|

آخرین خبرها از پرداخت عیدی بازنشستگان امروز شنبه 14 بهمن

عیدی بازنشستگان کشوری مبلغی است که هر سال به عنوان پاداش پایان سال به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

عیدی کارمندان علاوه‌بر بعد مالی و کمک به بهبود شرایط معیشتی خانواده‌ها، دارای اهمیت روانی بسزایی است؛ زیرا پرداخت عیدی می‌تواند باعث افزایش رضایت شغلی، انگیزه کاری و حس تعلق کارکنان نسبت به سازمان شود. از سوی دیگر، تاخیر در پرداخت آن یا کاهش سهم عیدی تاثیر منفی بر روحیه کارکنان خواهد گذاشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ وزارت آموزش و پرورش زمان فرآیند پرداخت و واریز پاداش آخر سال «عیدی» معلمان، فرهنگیان و بازنشستگان از جمله معلمان حق التدریس را اعلام کرد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد در صورت تصویب برنامه هفتم برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، در سال اول به ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

نحوه تعیین عیدی بازنشستگان کشوری

محاسبه و تعیین عیدی بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳ توسط دولت انجام می‌پذیرد و دولت موظف است مبلغی را که هرساله جهت پرداخت عیدی به کارکنان خود اختصاص می‌دهد را بصورت مساوی و برابر به کلیه کارکنان و بازنشستگان پرداخت نماید.

گفتنی است: در دو ماه پایانی هر سال، هیات دولت با برگزاری جلسه ای، پاداش آخر سال بازنشستگان کشوری را تعیین کرده و بصورت یک مصوبه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌نماید.

بازنشستگان دولتی معمولا هر ساله همزمان با حقوق بهمن ماه که در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۰ این ماه است، عیدی خود را دریافت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود عیدی این دسته از بازنشستگان امسال نیز تا پایان بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز شود.

انتظار می‌رود بازنشستگان نیروهای مسلح نیز همانند بازنشستگان دولت، عیدی خود را به مانند سال‌های گذشته تا اواخر بهمن ماه دریافت کنند.

در خصوص عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هنوز تصمیم‌گیری صورت نگرفته اما معمولا بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در اواسط اسفندماه و براساس حروف الفبا عیدی خود را دریافت می‌کنند.

مبلغ این عیدی برای هر گروه از این افراد به طور جداگانه و طبق فرمول خاصی تعیین می شود. حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری توسط هئیت وزیران و حقوق کارکنان مشغول قانون کار توسط وزارت کار تعیین می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی