا که هم بچها هر کدوم میان میرن یه وسیله ای چیزی بر روی اپن آشپزخونه قرار میدن، و هم اینکه اصولا وقتی آقای خونه از سرکار برمیگرده یکراست کیف و سوییچ و لوازمش رو بر روی این قسمت میگذاره و میره تا فرداش که دوباره بخواد برشون داره! خب همینجوری ریز ریز جمع شود وانگهی یه آشپزخونه شلوغ شود!! 

خلاصه که سعی کنید تا جای ممکن این فضا رو تمیز و بدون وسیله نگه درید و تنها از یک گلدون کوچیک یا دکوری بر روی آن استفاده کنید.

آشپزخانه تمیز

یه آشپزخونه شیک و تمیز میخوای؟ به نظافتش اهمیت بده

همیشه هم مقصر موارد گفته شده نیستند و گاهی همان ظرف هایی که ساعتها در ظرفشویی قرار میگیرن تا شسته بشن، و یا در کابینت هایی که فقط عید به عید تمیز میشن و … میتونن به نامرتب بودن آشپزخونه کمک کنند. از طرفی سعی کنید تا به تمیز کاری کف آشپزخونه و داخل کابینت ها و گاز و درب کابینت ها و یخچال توجه بیشتری داشته باشید چرا که کثیف شدن همین ها باعث نامرتب شدن فضا خواهند شد  انرژی منفی رو انتقال میدن.

آشپزخانه تمیز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی