|

تخفیف 20 درصدی نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا کی مهلت دارد؟

تخفیف 20 درصدی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و پست رایگان تا کی مهلت دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سامانه مجازی نمایشگاه کتاب تهران تخفیف 20 درصدی برای فروش کتاب ها در نظر گرفته است. همچنین از دیگر طرح های در نظر گرفته شده در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران پست رایگان نیز برای ارسال سفارشات کتاب در نظر گرفته است. اما سوال اینجاست که تخفیف 20 درصدی نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا کی مهلت دارد؟

پیشنهاد می شود: معرفی کتاب دایی جان ناپلئون

تخفیف 20 درصدی نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا کی مهلت دارد؟

رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از این‌که کتاب ‌های عرضه ‌شده در این نمایشگاه با تخفیف 20 درصدی در اختیار خریداران قرار می ‌گیرد و خریداران کتاب ‌های خریداری ‌شده از نمایشگاه را رایگان دریافت می ‌کنند خبر داد. نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار است که از 18 دی ماه 99 آغاز شود. به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران روز 16 دی ماه با حضور ایوب دهقانکار، رئیس نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ، آزاده نظربلند، معاون فرهنگ و کتاب خانه کتاب و ادبیات و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ایوب دهقانکار با بیان این‌که فرآینده های اجرایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران شدت بیشتری گرفته، از این‌که نشست خبری دوم (بعدی) این رویداد با حضور مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد گفت و شرکت ملی پست ایران را جزء دستگاه‌های کلیدی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران دانست. 

او در ادامه به بیان آمار ثبت ‌نام ناشران در این رویداد پرداخت و گفت: ۱۶۰۰ ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌ اند و تا کنون ثبت ‌نام ۱۲۰۰ ناشر قطعی شده است و ۲۰۰ ناشر هم در انتظار تایید ثبت ‌نام هستند. لذا از ناشران تقاضا می‌کنم تا فردا در نمایشگاه ثبت‌نام کنند چرا که این مهلت تمدید نمی‌شود. امیدوارم با کمک ناشران و جامعه فرهیخته نشر بتوانیم میزبان خوبی برای مردم در ایام برگزاری نمایشگاه باشیم.

تخفیف 20 درصدی برای فروش کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

دهقانکار با بیان این که کتاب ‌های عرضه ‌شده با تخفیف ۲۰ درصدی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، گفت: خریداران کتاب ‌های خریداری‌ شده از نمایشگاه را رایگان دریافت می ‌کنند و بابت ارسال کتاب هزینه ‌ای پرداخت نمی‌کنند.

او همچنین به یارانه اختصاص‌ یافته به دانشجویان، طلاب و استادان حوزه و دانشگاه و ... اشاره و بیان کرد: این گروه ها می‌توانند برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب از ۱۸ دی ‌ماه به سایت ketab.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. در نمایشگاه مجازی کتاب تهران چیزی به اسم صدور فیزیکی بن کتاب نداریم بلکه تمام یارانه‌ها به کد ملی افراد اختصاص پیدا می‌کند.

شارژ اعتباری کتاب و بن دانشجویی

به گفته ایوب دهقانکار، فرآیند شارژ بن اعتباری خرید کتاب برای اهالی قلم توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام می‌شود و یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان و طلاب افزایش ۲۵درصدی دارد و تا سقف ۲۰۰ هزار تومان برای این گروه اختصاص پیدا کرده که سهم دانشجویان و طلاب ۱۲۰ هزار تومان است و ۸۰ هزار تومان یارانه به آن اختصاص پیدا کرده است. این یارانه برای استادان حوزه و دانشگاه ۴۰۰هزار تومان است که ۲۰۰ هزار تومان سهم استادان و ۲۰۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در ادامه با اشاره به رتبه‌بندی اهل قلم بیان کرد: طبق شاخص‌هایی که برای نظام ارزیابی اهل قلم در نظر گرفته شده بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان یارانه اعتباری خرید کتاب برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

پست رایگان نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

او به سازوکار شرکت ملی پست در ارسال کتاب اشاره کرد و گفت: تقاضا داریم ناشران در اسرع وقت نسبت به ارسال کتاب‌ها به شرکت ملی پست اقدام کنند تا پست با توجه به صحبت‌های مدیرعامل این مجموعه ظرف مدت سه تا شش روز بسته‌ها را به مردم  برساند.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، امکان تخلف ناشر نما ها از بین رفته است و قابلیت نقد کردن بن خرید کتاب به عنوان یک معضل چندین ‌ساله در نمایشگاه فیزیکی کتاب وجود ندارد. همچنین در این نمایشگاه امکان فروش کتاب‌های ناشران دیگر وجود ندارد.

دهقانکار با بیان این‌که ۸۰ نشست داخلی و خارجی به صورت مجازی با حضور ۴۰۰ کارشناس داخلی و خارجی با موضوع بررسی مسائل روز حوزه نشر برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران تدارک دیده شده است از این‌که افتتاحیه‌ای برای این نمایشگاه نیز با حضور دستگاه‌های همراه مانند وزارت ارتباطات، شرکت ملی پست ایران، بانک صادرات ایران و...  به صورت مجازی در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران قابل مشاهده خواهد بود گفت.

پیشنهاد می شود: کتاب از چیزی نمی ترسیدم سردار سلیمانی رونمایی شد

نمایشگاه مجازی کتاب تهران چیست؟

«سامانۀ نمایشگاه مجازی کتاب» در سال 1399 از سوی «خانه کتاب و ادبیات ایران» راه اندازی شد. در این سال به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه های استانی کتاب اجازه و امکان برگزاری نیافتند. از این رو خانه کتاب و ادبیات ایران بنا به درخواست معاونت امور فرهنگی اقدام به طراحی و راه اندازی «نمایشگاه مجازی کتاب» نمود. در سامانۀ حاضر فرایند جستجو، مشاهده، خرید و ارسال کتاب، همچنین دسترسی ناشران به پنل کاربری خود پیاده سازی شده است. 

از جمله مزیت های نمایشگاه مجازی، برطرف شدن معضل اصلی نمایشگاه فیزیکی، یعنی محدودیت های فضایی و مکانی است. در نمایشگاه مجازی تمام ناشران با هر تعداد کتاب (البته در چارچوب آیین نامه ها و ضوابط نمایشگاه) می توانند آثار خود را عرضه کنند. ضمن اینکه علاقمندان و خریداران کتاب در اقصا نقاط کشور، از رنج و هزینۀ سفر به تهران آسوده می شوند و به این ترتیب در هزینه های برگزاری نمایشگاه صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت می گیرد و گام های بلندی در راستای گسترش عدالت فرهنگی برداشته می شود. 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها