|

خودکشی نوجوان همدانی بر اثر چالش مومو؛ عروسک زشت باز هم در ایران قربانی گرفت؟

پرونده مرگ نوجوان ۱۱ ساله همدانی در دست بررسی است و احتمال می رود این نوجوان همدانی در اثر چالش مومو خودکشی کرده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

پسر 11 ساله همدانی در اثر تاثیرپذیری از چالش مومو دست به خودکشی زد.

دادستان عمومی و انقلاب استان همدان گفت: پرونده مرگ نوجوان ۱۱ ساله همدانی در دست بررسی است و ابهاماتی در مورد آن وجود دارد.

حسن خانجانی، بیان کرد: طی روزهای گذشته پدر و نامادری این پسر ۱۱ ساله با جسم بی جان او در منزل مواجه شدند و قضیه را به پلیس آگاهی اطلاع دادند. وی با بیان اینکه خانواده نوجوان اعتقاد به خودکشی او دارند، اظهار کرد: در حال حاضر بحث مهم درباره نحوه مرگ این نوجوان است که شاید از چالش «مومو» بهره گرفته باشد اما فعلاً نمی‌توان با قطعیت نتیجه‌ را اعلام کرد.

خانجانی با اشاره به اینکه شبهات پرونده در دست بررسی است و پلیس آگاهی روی ابهامات مطرح شده کار می‌کند، گفت: طبق گفته‌ها نوجوان خود را حلق آویز کرده و این ادعا نیز باید بررسی شود.

دادستان عمومی و انقلاب همدان یادآور شد: پدر و نامادری نوجوان ۱۱ ساله اعتقاد دارند ممکن است خودکشی بر اثر تأثیر گرفتن از چالش مومو باشد اما این ادعا هنوز محرز نشده است.

نوجوان اهوازی هم به خاطر مومو خودکشی کرد

اوایل هفته جاری بود که خبر خودکشی یک کودک اهوازی سوژه رسانه ها شد. البته مسئولان انتظامی اهواز اعلام کردند که تاکنون هیچ شکایتی به فرماندهی انتظامی اهواز و یا پلیس فتا مبنی بر قربانی گرفتن چالش مومو در سطح شهرستان اهواز واصل نشده است. اما استوری کودک اهوازی لحظاتی قبل از خودکشی این گمانه زنی را که مومو علت خودکشی این نوجوان 11 ساله بوده را تقویت کرد.

استوری کودک اهوازی قبل از خودکشی

مومو کیست و چگونه متولد شد؟

در سال 2016، یک هنرمند و مجسمه ساز جاه طلب معاصر، ذهنیت جدید وهم آور خود را به جهانیان نشان داد: مادر پرنده. چهره ای زیبا و زنانه با چشمان برآمده به حدی که در شرف دور شدن هستند و همچنین لبخندی که جوکر به آن حسادت می ورزد، موهای نامرتب و … تصویر واقعا ترسناک است، حتی در بی عاطف ترین فرد احساسات را برمی انگیزد.

مومو یک زن ترسناک است و مومو در حقیقت یک عروسک ژاپنی است ، که در حساب اینستاگرامش قرار گرفته است ، اما پس از اینکه مومو به عنوان یک چالش خودکشی رواج یافت ، این عروسک در پروفایل کسی که با شماره های مختلف با شما تماس میگیرد قرار میگیرد.

پیشنهاد می شود: مومو چگونه قربانی می گیرد؟

شماه اکانت مومو در ایران چند است؟

برخی کاربران واتس اپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و بعضا خارجی پیام‌هایی را به زبان فارسی دریافت کرده بودند که از آ‌نها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت کنند. بررسی‌های گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

متاسفانه برخی خانواده‌ها در پی ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو برای فرزندانشان به جای راهکار‌های فنی و صحبت کردن با آن‌ها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل کرده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شده‌اند.

در ماه‌های اخیر با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و دسترسی بسیار زیاد کودکان به گوشی های هوشمند و دنیای اینترنت، سر و کله‌ی شماره مومو در واتساپ ایران هم پیدا شد، آن هم با زبان فارسی!

خودکشی نوجوان همدانی بر اثر چالش مومو؛ عروسک زشت باز هم در ایران قربانی گرفت؟

تصویری از اکانت مومو در واتساپ

فرزندان دیگر کشور‌ها چگونه قربانی مومو نمی‌شوند؟

کارشناس فضای مجازی درباره اقدامات دفاعی دیگر کشور‌ها در برابر چالش‌های خطرآفرین مجازی تصریح کرد: چالش مومو فقط در ایران نیست و در کشور‌های دیگر نیز وجود دارد؛ کشور‌های دیگر اجازه نمی‌دهند پیام رسان‌های غیر بومی‌شان این چنین بی قانون در درون کشورشان فعالیت کنند و به وسیله شبکه ملی اطلاعاتشان توانسته اند به سرعت مشکل مومو را پیگیری و حل کنند. از سوی دیگر همه پیام‌رسان‌های خارجی در درون کشور‌های پیشرفته دفتر حقوقی دارند و درصورتی که تهدید، اغتشاش، حمله سایبری، کلاهبرداری و یا چالش خطرناکی از سوی آن پیام‌رسان در داخل کشور رخ دهد باید به مراجع قضایی پاسخگو باشند؛ از همه مهم‌تر اینکه چنین پیام‌رسان‌هایی به کشور‌های مقصد خود مالیات پرداخت می‌کنند، زیرا درحال مدیریت کسب و کار‌ها و تجارت هستند.

آل داوود ادامه داد: سران بسیاری از کشور‌ها درباره چالش مومو واکنش نشان داده اند؛ می‌طلبد تا مدیران آموزش و پرورش کشور در اولین اقدام درباره جلوگیری از حضور دانش‌آموزان در فضای افسار گسیخته پیام‌رسان‌های خارجی مطالبه جدی کرده و در راستای تحقق بیانات رهبر فرزانه انقلاب مجدانه بکوشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها