|

رانش زمین در اسلو پایتخت نروژ

جزئیات تازه از رانش زمین در نروژ ، 21 نفر مفقود شده اند

جزئیات تازه از رانش زمین در نروژ ، 21 نفر مفقود شده اند. علت وقوع حادثه همچنان در دست بررسی می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روز گذشته وقوع یک حادثه رانش زمین در نروژ ضمن خسارات شدید، موجب مفقود شدن حدود 21 نفر از مردم شده است.. این حادثه در جنوب نروژ در شمال اسلو پایتخت این کشور اتفاق افتاده است. این حادثه تا کنون چندین تن زخمی و بیش از 20 مفقودی و خسارات زیادی به همراه داشته است.

جزئیات تازه از رانش زمین در نروژ ، 21 نفر مفقود شده اند

در حادثه رانش زمین در کشور نروژ در ‌منطقه‌ٔ مسکونی شهرک گژردروم واقع در ۳۰ کیلومتری شمال اُسلو روز چهارشنبه دچار رانش زمین شد و گودال عظیمی در حاشیهٔ آن پدید آمد.

نروژ اعلام کرد در اثر رانش زمین در جنوب این کشور 21 نفر همچنان مفقود هستند و خبری از آنها نیست. به همین خاطر بالگرد، پهپاد و سگ ‌های زنده ‌یاب به محل گسیل شده ‌اند تا بتوانند قربانیان را نجات دهند. در حادثه رانش زمین در ۳۰ کیلومتری شمال اسلو پایتخت نروژ چندین نفر هم زخمی شده ‌اند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

منابع نروژی می ‌گویند دمای محل حادثه زیر صفر است و هر لحظه امکان دارد ماموران امدادی نیز دچار حادثه شوند. یک تلویزیون در نروژ فاش کرده که در سال ۲۰۰۵ گزارشی در مورد خطرات رانش زمین در این منطقه منتشر شده اما مقامات و مردم به آن توجهی نکرده و روی منطقه رانش زمین، خانه ساخته شده است. کارشناسان می ‌گویند بارش ‌های‌ زیاد چند روز گذشته در این منطقه ممکن است زمینه ‌ساز این حادثه شده باشد.

Untitled-111

رانش زمین پدیده ای است که در آن توده های عظیم خاک ، سنگ و گل های موجود در زیر زمین بنا به عوامل مختلفی حرکت کرده و جابه جا می شوند. این حرکت های ناگهانی و عظیم که رانش نامیده می شوند، با خرابی ها، خسارات و تلفات زیادی در روی پوسته زمین همراه هستند.

پیشنهاد می شود: زلزله 6.4 ریشتری زاگرب کرواسی تاکنون 6 کشته و 10 ها زخمی به جای گذاشته است

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی