|

جراحی زیبایی حیوانات خانگی؛ ظلمی آشکار با ادای روشنفکری!

جراحی زیبایی دامپزشکی خیلی بیشتر از قبل شده؛ دوستان می آیند و برای فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف‌کردن پوست، برداشتن چربی، بوتاکس و…

لینک کوتاه کپی شد

جراحی زیبایی اگر چه مدتی است که در ایران تقریبا امری پذیرفته شده است، اما اقدام کلینیک های دامپزشکی برای جراحی زیبایی حیوانات خانگی از موارد نادری است که در این گزارش سوژه های عجیب جراحی های زیبایی حیوانات و هزینه های سنگین صاحبان حیوانات خانگی از نظرتان خواهد گذشت.

پس از پدیده نگهداری حیوانات اهلی و وحشی در خانه‌های افراد غالبا پولدار، اکنون نوبت به عمل‌های جراحی زیبایی برای این حیوانات رسیده تا عروسک زیباتری برای صاحبانشان باشند!

خیلی از فعالان حیوانات از این که عده‌ای برای داشتن حیوان خانگی به دنبال حیوانات زیبا می‌گردند و نژاد برای شان اهمیت دارد، به اندازه کافی کله مند هستند، حالا بعضی‌ها به این هم راضی نمی‌شوند و همان حیوان بیچاره‌ای را که با هزار وسواس انتخاب کرده اند و چه بسا سفارش داده اند تا از خارج برای شان فرستاده شود، دستکاری می‌کنند تا به نظر آن‌ها زیباتر بیایند. به طوری که این دستکاری‌ها گاهی به عمل جراحی هم می‌کشد.

حسین علوی زاده؛ ‏دامپزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی در رشته توئیتی در این رابطه نوشت:

شاید باورتات نشود اما جراحی زیبایی دامپزشکی خیلی بیشتر از قبل شده؛ دوستان می آیند و برای فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف‌کردن پوست، برداشتن چربی، بوتاکس و کوتاه‌کردن دم سگ یا گربه‌شون، هزینه‌های فوق سنگین پرداخت می کنند.

هر طور دوست دارید برداشت کنید، هر اعتقادی دارید هم محترم. اما این پول‌ها قطعا نان بازو نیست و من نمی‌توانم تصور حلال بودنش را بکنم.

عشق به حیوانات عالی است و کسانی که حیوانات روا دوست ندارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند. عشق عالیه اما حماقت هم مقوله متفاوتی است!

کسی که عمل زیبایی را توجیه می‌کند، مغز تهی و سواد نزدیک به صفر دارد و کاملا مخالف انسانیت است.

حیوانات با هر عمل غیرضروری زجر می‌شوند که انسانی نیست؛ کمک نکردن به هم‌نوع به واسطه این‌طور حماقت‌ها هم انسانی نیست.

مطالعه کنید و ادای روشنفکری در نیاروید.

[ میانگین: 3.3 /5]

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها