|

شغل عجیب و غریب

(عکس) لباس برای گربه ها؛ از لباس پرستار تا لباس محجبه!

یک طراح خوش ذوق اهل اندونزی، برای گربه ها لباس های متنوع میدوزد و آن ها را آرایش می کند. او همچنین روزانه سفارش های زیادی برای دوخت لباس…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تاثیر مُد در پوشش، می تواند باعث تغییر بزرگی در سبک زندگی شود. این موضوع حتی درمورد گربه ها نیز صدق می کند. فردی لوگینا پریادی، معلم سابق اندونزیایی، کسی است که از لباس تن  کردنِ گربه ها مطابق با مُد روز، لذت می برد. پریادی لباس هایی منحصر به فرد و نمایشی برای گربه ها می دوزد. لباس های رنگارنگ و بامزه ای که آنها را دوست داشتنی تر نشان می دهد. خوشبختانه، خانواده و دوستان پریادی هم مانند او عاشق گربه ها هستن و بسیاری از ایشان صاحب گربه نیز می باشند. بنابراین او برای شروع طرح لباس دوزی و آرایش، از گربه های دور و برش کمک گرفت.

 

catfashion2

 

در ابتدا این برنامه صرفا جنبه سرگرمی برای پریادی داشت، اما در نهایت تبدیل به حرفه ای برای وی شد.این طراح 39 ساله، به غیر از لباس هایی به مانند ابرقهرمانان، لباس های سنتی اسلامی و حجاب دار نیز برای گربه های مونث، می دوزد. او در حال حاضر مشتریان ثابتی مثل صاحبان گربه ها دارد که برای گربه های نازنینشان زود به زود سفارش لباس می دهند تا این موجودات شیرین، در پوشش شان تنوع کافی داشته باشند.

 

27cb680e6cd74773312b6ca003347318

 

اما این ایده بی نظیر از کجا آمده است؟

پریادی، پس از ترک شغل معلمی، شانس خود را در بسیاری از مشاغل از جمله راه اندازی تعمیرگاه موتورسیکلت امتحان کرد اما این قبل از ایده ی بی نظیر لباس برای گربه ها بود. پریادی 39 ساله اکنون برای صاحبان حیوانات خانگی لباس هایی مانند مدل های ابرقهرمانی الهام گرفته از چهره هایی مانند ثور و سوپرمن و همچنین شخصیت های نمایشی مثل لباس پرستار و دراکولا، طراحی می کند.

فردی گفت: "در ابتدا، پسر عموهایم که عاشق گربه هستند، ایده ساخت این لباس ها را به من دادند اما بنظرم زیادی عجیب و غریب بود." وی در حالی که از کارگاه روستایی خود با یک چرخ خیاطی در بوگور، در جنوب جاکارتا، پایتخت اندونزی، صحبت می کرد، گفت: "اما وقتی اولین لباس را دوختم و تنشان کردم، این ایده برایم بسیار جالب و شیرین شد."

 

d15Uukl

 

درآمد پریادی از این شغل چقدر است؟

او از سه سال پیش که تجارت آنلاین خود را راه اندازی کرده است ، اکنون اگر حداقل چهار قطعه در روز بفروشد، ماهیانه 3 میلیون روپیا (210 دلار) درآمد کسب می کند. قیمت هر لباس بین 6 تا 10 دلار است. وی مشتری ای به نام ریسما دارد که حداقل 30 لباس برای گربه، سوگان، خود خریده است و لباس ها را معمولا برای موارد خاص مانند جشنواره مسلمانان در عید فطر یا در کریسمس سفارش می دهد.

ریسما ، که به وسیله یک حساب کاربری در رسانه اجتماعی تیک تاک، لباس های سوگان را که بیش از 50000 دنبال کننده دارد، به اشتراک می گذارد، گفت: "این کار فقط برای سرگرمی است و می تواند به ما حس خوبی تزریق کند."

 

tumblr_p7nehuVni01rhz81io1_1280

 

در حالی که بسیاری این برنامه را زیبا می دانند، فریدی نظرات منفی خود را در شبکه های اجتماعی از کسانی دریافت کرده است که لباس پوشیدن گربه را بی رحمانه می دانند. او به خریداران توصیه می کند که حیوان خانگی خود را برای مدت طولانی لباس نپوشانند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی