|

ماجرای انفجار یک ساختمان در بلوار ابوذر تهران چه بود؟

ماجرای انفجار یک ساختمان در بلوار ابوذر تهران چه بود؟ ماموران آتش نشانی در حال بررسی علت رخداد انفجار شدید و آتش سوزی در بلوار ابوذر هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شب گذشته تصاویر هولناکی در خصوص انفجار شدید یکی از ساختمان های بلوار ابوذر تهران منتشر شد. اما ماجرای این انفجار جه بود؟ آیا باز هم نشتی گاز عامل این حادثه بوده و یا ماجرا چیز دیگری است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما در ادامه همراه باشید.

ماجرای انفجار یک ساختمان در بلوار ابوذر تهران چه بود؟

بنا بر تایید منابع موثق انفجار شدید در یک ساختمان مسکونی در بلوار ابوذر تهران شب گذشته منجر به تخریب چند منزل مسکونی و خسارات شدید به چند خودرو شده است. ساعت یک بامداد روز گذشته (یکم دی) همسایگان یک ساختمان مسکونی در بلوار ابوذر تهران، پل پنجم، خیابان وحدت، کوچه داوود آبادی با شنیدن صدای مهیب انفجار سراسیمه از ساختمان های خود بیرون آمده و با رؤیت صحنه آوار شدن یکی از ساختمان های داخل کوچه بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دادند.

لحظاتی بعد ستاد فرماندهی آتش ‌نشانی تهران، زنگ ایستگاه ۲۴ و ۱۱۳ را به صدا درآورد و نیرو های عملیات را به همراه تیم نجات دو روانه محل حادثه کرد. محمدرضا خضری ‌پور؛ افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش ‌نشانی تهران درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: به دلیل نا معلوم که توسط کارشناس منطقه در حال بررسی است در طبقه دوم یک ساختمان پنج طبقه دو واحدی به مساحت حدود ۷۰ مترمربع، انفجار شدید، باعث تخریب کامل دو واحد در طبقه سوم و ریزش دیوارهای ضلع جنوبی و شمالی ساختمان شده بود.

وی ادامه داد: موج حاصل از این انفجار به حدی بود که شیشه ‌های چندین ساختمان دورتر از محل حادثه نیز شکسته شده و آوار حاصل از ریزش ضلع شمالی ساختمان منجر به خسارت شدید به دو خودروی سواری و وانت پارک شده داخل کوچه شده بود.

خسارات انفجار ساختمان در بلوار ابوذر تهران

خضری ‌پور افزود: با توجه به خسارات وارده به طبقات فوقانی و محبوس شدن ساکنان آن در پی بسته شدن درها و ریزش دیوار ها، آتش ‌نشانان بلافاصله پس از قطع گاز و برق ساختمان با تجهیز شدن به وسایل حفاظت انفرادی با رعایت کامل ایمنی وارد ساختمان شده و پس از تقسیم شدن به چند گروه به خارج کردن ساکنان واحدها از ساختمان مشغول شدند.

افسر آماده منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران بیان کرد: در طبقه ‌ای که انفجار روی داده بود خانمی ۳۰ ساله دچار مصدومیت و سوختگی شدید شده که توسط نیرو های عملیات به خارج از ساختمان منتقل و بلافاصله برای انتقال به مراکز سوانح سوختگی، تحویل عوامل اورژانس شد.

وی متذکر شد: مردی ۴۰ ساله نیز بر اثر تخریب دیوار دچار مصدومیت جزئی شده که برای انجام معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس شد. به گفته خضری‌پور، در این حادثه موج انفجار باعث شده بود که نمای شمالی ساختمان در وضعیت نیمه معلق و در حالت آوار قرار بگیرد که آتش‌ نشانان برای برقراری امنیت محل با کمک عوامل انتظامی ایمن‌ سازی ‌های لازم را انجام دادند و به جلوگیری از تردد افراد پرداختند.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ نیرو های عملیات پس از اطمینان از تخلیه کامل ساختمان و عدم محبوس شده داخل واحد های مسکونی، با ایمن ‌سازی محل حادثه و تحویل به عوامل شهرداری و شهردار شب تهران برای فرو ریختن نمای معلق ساختمان، جلوگیری از احتمال حوادث بعدی و ارائه تذکرات ایمنی به عملیات خود پایان دادند.

منبع: دنیای اقتصاد

علت انفجار ساختمان بلوار ابوذر چه بود؟

بنا بر اطلاع ماموران آتش نشانی که در محل حادثه در بلوار ابوذر تهران حضور پیدا کرده اند، هنوز علات بروز حادثه انفجار و آتش سوزی در بلوار ابوذر تهران مشخص نشده است. هم اکنون کارشناسان در حال بررسی دلیل و علت رخداد این حادثه و انفجار ساختمان مسکونی در بلوار ابوذر تهران هستند.

تصاویر محل حادثه انفجار در بلوار ابوذر تهران

ماجرای انفجار یک ساختمان در بلوار ابوذر تهران چه بود؟
ماجرای انفجار یک ساختمان در بلوار ابوذر تهران چه بود؟
ماجرای انفجار یک ساختمان در بلوار ابوذر تهران چه بود؟
انفجار-بلوار-ابوذر-تهران
ماجرای انفجار یک ساختمان در بلوار ابوذر تهران چه بود؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها