|

بهترین رنگ پرده: رنگ‌هایی که دلتان را برای نوروز 1403 گرم می‌کنند!

انتخاب رنگ پرده یکی از سخت ترین کار هاست چرا که باید رنگی را انتخاب کنید که با فضا و بقیه وسایل هارمونی داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

دکوراسیون یک فضا تا حد زیادی بستگی به چند قلم اصلی و بزرگ از وسایل آن دارد؛ اینکه مبل‌ها، پرده‌ها و رنگ دیوارهای یک فضا چطور باشد و از چه سبکی پیروی کند، مشخص می‌کند که کلیت دکوراسیون و چیدمان به چه سمتی می‌رود.

یکی از مهم‌ترین عوامل در زیبایی فضا، همخوانی و هارمونی وسایل و رنگ‌هاست؛ به همین دلیل هم در این مطلب سعی داریم درباره بهترین رنگ پرده و اینکه هر رنگ پرده مناسب برای چه مکان‌ هایی است و چرایی آن صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره کسب کنید.

بهترین رنگ پرده برای پذیرایی

انتخاب بهترین رنگ پرده برای پذیرایی کار واقعا سخت و چالش برانگیزی است و اگر شما هم این روزها درگیر این انتخاب هستید، بدانید که تنها نیستید و دغدغه‌تان با عده زیادی از افراد، یکسان است. مخصوصاً پرده پذیرایی اصولا از همه نقاط خانه دید دارد و افراد در هر جایی از خانه مثل آشپزخانه، آن را می‌بینند.

قاعده کلی که در انتخاب رنگ پرده پذیرایی کمک‌تان می‌کند:

اگر اکثر وسایل در پذیرایی شما، رنگ غالب و شارپی دارند مثل سبز و قرمز و قهوه‌ای و از این دست رنگ‌ها، بهتر است پرده پذیرایی خود را با رنگ‌های خنثی انتخاب کنید. اما اگر دیگر اجزای دکوراسیون‌تان بی‌رنگ و خنثی است، استفاده از رنگ‌های شاد هم برای پرده مناسب است. بگذارید با یک مثال پیش برویم، اگر اکثر وسایل پذیرایی رنگی مینیمال و نود دارد، اکثر رنگ‌های شاد می‌تواند برای پرده انتخاب شود مثل آبی، سبز یا هر رنگ دیگری. اما اگر مبلمان و فرش‌ها قرمز هستند، بهتر است از پرده بی رنگ و نود استفاده کنید، مثل پرده حریر ساده با یک والان به رنگ کرم.

انتخاب رنگ آبی برای پرده پذیرایی

رنگ آبی در طیف‌های مختلفش، رنگی بسیار آرامش دهنده است؛ اگر تصمیم دارید در پذیرایی خانه خود فضایی برای آرامش ذهنی افراد ایجاد کنید، رنگ بسیار خوبی است.

انتخاب رنگ قرمز برای پرده پذیرایی

رنگ قرمز اساسا رنگی خوبی برای فضاهای کلاسیک است. اگر دکوراسیون پذیرایی خانه شما فضایی کلاسیک دارد، انتخاب پرده قرمز و ترکیب آن با جنس مخمل، کلاسیک بودن فضا را کامل می‌کند.

انتخاب رنگ سبز برای پذیرایی خانه

A room with green and yellow curtains

Description automatically generated

رنگ سبز طیف‌های مختلفی دارد که پر رنگ‌های آن برای دکوراسیون مناسب‌تر است. با توجه به اینکه رنگ سبز می‌تواند پنجره‌ها را بزرگ‌تر نشان دهد، می‌تواند برای پنجره‌های کوچک انتخاب خوبی باشد.

بهترین رنگ پرده برای محیط کار

انتخاب رنگ پرده برای محیط کار مثل پذیرایی فقط منوط به زیبایی فضا نیست؛ پرده محل کار می‌تواند تا اندازه زیادی هم در روحیه کارمندان تاثیر بگذارد و هم روی شادابی و میزان بازدهی آنان‌؛ در نتیجه اهمیت بسیار زیادی دارد. انتخاب بهترین رنگ پرده برای محیط کار کمی ماجرای متفاوتی دارد و باید علاوه بر رنگ، به مدل های انواع پرده اداری نیز توجه داشته باشیم. چرا که هر فضایی با توجه به کاربردش، می‌تواند پرده اداری مختص خود را داشته باشد. مثلا جدای از رنگ پرده، استفاده از پرده زبرا چاپی برای محیط‌هایی مثل سازمان‌ها یا شرکت‌ها بسیار مناسب است. چرا که می‌توان لوگو یا محصول تولیدی شرکت را روی آن چاپ کرد و به راحتی آن را اختصاصی نمود. یا انتخاب پرده کرکره فلزی به دلیل مقاومت مناسب و مورد کاربرد بودن آن جهت پارتیشن بندی یک انتخاب ایده است که در طیف رنگی های مختلف در بازار موجود است.

انتخاب رنگ پرده طوسی برای محل کار

رنگ طوسی یا انواع خاکستری، از زیباترین و مناسب ترین رنگ‌ها برای پرده محیط کار است. طوسی هم طیف‌های مختلفی دارد که می‌توانید با توجه به دیگر اجزای سازمان آن‌ را انتخاب کنید چون این رنگ خنثی، با همه چیز و همه رنگ ست می‌شود.

انتخاب رنگ کرم برای پرده محل کار

کرم و طیف‌های مخالف آن هم با انواع رنگ‌های دیگر ست می‌شود در کنار این موضوع که رنگ‌های نود این روزها طرفداران بسیاری دارد. اگر چندین جزئیات رنگی شاد در فضا داشته باشید هم استفاده از رنگ بی طرفی مثل کرم، انتخاب درستی خواهد بود.

انتخاب انواع رنگ قهوه ای برای پرده محل کار

سال‌های سال است رنگ قهوه‌ای و شکلاتی در طیف‌های کم رنگ و پر رنگ آن، مورد توجه افراد است و از آن استفاده می‌کنند. شما هم اگر هنوز از سال‌های گذشته مبلمان محیط کارتان به رنگ قهوه‌ای یا مشکی است، می‌توانید از پرده قهوه‌ای استفاده کنید و بدانید تا سال‌ها از مد نخواهد افتاد.

بهترین رنگ پرده برای فضای تاریک

یکی از مهم‌ترین کارکردهای پرده، تنظیم نور است؛ شما با توجه به میزان نور طبیعی که در فضا دارید، می‌توانید نوع خاصی از پرده را برای فضا انتخاب کنید. برای مثال پرده‌هایی با رنگ روشن برای فضایی که نور کمی دارد، عالیست؛ چرا که به همان میزان نور کم، اجازه ورود می‌دهد. اگر اتاق کم نور و کوچک باشد، استفاده از پرده روشن و نازک‌تر به روشن شدن فضا کمک خواهد کرد.

بهترین رنگ پرده برای فضای روشن

همه از نور، آن هم نور طبیعی لذت می‌برند؛ پس اگر فضایی پر نور دارید، انتخاب پرده تا اندازه زیادی بستگی به علاقه قلبی‌تان دارد. اگر مایل هستید که نور بسیار زیادی داشته باشید، باز هم استفاده از پرده روشن انتخاب جذابی است. اما اگر نور زیاد در فضا ممکن است در ساعاتی از روز کلافه‌تان کند، استفاده از پرده با رنگ تیره برای فضاهای روشن بهتر است. رنگ‌های پاستلی و تیره هر دو برای فضاهای پر نور انتخاب خوبی است. اما اگر فضایی بزرگ و پر نور دارید، انتخاب پرده‌ای با اشکال درشت و رنگ تیره، انتخاب خوبی خواهد بود.

بعضی پرده‌ها مثل پرده شید بلک اوت هم مخصوص فضاهای پر نور است؛ اگر شخصی هستید که نیاز به خواب عمیق در طول روز دارید یا حتی سردردهای میگرنی دارید که ممکن است روشنایی آن را تشدید کند، انتخاب این نوع پرده که در دسته پرده های مدرن قرار می‌گیرد، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر دغدغه کنترل نور به میزان متعادل را دارید، پرده زبرا هم پیشنهاد به جایی است و در تنوع رنگی بسیاری‌ست.

بهترین رنگ پرده برای اتاق کودک

همین چند سال پیش، رنگ پرده برای اتاق کودک دختر، صورتی و برای پسرها، آبی بود. همین و بس... این قاعده چندین و چند سال به صورت مستمر کار کرد داشت و از مد هم نمی‌رفت. حالا اما اوضاع کاملا متفاوت است. حالا استفاده از برخی رنگ‌های نود و خنثی برای کودکان با هر جنسیتی، بسیار فراگیر و جذاب است. رنگ‌هایی مثل کرم، شکلاتی کم رنگ، خاکستری و طوسی در طیف‌های مختلف رنگ‌هایی هستند که می‌تواند برای کودکان دختر و پسر به کار رود.

ترکیب سفید با هر رنگی

سفید رنگ بسیار زیبا و جذابی است که با هر رنگ دیگری می‌تواند ترکیب شود و یک هارمونی بسیار زیبا و جذاب هک بسازد. برای مثال ترکیب رنگ سفید با رنگ‌های پاستلی، فضای شاد و سرزنده ای ایجاد می‌کند که برای کودکان دختر و پسر مناسب و هیجان انگیز است.

انتخاب پرده نازک

نکته مهم در انتخاب پرده برای اتاق کودک این است که بدن کودک، به نور طبیعی برای رشد و جذب ویتامین D نیاز دارد؛ پس اگر در فضایی باشد که میزان نور طبیعی در آن قابل توجه است، برای رشد او مفید است.با طرح‌های کوچک، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است که فضا را روشن‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی