|

شرایط شرکت در مزایده موتور سیکلت چیست؟

زمانی که به سایت مزایده موتور سیکلت وارد می‌شوید، با لیست بلندی از مزایدات موتور سیکلت روبرو می‌شوید. شما باید برای انتخاب بهترین آگهی،…

لینک کوتاه کپی شد

بیشتر افراد در تلاش هستند تا به هنگام خرید موتور سیکلت، هزینه کمتری را پرداخت کنند. فروش موتور سیکلت در مزایده، یک فرصت مناسب برای خرید موتور سیکلت با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار است. با مراجعه به سایت مزایده موتور سیکلت هزاره، با مجموعه بسیاری از مزایدات موتور سیکلت آشنا خواهید شد. در کنار شروط اولیه از جمله سن 18 سال و داشتن گواهینامه، برای شرکت در مزایده موتور سیکلت باید چند نکته را نیز در نظر بگیرید.

مراحل شرکت در مزایده موتور سیکلت

برای شرکت در مزایده موتور سیکلت مانند هر مزایده دیگری باید چند مرحله را طی کنید.

پیگیری آگهی مزایده

نکته اول دسترسی به آگهی مزایده موتور سیکلت است. تنها از طریق انتشار آگهی است که مزایده گزار می‌تواند جلسه مزایده موتور سیکلت را در سطح وسیع اطلاع‌رسانی کند. این راهکار کمک می‌کند تا همه افراد در سراسر کشور از برگزاری مزایده مطلع شده و در صورت واجد شرایط بودن در مزایده شرکت کنند.

اما آگهی مزایده موتور سیکلت در کجا منتشر می‌شود؟ در روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت‌های مرجع می‌توانید انواع آگهی‌های مزایده موتور سیکلت را مشاهده کنید. سایت ارتباط گستران هزاره، به عنوان یک سایت مرجع و مهم با سال‌ها سابقه در زمینه اطلاع‌رسانی مزایدات و مناقصات، تمامی آگهی‌های مزایده موتور سیکلت در سراسر کشور را به صورت لحظه‌ای در سایت منتشر می‌کند.

انتخاب آگهی مناسب

زمانی که به سایت مزایده موتور سیکلت وارد می‌شوید، با لیست بلندی از مزایدات موتور سیکلت روبرو می‌شوید. شما باید برای انتخاب بهترین آگهی، چند نکته مهم را در نظر بگیرید. سقف بودجه، نوع موتور و شهر محل برگزاری مزایده کمک می‌کنند تا آگهی‌ها فیلتر شده و تنها به چند آگهی معدود دسترسی پیدا کنید.

پرداخت مبلغ ضمانت

در هر یک از آگهی‌ها توضیحات و اطلاعات مهمی درج شده است، تا مزایده‌گر بتواند به درستی تصمیم بگیرد. در تمامی آگهی‌های مزایده مبلغی به عنوان ودیعه یا ضمانت تعیین می‌شود، در مزایدات موتور سیکلت نیز درصدی از مبلغ موتور سیکلت به عنوان ضمانت درج می‌شود که باید مزایده‌گر این مبلغ را پرداخت کند، تا حضور او در مزایده موتورسیکلت تایید شود، در صورت برنده نشدن این مبلغ بازگردانده می‌شود و اگر برنده مزایده موتور سیکلت شود، این مبلغ از مبلغ کل موتور سیکلت کسر خواهد شد.

ارائه قیمت پیشنهادی

ارائه قیمت پیشنهادی بسیار حائز اهمیت است و به نوعی تعیین کننده فرد برنده خواهد بود. اگر نسبت به موتور سیکلت و مسائل فنی اطلاعات کاملی ندارید، از یک کارشناس کمک گرفته و قیمت خود را بیشتر از قیمت پایه و کمتر از قیمت بازار ارائه دهید. برای قیمت‌گذاری جنبه‌های مختلف از جمله جریمه، بیمه، ایرادات، خرابی‌ها و سالم بودن بدنه باید در نظر گرفته شوند.

برخی از قطعات موتور سیکلت قیمت بسیار بالایی دارند، در صورت تعویض آن‌ها باید هزینه آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. معمولاً مزایده گزار، موتور سیکلتی که قصد فروش دارد را در یک پارکینگ در معرض بازدید قرار می‌دهد. با مراجعه حضوری و بررسی تمام جوانب موتور سیکلت می‌توانید قیمت پیشنهادی را به درستی مشخص کنید. در بسیاری از موارد سلامت قطعات، تنها از طریق چشم امکان‌پذیر نیست و باید با تست کردن موتور سیکلت به برخی از ایرادات پی برد. با تست کردن موتور سیکلت می‌توانید از سلامت قطعات مهم از جمله دنده، ترمز، گلگیر، باک، کلاچ، اگزوز و موارد دیگر اطمینان حاصل کنید. برخی از موتور سیکلت‌ها در مسیرهای صعب العبور مورد استفاده قرار گرفته‌اند که این موتور سیکلت‌ها از مشکلات فنی بیشتری برخوردار هستند، در نتیجه قیمت پایین‌تری دارند.

از دیگر نکات مهم در قیمت‌گذاری موتور مزایده‌ای می‌توان به سال ساخت آن اشاره کرد. معمولا به ازای هر سال از گذشت تاریخ ساخت، ۱۰ درصد افت قیمت ایجاد می‌شود. میزان کارکرد موتور سیکلت نیز در قیمت تاثیرگذار است. به طور کلی برای یک سال استفاده از موتور سیکلت حدود ۱۰ هزار کیلومتر را در نظر می‌گیرند، که هرچه این میزان بیشتر شود، قیمت موتور کاهش پیدا می‌کند.

ارسال اسناد

در آگهی مزایده موتور سیکلت، تاریخ ارسال پاکت‌ها و تاریخ بازگشایی پاکت نیز قید می‌شود. از آنجایی که برای هر مزایده زمان محدودی را در نظر می‌گیرند، نباید زمان را از دست بدهید. با مراجعه به سایت‌های مرجع، انتخاب آگهی، تعیین قیمت و پرداخت ضمانت، قبل از پایان یافتن مهلت، مدارک را ارسال کنید. اگر نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشته باشید، شانس شما در برنده شدن مزایده بیشتر خواهد بود. باید یک درصد احتمال برنده شدن را برای خود در نظر بگیرید و برای همین یک درصد باید مبلغ پیشنهادی خود را تامین و آماده داشته باشید، چرا که تنها سه روز فرصت خواهید داشت تا مبلغ کل را واریز کنید، در غیر این صورت شما از گردونه رقابت کنار گذاشته می‌شوید.

سخن پایانی

فروش موتور سیکلت در مزایده توسط سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی انجام می‌شود. موتور مزایده‌ای می‌تواند نو یا کار کرده، سالم یا اوراقی باشد. با مطالعه نکاتی که در آگهی درج شده است، می‌توانید تا حدود زیادی به کیفیت موتور سیکلت پی ببرید. همچنین با مراجعه حضوری، امکان قیمت‌گذاری دقیق برای مزایده‌گر نیز فراهم می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی