|

افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره تصویب شد؟

لی بیگی و محسن زنگنه در یک برنامه به بررسی مصوبه افزایش سن بازنشستگی و حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه پرداختند.

لینک کوتاه کپی شد

مخالفت دولت با افزایش دو برابری حقوق بازنشستگی در طول برنامه هفتم را می‌شود در لایحه بودجه سال آینده مشاهده کرد؛ چراکه براساس برنامه هفتم توسعه، دولت در سال آینده باید ۴۰ درصد حقوق بازنشستگان را بالا ببرد، اما در لایحه بودجه عدد ۲۰ درصد دیده می‌شود.

بحث پر چالش این روزها حقوق بازنشستگان و افزایش سن بازنشستگی است.رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و یک نماینده مجلس در خصوص آخرین اخبار بازنشستگان تامین اجتماعی به گفتگو پرداختند.

متناسب سازی حقوق به عنوان یکی از دغدغه‌های بازنشستگان تبدیل شده است مجلس می‌گوید دولت بایستی منابع لازم را به سازمان تامین اجتماعی بدهد تا این کار در سال آینده اتفاق بیافتد.

ابتدای این برنامه محسن زنگنه اظهار کرد: مجلس در برنامه هفتم توسعه با دولت توافق کرده است که آنچه در برنامه تصویب شده باید از همان سال ۱۴۰۳ در لایحه بودجه اجرا شود. در بودجه سال آینده با بحث افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ما تاکید داریم که باید طبق برنامه هفتم توسعه کمتر از ۴۰ درصد میان حقوق شاغلین و بازنشستگان فاصله باشد و در این رابطه متناسب‌سازی حقوق درون برنامه هفتم توسعه کاملا در بودجه سال آینده رعایت شود.

وی افزود: ما حساب کردیم که برای آنکه بتوانیم کسری ناشی از پرداخت حقوق ۲میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته لشگری و کشوری را رفع کنیم، نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد تومن بودجه اضافه هستیم که باید از محل تغییر نرخ ارز در بودجه از ۲۸ هزار تومان به ۴۲ هزار تومان (نرخ دلار) تامین شود. بنابراین سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس توضیح داده؛ در سال اول برنامه هفتم توسعه دولت موظف است که ۴۰ درصد از فاصله حقوق بین بازنشستگان و کارکنان رسمی را پر بکند. برنامه هفتم توسعه برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان سال ۱۴۰۷ اجرا خواهد شد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی