|

پیش بینی هواشناسی شنبه 8 آذر؛ ورود سامانه برفی و بارانی بحران ‌آفرین به کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف برای روز شنبه 8 آذر خبر داد و پیش بینی کرد یک سامانه قوی بارشی بیشتر مناطق کشور را دربر بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی بحران‌آفرین به کشور خبر داد و به مسئولان در این زمینه هشدار داد.

صادق ضیائیان با اشاره به آغاز بارش برف در شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: انتظار داریم بارش برف در مناطق شمال‌‌‌غرب کشور از جمله استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از کردستان، زنجان و همچنین اردبیل، ادامه داشته باشد.

وی بیان این‌که ارتفاع برف در این مناطق به 40 سانتی‌متر و بیشتر از این مقدار نیز می‌رسد، افزود: برای روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه نیز بارش را در نیمه‌غربی و نوار شمالی کشور خواهیم داشت. همچنین در استان‌‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال‌غرب فارس، شمال بوشهر، کرمانشاه، کردستان، غرب مازندران، گیلان و همچنین تهران، البرز، قزوین و زنجان، بارش‌های خوبی انتظار می‌رود.

هشدار بارش شدید برف و باران در ۲۱ استان

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش شدید برف و باران در برخی مناطق کشور هشدار داد.

اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: ادامه و تشدید بارز فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح شنبه 1399/09/08

زمان پایان: پیش از ظهر دوشنبه 1399/09/10

نوع مخاطره: باران، برف، تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدید

منطقه اثر: خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلوبه و بویراحمد

اثر مخاطره: کولاک برف در جاده های کوهستانی، طغیان رودخانه ها در اثر بالا آمدن ناگهانی سطح آب، جاری شدن سیلاب، آب گرفتگی گسترده معابر، کاهش دید و لغو پروازها

توصیه: لغو سفرهای غیر ضروری درون شهری و برون شهری، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب، اجتناب اکید از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل ها، کنترل آب بندها و استفاده از سیل بندها در کنار رودخانه ها، مدیریت سدها، اعلام آماده باش به کلیه نیروهای مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر، شهرداری و فرمانداری ها به منظور جلوگیری از خسارت

هشدار هواشناسی: آسمان تهران در وضعیت نارنجی است

از بعد از ظهر فردا تا صبح دوشنبه، با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی دیگر در سطح استان تهران، بارش باران همراه با مه، رگبار شدید موقت و در ارتفاعات و بخ شهای شمالی استان، بارش باران، برف همراه با مه غلیظ و کولاک برف و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.

فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه آغاز می شود و همه سطح استان تهران را در بر می گردد از همین رو جاده ها لغزنده و عمق دید در مسیرهای کوهستانی کاهش می یابد.

بر اثر ورود این سامانه بارشی احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

پیش بینی وقوع سیلاب در برخی مناطق کشور

از شنبه و یکشنبه، بارش در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و همچنین لرستان با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کند. احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها نیز وجود دارد؛ بنابراین باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود و هموطنان نیز از سفرها و ترددهای جاده‌ای غیرضروری در این مدت پرهیز کنند و از مسیل‌ها و رودخانه‌ها فاصله بگیرند و خود را در معرض خطر قرار ندهند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از نظر بارش برف و در جنوب غرب از نظر بارش باران، مناطق بحرانی در این مدت خواهند بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها