|

راهنمای ثبت نام

سایت ثبت نام مجوز تردد بین شهری؛ moi.ir

مجوز تردد بین شهری تهران از سه شنبه مورخ 16 دی‬ در سامانه صدور مجوز به نشانی moi.ir فعال می شود.

لینک کوتاه کپی شد

ایمان قربانی مشاور فرماندار و رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران، گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند، از روز سه شنبه مورخ 16 دی‬ جهت تردد بین شهری در سامانه صدور مجوز به نشانی https://moi.ir/taradod مراجعه و ثبت نام کنند.

درخواست تردد، با مستندات ارائه شده توسط کارشناسان فرمانداری تهران بررسی (تأیید یا عدم تأیید) در سامانه مربوطه قسمت پیگیری درخواست قابل مشاهده است که در مدت حداقل ۲۴ ساعت به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

لذا از شهروندان تهرانی برای قطع زنجیره ویروس کرونا خواهشمند است از رفتن به سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

157804105

اما صدور مجوز به چه مدارکی نیاز دارد؟

مقامات وزارت کشور و فرمانداری عنوان کرده‌اند تردد میان شهرها ممنوع است و فقط افرادی می‌توانند در بین شهرها تردد کنند که مدارک پزشکی یا برگه ماموریت کاری و اداری داشته باشند.

اما گویا این رویه آنگونه که فرمانداری عنوان می‌کند همیشه هم دشوار هم نیست. بهتر است افراد هنگام مراجعه به فرمانداری سند و مدرکی برای اثبات ضرورت سفر خود داشته باشند، اما اگر سندی هم وجود نداشته باشد، مجوز سفر صادر می‌شود.

روند صدور مجوز در دیگر استان‌ها گویا راحت است. در برخی از استان‌ها ابتدا باید به سایت فرمانداری مراجعه و مدارک پزشکی یا ماموریت کاری و اداری و مدارک ماشین را در سایت بارگذاری کرد. در این حالت کد پیگیری صادر می‌شود و فرد می‌تواند با این کد به فرمانداری مراجعه کند و مجوز سفر را بگیرد.

اما در برخی دیگر از استان‌ها این روند کاملا حضوری انجام می‌شود. افراد مدارک ماشین را به فرمانداری می‌برند و مجوز سفر می‌گیرند. نهایتا یک تا دو ساعت زمان لازم است.

مجوزهای تردد بین شهری جدی است یا نه؟

یکی از متقاضیان مجوز می‌گوید با مجوز درمانی از اصفهان به تهران آمده اما هم، زمان رفت و هم زمان برگشت در میان راه توسط پلیس متوقف و دو میلیون تومان جریمه شده و نشان دادن مجوز سفر هم مانع جریمه او نشده است و حالا باید با مراجعه به پلیس جریمه خود را صفر کند.

مخاطب دیگری می‌گوید به سادگی مجوز سفر از اراک به تهران برای حل یک مشکل خانوادگی را گرفته است. او می‌گوید در هنگام رفت و برگشت مشکلی در راه نداشته اما در فرمانداری به او تاکید کرده‌اند که اگر دوربین پلاک او را جریمه کرد، بعد از سفر می‌تواند این جریمه را پاک کند.

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها