|

پرداخت وام قرض الحسنه ۶۰ میلیونی به یارانه بگیران + جزئیات

وام ۶۰ میلیونی یارانه مخصوص فرهنگیان است و سقف وام بستگی به حقوق معلمان دارد.

لینک کوتاه کپی شد

وام قرض الحسنه یکی از طرح های تسهیلات بانکی است. بهره وام قرض الحسنه کمتر از دیگر تسهیلات است از این رو متقاضیان وام قرض الحسنه بیشتر هستند

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شمانیوز، سید سعید مقدم‌زاده؛ مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره اعطای وام به فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش در طول این سال‌ها تفاهم‌نامه‌های مختلف با بانک ملی داشت که آخرین مورد آن مربوط به سال ۱۳۹۹ است، در قالب این تفاهم، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای وام به فرهنگیان اختصاص یافت که این تفاهم‌نامه تا سال ۱۴۰۱ برقرار بود.

وی افزود: با استقرار دولت سیزدهم و رویکرد جدید دولت و وزارت آموزش و پرورش در مهر ۱۴۰۱ موفق به انعقاد تفاهم‌نامه جدید با بانک ملی ایران شدیم و براساس آن ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات مرابحه ۱۲ درصدی به فرهنگیان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و از مهر ۱۴۰۱ تا به امروز ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت شده است.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تا به امروز در آموزش و پرورش سابقه اعطای تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون تومانی نداشتیم که در قالب این تفاهم‌نامه اتفاق افتاد. البته سقف وام را استان‌ها متناسب با تعداد فرهنگیان تعیین کردند یعنی به جای ۱۰۰ میلیون تومان ۵۰ یا ۶۰ میلیون پرداخت کردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی