|

توقیف نفتکش ایرانی به تلافی توقیف نفتکش آمریکایی ویلا!؟

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد نیروی دریایی آمریکا چهار نفتکش ایرانی را در آبهای آزاد دزدیده و در حال انتقال آن به سمت آمریکا است.

لینک کوتاه کپی شد

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که آمریکا چند کشتی حامل سوخت ایران را توقیف کرده است.

در ادامه آمده است که این نفت‌کش‌ها به نام‌های «برینگ»، «بلا»، «لونا» و «پندی» در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند.

این روزنامه نوشت که این نفت‌کش‌ها چند روز قبل توقیف‌ شده و در حال حاضر به سمت بندر هوستون در خلیج مکزیک در حال حرکت هستند.

قرار است مقام‌های ارشد آمریکایی هنگام پهلو گرفتن این نفت‌کش‌ها در بندر حضور داشته باشند.

سفیر ایران تکذیب کرد

به گزارش فرارو، حساب توئیتری منتسب به «حجت سلطانی»، سفیر ایران در ونزوئلا برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه آمریکا نفتکش‌های تحت مالکیت یا پرچم ایران را توقیف کرده تکذیب کرد.

آقای سلطانی، یک رسانه انگلیسی‌زبان را که نوشته «آمریکا ۴ نفتکش ایران را که در حال حمل سوخت به ونزوئلا بود توقیف کرده است» مخاطب قرار داد و نوشت: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

توقیف نفتکش ایرانی به تلافی توقیف نفتکش آمریکایی ویلا!؟

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی