|

افزایش نفوذ قم در آمریکا

سنای آمریکا یه جهت نگرانی از نفوذ ایران در آمریکا بیانیه‌ای علیه یک روحانی قم نشین صادر کرده است. حجت‌الاسلام محسن مجتهدی معروف به شیخ قمی…

لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده مشهور به شیخ قمی حدود ۱۵ سال در زمینه تبلیغ در حوزه آمریکای لاتین فعالیت تبلیغی و سیاسی دارد؛ شیخی که سنای آمریکا بیانیه‌ای علیه او صادر کرد.

حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده مشهور به شیخ قمی از روحانیونی است که به صورت تخصصی چیزی حدود ۱۵ سال در زمینه تبلیغ در حوزه آمریکای لاتین فعالیت دارد و در این راستا مرکزی را با عنوان "مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین" راه‌اندازی کرد. به گفته وی با توجه به علاقه‌ای که به حوزه تبلیغ در بیرون مرزها داشت، جهت زندگی خویش را در این راستا تعریف کرد. شیخ قمی در این باره می‌گوید: سال سوم دبیرستان که بودم، خیلی به آیت‌الله مصباح یزدی علاقه‌مند شدم و به صورت منظم در سخنرانی‌های ایشان حضور داشتم. ایشان علاوه بر داخل کشورمان، در حوزه بین‌الملل هم فعالیت داشتند. در ذهنم بود که می‌توان بیش از این مؤثر بود، لذا سراغ حوزه‌ای رفتم که علاوه بر مطالعه حوزوی، بتوانم در حوزه بین‌الملل نیز فعال باشم. از این رو حوزه علمیه شهیدین را انتخاب کردم.

افزایش نفوذ قم در آمریکا

وی می‌افزاید: یکی از ویژگی‌های این مدرسه، اجباری بودن یادگیری دو زبان تخصصی بود. در سالهای اول تا سوم، زبان عربی را خواندیم. پس از آن، زبان انگلیسی بود. اکثر دوستان‌مان این زبان را انتخاب کردند، اما ما به تناسب ارتباطی که با دوستان اسپانیایی‌زبان داشتیم، برایم جالب بود که حوزه زبان اسپانیایی را مقداری مطالعه کنم. یک هفته به کتابخانه رفتم و درباره ظرفیت‌های این زبان مطالعه کردم. برایم خیلی عجیب بود زیرا با وجود آنکه ۶۰۰ ــ ۷۰۰ میلیون نفر زبان مستقیم‌شان اسپانیایی است، کمتر مورد توجه ما قرار گرفته است.

افزایش نفوذ قم در آمریکا

از بین ۲۳ کشور، سه کشور، زبان دومشان اسپانیایی و ۲۱ کشور، زبان اولشان اسپانیایی است. سال ۸۳ دنبال کتاب‌های مربوطه رفتم تا زبان اسپانیایی را آغاز کنم. از این جهت کلاس‌هایی را برای این امر سامان دادیم. به مرور زمان به قدری کار گسترش یافت که به پیشنهاد حجت‌الاسلام طباطبایی، مدیریت مدرسه شهیدین، بیرون از مدرسه مجموعه‌ای مستقل را راه‌اندازی کردیم. با عده‌ای از طلبه‌ها شروع به فراگیری زبان اسپانیایی کردیم. ابتدا تعدادی کتاب و دیکشنری جمع‌آوری کردیم و بعد کم‌کم که اینترنت Dial-up آمد، در حوزه چت اینترنتی شروع به تبلیغات کردیم، سپس جهت تبلیغ در کشورهای آمریکای لاتین سفرهایی به سرزمین‌های آنجا داشتیم.

منبع: تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها