|

جرم ناکافی؛ چرا ترکیه تتلو را به ایران تحویل نداد؟

بنابر گزارش جدید پلیس ترکیه دلایل کافی برای تحویل تتلو به پلیس ایران را نداشته است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعد از بازداشت تتلو در ترکیه خیلی ها گمان می کردند پلیس ترکیه تتلو را به ایران تحویلل خواهد داد. دوستان و طرفداران او به سرعت برای آزادی او امضا جمع کردند و وکیل گرفتند و در نهایت امیر تتلو از زندان ترکیه آزاد شد.

اما پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که تتلو چطور آزاد شد؟ در گزارش قبلی به دلایل احتمالی آزادی تتلو پرداختیم اما امروز باشگاه خبرنگاران جوان اطلاعات جدید از آزادی امیر تتلو منتشر کرده است. بنابر این گزارش ترکیه دلایل کافی برای تحویل تتلو به پلیس ایران را نداشته است.

با پیگیری‌های انجام شده از مسئولان مربوطه علت آزادی امیرحسین تتلو از زندان ترکیه و تحویل ندادن او به پلیس ایران مشخص شد.

اعلان قرمز برای تمام متهمانی که از سوی جمهوری اسلامی ایران تحت تعقیب هستند صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ویدئوی صدا و سیما در مورد دستگیری تتلو در ترکیه

(ویدئو) اولین مصاحبه تتلو بعد از دستگیری در ترکیه

تلاش طرفداران تتلو بعد از دستگیری؛ترکیه تتلو را بر‌می گرداند؟

اعلان قرمز برای امیر تتلو

بر اساس اعلام یک منبع آگاه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اعلان قرمز به منزله این نیست که اگر صادر شد حتما متهم تحویل نیروی انتظامی شود.

جرم ناکافی؛ چرا ترکیه تتلو را به ایران تحویل نداد؟

امیر تتلو در ترکیه

این منبع آگاه افزود: این موضوع بستگی به قوانین کشور ثالت هم دارد، به عنوان نمونه خاوری یکی از متهمانی است که برای وی اعلان قرمز صادر شده و تحت تعقیب ایران است، اما به دلیل قوانین جاری کانادا، این کشور اختیار دارد که خاوری را تحویل ایران ندهد.

وی افزود: اعلان قرمز به این معنی نیست که کشور ثالث همکاری و متهم را تحویل دهد.

این منبع آگاه با تأکید بر اینکه اعلان قرمز تتلو صادر شده و تحت تعقیب بوده است، اما با توجه به قوانین کشور ثالث این فرد به نیروی نظامی تحویل داده نشد، ادامه داد: به گفته دستگاه قضایی کشور ترکیه، پس از احراز علت اعلان قرمز پلیس ایران برای تتلو، وی از بازداشتگاه آزاد شد، چرا که دستگاه قضایی ترکیه این جرم را برای تحویل تتلو کافی ندانست.

وی در پایان گفت: براساس تصمیم دستگاه قضایی کشور ثالث و قوانین آنجا، تتلو تحویل ایران‌ نشد.

ماجرای بازداشت تتلو چه بود؟

سه‌شنبه ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰، امیر تتلو در اینستاگرامش، تصویری از دست‌های دستبند خورده خود را منتشر کرد و گفت: در استانبول بازداشت شده است. ساعتی پس از انتشار این خبر هادی شیرزاد، رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران گفت: بازداشت تتلو در ترکیه با درخواست مراجع قضایی ایران انجام شده است.

او در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: به دنبال درخواست مراجع قضایی، و به دلیل "ترغیب شهروندان و به ویژه جوانان به استفاده از موادمخدر و روان‌گردان"، "پلیس اینترپل برای این فرد اعلان قرمز صادر کرده بوده است".

اعلان قرمز در اینترپل از سوی کشور‌های عضو برای اشخاصی صادر می‌شود که تحت پیگرد قضایی قرار دارند یا روند قضایی از جمله صدور حکم محکومیت در دادگاه علیه آن‌ها به مرحله قطعی و اجرای حکم رسیده است.

در همین حال یک مقام پلیس ترکیه هفته گذشته به بی‌بی‌سی گفت: "امیرحسین مقصودلو" (تتلو) به دلیل نقض مقررات ویزا بازداشت شده است. این مقام پلیس همچنین تایید کرده بود که در رابطه با مسائل مربوط به موادمخدر، "اخطار قرمز" برای او صادر شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی