|

3 راز سفر که زندگی شما را متحول می‌کند

با در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی می‌توانید هر مقصد را در بهترین زمان ممکن، ببینید و از جاذبه‌های آنجا بیشترین لذت را ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

سفر به هر نقطه‌ای که باشد تجربه جدیدی در اختیار شما قرار می‌دهد و همین بهانه خوبی برای برنامه‌ریزی به یک مقصد جدید است. گاهی اصلا مهم نیست که چند روز خالی برای سفر رفتن دارید، همین که بتوانید در هر فصل، زمانی را برای رفتن به یک مقصد اختصاص دهید کافی‌ست تا به کشف تجربه‌های جدید بروید. در وسعت نقشه ایران، خطه شمال همیشه با ویلا شمال با چشم‌اندازهای سرسبز یا رو به دریا آدم را وسوسه می‌کند یا جنوب که بهترین مقصد سفرهای زمستانه با هوای معتدل و خنک است. در غرب نیز مهمان جنگل‌های بلوط و طبیعت زیبای زاگرس هستید و در شرق کوه‌هایی مثل بینالود میزبان شما خواهد بود.

مسافر هر نقطه‌ای از ایران که باشید می‌توانید بدون دغدغه از پیدا کردن محل اقامت، سوئیت، ویلا یا اقامتگاه موردنظرتان را به‌صورت آنلاین از سایت شب رزرو و برنامه‌ریزی سفر را تکمیل کنید. بنابراین پیش از این تعلل نکنید و در هر فصلی که هستید مقصدی متناسب با شرایط آب‌وهوایی انتخاب کنید.

در بهار بیشتر شهرهای ایران زیباترین چهره خود را به نمایش می‌گذارند. زمانی که طبیعت جان تازه‌ای را به آن‌ها می‌دهد. تابستان باید سراغ مقاصد سردسیر و مناطق ییلاقی بروید. شهرهایی که در شمال غرب و همچنین شمال شرقی ایران قرار دارند برای سفرهای تابستانی بسیار مناسب هستند.پاییز هم مانند بهار شرایط آب‌وهوایی مناسبی برای بیشتر شهرها دارد و زمستان هم برای مقاصد گرمسیری مثل خطه جنوبی ایران بهترین گزینه است.

با در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی می‌توانید هر مقصد را در بهترین زمان ممکن، ببینید و از جاذبه‌های آنجا بیشترین لذت را ببرید.

کشف راز های طبیعت در ییلاقی خوش آب و هوا در نزدیکی مشهد

گرمای تابستان با وجود تعطیلات طولانی‌اش بهترین زمانی‌ست که می‌توانید از آفتاب سوزان در شهرهای گرم به هوای خنک ییلاقات پناه ببرید. البته که لذت خنکی هوا در ییلاقات بکر چند برابر خواهد بود. یکی از این ییلاقات در اطراف مشهد است که بیشتر مسافران هیچ اطلاعی از آن ندارند. پس اگر برنامه سفر به مشهد را دارید یک روز را برای گشت‌وگذار در ییلاقات اطراف آن در نظر بگیرید. این ییلاقات فاصله چندانی با مشهد ندارند و با اقامت در سوئیت مشهد می‌توانید علاوه‌بر گشت‌وگذار شهری و زیارت، یک روز را به ییلاقات اختصاص دهید.

تنوع بالای سوئیت‌ها در این شهر امکان اجاره سوئیت در مشهد را با قیمت‌های مختلف به شما می‌دهد که پس از مشاهده و بررسی هر یک می‌توانید به سادگی یکی از آن‌ها را رزرو کنید.

از دیدنی‌ترین ییلاقات اطراف مشهد که فاصله چندانی با شهر ندارد، ییلاق طرقبه است. منطقه‌ای خنک و خوش آب‌وهوا که در ۱۵ کیلومتری مشهد قرار گرفته و از غرب به کوه‌های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم می‌رسد. چشمه‌های پرآب این منطقه با درختان سربه فلک کشیده، منطقه‌ای خنک حتی در دل تابستان را به وجود آورده است.

بسیاری از مسافران این منطقه را برای رفتن به رستوران‌های مختلف با فضای بزرگ و چشم‌اندازی به طبیعت انتخاب می‌کنند. همچنین طرقبه تفریحات زیادی مثل باشگاه سوارکاری، پیست اسکی و پیست اتومبیل‌رانی در کنار پارک‌هایی مثل بوستان وکیل آباد، پونه‌ و بهمن دارد. در مجموعه تفریحی ویلاشهر که در نزدیکی طرقبه قرار دارد نیز می‌توانید از تفریحاتی مثل قایق‌سواری در دریاچه لذت ببرید.

اگر اهل طبیعتگردی باشید، رودخانه پنج دره با سرسبزی و زیبایی که اطراف آن را پوشانده برای گشت‌وگذار و تفریح چند ساعته بسیار مناسب است.

سفر به باغی دلنشین با چشم‌اندازی از شهر شیراز

حالا مهمان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران یعنی شیراز هستیم. شهری که مجموعه کاملی از جاذبه‌های دیدنی دارد و اگر بارها به آنجا سفر کنید باز هم برایتان جذاب است. پس برای سفر به این شهر خود را آماده کنید و با یک برنامه‌ریزی دقیق محل اقامت را در سوئیت شیراز تدارک ببینید. توریستی بودن شیراز باعث شده که با هر بودجه‌ای بتوانید برنامه سفر به آنجا را بچینید و نگران هزینه‌ها نباشید. در واقع با اجاره سوئیت ارزان در شیراز امکان سفر اقتصادی به این شهر را خواهید داشت.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های که حتما در شیرازگردی به آن سری بزنید، باغ ارم است. مجموعه وسیع و دیدنی که درست در دل این شهر قرار دارد. باغ ارم در واقع یک باغ گیاهشناسی است که با قدم زدن در آنجا می‌توانید انواع گیاهان مختلف از سراسر دنیا را ببینید و اگر در فصل بهار به آنجا سفر کنید، عطر بهارنارنج و درختان سبزی که نارنج‌های آن مانند یک چراغ می‌درخشند اولین چیزی‌ست که توجه‌تان را جلب می‌کند.

اما دلیل معروف شدن این باغ، نه فقط به‌خاطر گونه‌های مختلف گیاهی و وسعت زیاد که به ‌خاطر عمارتی زیبا به‌عنوان هسته مرکزی باغ است که در تمامی عکس‌های باغ ارم شیراز به چشم می‌خورد. در روبه‌روی عمارت نیز جوی‌های آب و حوض‌های طبقاتی طراحی شده که زیبایی آن را دو چندان می‌کنند.

عمارتی که در حال حاضر در باغ ارم وجود دارد در دوران قاجار و به سبک معماری زندیه بنا شده که از نظر معماری، کاشی‌کاری و نقاشی یک شاهکار در نوع خود محسوب می‌شود اما قدمت باغ بسیار بیشتر است و شواهدی که از آن به دست آمده به دوره سلجوقیان می‌رسد.

به عنوان نکته پایانی، این مساله را به‌خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید، پیش از سفر و با انتخاب مقصد یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا در طول سفر زمان را از این بابت از دست نداده و دغدغه آن ذهن شما را درگیر نکند. بخش مهمی از این برنامه‌ریزی مربوط به محل اقامت است که با اجاره روزانه ویلا، سوئیت یا خانه در شهرهای مختلف و با هر بودجه‌ای می‌توانید انجام دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی