|

حکم مهدی جهانگیری کی صادر می شود؟

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص حکم مهدی جهانگیری گفت دادگاه تجدید نظر هنوز رأی نداده است.

لینک کوتاه کپی شد

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص قطعی شدن حکم مهدی جهانگیری گفت: ادعای یکی از فعالان فضای مجازی در این خصوص صحت ندارد. وی افزود: دادگاه تجدید نظر هنوز رأی نداده است و هفته آینده جلسه‌ای تشکیل می‌شود و رسیدگی ادامه دارد.

تیر ماه امسال بود که غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مهدی جهانگیری، اعلام کرده بود: دادگاه برگزار شد و به اتمام رسیده است. حکم دادگاه در ارتباط با ایشان صادر شده و محکومیت‌هایی حاصل کرده است. چون از پرونده‌های شعب ویژه مفاسد اقتصادی نیست بعد از صدور حکم قطعی رأی اعلام می‌شود.

دادگاه تجدیدنظر هنوز حکم صادر نکرده

سخنگوی قوه قضائیه درباره اینکه وعده داده بودید حکم مهدی جهانگیری در صورت قطعیت اعلام می‌شود گفت: این حکم هنوز قطعی نشده و خبر یکی از فعالان فضای مجازی در این باره صحت ندارد. دادگاه تجدیدنظر حکمی صادر نکرده و هفته آینده جلسه‌ای در این باره برگزار می شود و رسیدگی دادگاه تجدید نظر ادامه دارد.

 این روزها متأسفانه شاهد اخبار کذب فراوانی در مورد پرونده‌های قضائی هستیم مانند خبر کذبی که درباره دختر آبادانی و مأمور نگهبانی در آبادان گفته شده که تکذیب می شود. یا اینکه پرونده هفت تپه به دلیل مداخله دادستان با تأخیر مواجه شده است و یا مداخله دادستان در خصوص سوخت مازوت که همه کذب هستند.

بیشتر بخوانید: شهردار مراغه کیست و چرا بازداشت شد؟

مهدی جهانگیری کیست؟

برادرِ معاون رئیس‌جمهور، بنیانگذار و موسس بانک گردشگری بوده است. شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا نیز که بخشی از حوزه تحت مدیریت جهانگیری است، که تیرماه ۱۳۸۸ با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی به ثبت رسیده، ظرف مدت کوتاهی توانسته شش شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند.

وی همچنین رئیس‌ هیئت ‌مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون هندبال، رئیس‌هیئت مدیره شرکت نگین گردشگری، رئیس‌هیئت مدیره شرکت هلدینگ صنایع و معادن ماهان و... است و سوابق همکاری طولانی با طیف مشایی در دولت‌های سابق و کنونی داشته است. در آیین بزرگداشت روز جهانی جهانگردی، از مهدی جهانگیری، رئیس‌گروه مالی گردشگری، به عنوان کارآفرین برتر این صنعت تقدیر و تندیس شایستگی به دست روحانی به او اهدا شده بود.

جزئیات بازداشت مهدی جهانگیری

مهدی جهانگیری ۱۴ مهر  ماه سال ۹۶ در کرمان بازداشت شد. ۲ ماه قبل از بازداشت او اسحاق جهانگیری٬ برادر مهدی در نشست اتاق بازرگانی به همراه مهدی٬ شرکت کرده بود. چهارم دی ماه نود و شش بود که خبر از آزادی او داده شد. او برای ادامه رسیدگی های  پرونده مالی اش از کرمان به تهران منتقل شده بود.

اسحاق٬ برادر مهدی٬ ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت بردارش در توییتر گفت که اطلاع دقیقی از علت و چگونگی دستگیری ندارم و البته او هیچ مسئولیت دولتی ندارد. اما اسحاق گفته بود که این مساله بازداشت٬ قابل پیش بینی بود و باید صبر کرد و ابراز امیدواری کرد که مساله٬ سیاسی نباشد و عدالت برای همه به یکسان اجزا شود. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی پس از دستگیری او گفته بود که ارتباطی  بین مهدی با موسسه مولی الموحدین وجود ندارد.

منبع: مهر، فردا

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها