|

وام ضروری بازنشستگان کشوری ؛ شرايط و ضوابط دريافت وام چیست؟

فتح الله شعبانی، معاون توسعه و مدیریت منابع صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار کرد: تا عصر امروز (سه شنبه) وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی نوبت هشتم…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز/ مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق (سال 1399) از اول آبان (امروز پنجشنبه) به مدت یک ماه خبر داد.

صندوق بازنشستگی کشوری

بازنشستگان به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی فرد با بیان اینکه مبلغ وام ضروری 10 میلیون تومان است ، گفت: همانند دوره های گذشته این تسهیلات با کارمزد 4 درصد و اقساط 36 ماهه ارائه می شود و بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط عنوان شده در سایت از 1 تا 30 آبان ماه سال جاری به مدت یک ماه با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir و سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir اقدام به ثبت نام کنند.
مرتضایی فرد گفت: متقاضیان طبق شرایطی که در زمان ثبت نام بر روی سایت درج می شود، می توانند ثبت نام کنند. بازنشستگانی که در مراحل اول و دوم سال 98 (مهر سال 98 تا مهر سال 99) از وام ضروری 7 یا 10 میلیون تومانی استفاده کرده باشند، حتی در صورت ثبت نام نیز در این مرحله به آن ها وام تعلق نخواهد گرفت.
وی با بیان این نکته که ثبت نام در سامانه اینترنتی، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد، اظهار داشت: پس از اتمام مهلت ثبت نام یک ماهه، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات رفاهی، میزان حقوق و غیره بررسی و اولویت بندی شده و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی آنها در سامانه اعلام می شود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه زمان پرداخت وام دوره جدید پس از اتمام ثبت نام اینترنتی اعلام می شود، افزود: پرداخت وام ضروری واجدین شرایط به صورت ماهانه و با توجه به سقف تعیین شده توسط بانک عامل صورت می گیرد و وام ضروری واجدین شرایط دارای امتیازهای اول به ترتیب در ماه های ابتدایی پرداخت خواهد شد.

خبر های اقتصادی روز را ازسایت شایانیوز دنبال کنید.

وام ضروری بازنشستگان کشوری ؛ شرايط و ضوابط دريافت وام چیست؟

ضوابط و شرايط دريافت وام

  1. اعتبار وام هر استان بر اساس توزیع فراوانی بازنشستگان و موظفين آن استان تعيين مي گردد.
  2. مبلغ وام پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی دربانک صادرات که درسیستم احکام درج شده و ازاین حساب حقوق بازنشستگی / وظیفه دریافت می نماید ، واریز خواهد شد.
  3. پرداخت اقساط وام 36 ماهه با کارمزد ساليانه 4% مي باشد.
  4. متقاضیانی که در سال 97 از وام ضروری پنجاه ميليون ريالی بهره مند گرديده و يادر مراحل پرداخت وام مذکور قرار دارند مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  5. متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یکسال گذشته، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  6. وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  7. متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نگردیده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند.
  8. فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضايت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا متقاضی می بايست پس از دريافت و تکميل آن توسط ساير وارث، فرم را جهت تاييد در اختيار مديريت های صندوق در مرکز استان قرار دهد.
  9. لازم به ذکر است تکمیل فرم برای وظیفه بگيران بيش از يک نفر الزامی است.
  10. تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تاييد مديريت های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در ليست متقاضيان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
  11. درخصوص وراث صغیر و محجور ، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می بایست ارائه گردد.
  12. "بازنشسته" متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه ساير وراث از حقوق وظيفه استفاده می نمايد، به منظور امکان بهره مندی يک نفر از وراث وظيفه بگير از تسهيلات وام ضروری، توصيه می شود "بازنشسته" متقاضی، از "دفترکل بازنشستگی" خود اقدام به ثبت نام نمايد.
  13. "وظيفه بگير" متقاضی که علاوه بر اينکه به تنهايی از دفترکل اول حقوق وظيفه دريافت می کند ، به اتفاق وراث ديگر از دفترکل دوم نيز حقوق وظيفه دريافت می کند. توصيه می شود "وظيفه بگير" متقاضی، از "دفترکل اول" اقدام به ثبت نام نمايد تا امکان ثبت نام يک نفر از مابقی وراث وظيفه بگير از "دفترکل دوم" فراهم گردد.
  14. ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ايران و شماره تلفن همراه الزامی است.
  15. تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.
  16. ثبت نام در سامانه، حقي را براي دريافت وام به متقاضي ايجاد نخواهد کرد.
  17. پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضيان از جمله مجموع وام های دريافتی، بهره مندی از ساير تسهيلات، ميزان حقوق و … مورد بررسی و اولويت بندی قرار گرفته و بر اساس ميزان اعتبار تخصيصی توسط بانک عامل،"واجدين شرايط" تعيين و اسامی در سامانه اعلام می گردد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی